Beantwoord

Wijzigen abonnement WBA naar ODF

  • 7 January 2021
  • 4 reacties
  • 482 Bekeken

Reputatie 1

Ik wil ook mijn abonnement graag willen verhogen van FAST naar Premium. Echter via mijn.t-mobile.nl kan ik niet hoger dan 100mbit/s krijgen. Ik zit op het ODF netwerk (T-mobile) dus het zal moeten kunnen 

Waarom is het in mijn geval het lopende abonnement niet te verhogen? 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 January 2021, 12:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Hinster Je hebt helemaal gelijk. Ik had voor de zekerheid om hulp gevraagd bij de TD, maar dit antwoord klopt deels niet. Ik heb het aangepast zodat in het vervolg wel het juiste antwoord kan worden gegeven.

Bedankt voor je feedback! We spreken elkaar in het andere topic!

Reputatie 1

Hoi Jason,

Er zit een helaas een fout in je antwoord. Vorige week conform jouw voorgestelde werkwijze de bestelling gedaan bij de sales afdeling, leek toen prima te gaan. 

Tot vandaag geen bericht van bestelling, dus maar even gebeld naar de klanten service. Het “gewoon” overstappen van WBA naar ODF zonder service verlies kan dus helemaal niet. Je kan de aanvraag van de nieuwe bestelling pas doen als de bestaande abonnement is opgezegd. Dit betekent dus dat je 2 tot 6 weken zonder Internet, TV en Bellen zit - wat nu dus totaal geen optie is met thuiswerken en thuisonderwijs.

Met deze overstap in gedachten had ik mijn mobiele abonnement ook verlengd naar Unlimited. Maar aangezien de overstap niet lukt, mis ik dus ook de hierbijhorende klantvoordeel. Eens kijken of ik  de verlenging van mijn mobiele abonnement nog kan herroepen. Zodat ik een gehele overstap naar een andere provider kan doen. 

Reputatie 1

Bedankt voor het antwoord!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hinster. momenteel zit je op het WBA-netwerk van netbeheerder KPN NetwerkNL. Er is ODF op jouw adres mogelijk, maar daar dien je een nieuw abonnement voor aan te vragen. Je zit zogezegd nog niet op het ODF-netwerk van T-Mobile, maar die optie is zeker een mogelijkheid. 

Indien je van WBA Glasvezel naar ODF Glasvezel wilt overgaan, dien je het huidige abonnement op te zeggen en een nieuwe aanvraag te doen op hetzelfde adres met Internet Premium. Let hierbij wel op de volgende zaken:

  1. De oplevertijd van ODF kan twee tot zes weken duren, dat is geheel afhankelijk van de paraatheid van de verbinding in de wijk, of er al een FTU hangt (bij jou natuurlijk wel), of er genoeg poorten in de centrale bereikbaar zijn en of onze netwerkapparatuur meteen kan worden aangesloten.
  2. Annuleer eerst het huidige abonnement en wacht tot je een definitieve einddatum ontvangt van ons. Zo kun je het nieuwe abonnement aanvragen met een plandatum. Houd hierbij wel rekening met de tussenperiode. Het kan zijn dat je een aantal weken moet wachten totdat ODF opgeleverd wordt, terwijl WBA al beëindigd is.
  3. Bij een nieuw abonnement dien je de huidige apparatuur terug te sturen en sturen we alles ‘nieuw’ op. De huidige apparatuur kan niet worden overgezet op een nieuwe lijn als het naar ODF gaat.
  4. Bij Glasvezel, ook bij ODF, wordt alles geïnstalleerd door een monteur. Dit doen we om te voorkomen dat de garantie op losse onderdelen vervalt en omdat het FTU (Glasvezelaansluitpunt) en alle bekabeling zeer gevoelig is. Als daar iets in misgaat, kan de schade oplopen tot in de honderden euro's. 

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord. Laat me weten of ik nog iets voor je kan doen! 

Reageer