Beantwoord

WiFi repeater bij oplevering

  • 1 February 2018
  • 7 reacties
  • 870 Bekeken

Ik heb T-Mobile Thuis alles-in-1 glasvezel aangevraagd. Een aantal dagen daarvoor heb ik met een medewerker in een T-Mobile shop gesproken en geinformeerd naar de mogelijkheid voor 5 GHz wifi.
Dat kan middels de Fritz!WLAN 1750e repeater die T-Mobile in bruikleen beschikbaar stelt voor abonnees die wifi problemen ervaren.
Kan ik de wifi repeater al op voorhand (samen met de overige apparatuur) geleverd krijgen, zodat alles op de dag van oplevering operationeel is?

Rene
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 1 February 2018, 20:20

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hallo rmu123,

Nee het is niet mogelijk om deze op voorhand te krijgen.
Je kan op voorhand namelijk niet zeggen of je aan de voorwaarden voldoet.
Beschikbaarheid van de 5 GHz band was min of meer een voorwaarde op basis waarvan ik de overstap naar T-Mobile heb gemaakt. Het glasvezelmodem heeft alleen 2,4 GHz, maar door deze uit te schakelen en de Fritz!WLAN rechtstreeks op 1 van de gigabit poorten aan te sluiten kan het gewenste resultaat wel worden bereikt. Zo ook overlegd met de medeweker in de shop.
Nu kan het dus goed zijn dat ik niet aan de T-Mobile voorwaarden voldoe om in aanmerking te komen voor deze repeater aangezien het 2,4 GHz signaal misschien wel sterk genoeg wordt geacht.
Wel een beetje jammer dit; ik ben een beetje op het verkeerde been gezet....
Ik zal de repeater zelf dan maar aanschaffen, want ik wil wel over optimale wifi verbinding beschikken.
Reputatie 7
Hallo rmu123,

Een optimale wifi kan je ook het beste zelf regelen.
Ik gebruik zelf een tp-link acher c7 router daarmee heb ik ook goed bereik op zolder.

Maar eigenlijk vind ik wel dat je gelijk heb en zou iedereen met een 100Mbit verbinding standaard een 1750e moeten krijgen vanwege het gebrek van 5Ghz
Ok; ik wil eigenlijk wel gewoon gebruik gaan maken van de router die bij mijn glasvezelabonnement wordt geleverd.
Ik woon in een appartement en wil gewoon een sterk en snel dualband wifi.
Zou je dan de oplossing met de frirz!wllan 1750e adviseren, of missschien een ander merk/type AP? Die Archer lijkt me geen alternatief aangezien dat een router (dus geen AP) is?
Reputatie 7
Hallo rmu123,

De TP-Link kan je in AP mode zetten en heeft echt een hele sterke wifi.
Je kan eigenlijk elke 5Ghz accesspoint plaatsen mits je hem met een kabel aansluit en niet via wifi koppelt. TP-Link Netgear asus fritz zijn over het algemeen wel goede merken.
Dank voor je uitleg. Ik was zelf al even aan het googlen en de archer c7 komt inderdaad goed uit de testen. De archer c2300 is iets duurder, maar wellicht nog beter. Voordeel van een router tov de fritz wlan is dat je daarmee wat flexibeler bent met het plaatsen (hoeft niet direct in het stopcontact) en je hebt wat extra gigabit- en usb poorten om nog iets mee te doen.
Ik ben wel overtuigd; nu alleen nog even een goede keue maken
Reputatie 7
Hi rmu123, allereerst van harte welkom! Ik zie hier al een mooi gesprek onstaan over Acces Points 🙂. zoals Hidden al aangeeft plaatsen wij een Fritzbox eigenlijk niet standaard, alleen wanneer je wifi verbinding met alleen de modem onvoldoende zou zijn. We zijn overigens wel aan het bekijken of we in de toekomst standaard een glasvezel modem met 5 Ghz kunnen leveren. Als je zelf een Acces Point aanschaft en wil gebruiken natuurlijk helemaal prima. Mocht je hier toch van afzien en verbindingsproblemen ervaren met ons modem dan kan ik ook een monteur bij je langs sturen om een Fritzbox te plaatsen.

Reageer