Beantwoord

wil mijn dvr van buitenaf met app benaderen

  • 26 November 2020
  • 3 reacties
  • 265 Bekeken

hoi

ik heb sinds kort glasvezel met de router zytel vmg8825 t50

kan slecht engels en heb nog nooit port forwarding gedaan.

lukt niet om de dvr te benaderen van buitenaf.

heb wel voor elkaar gekregen om 2 poorten te open 5050 EN 8090 naar de dvr en de app (meyepro hp) via wifi te starten en de camera's te benaderen.

gegevens die je in de app moet invoeren zijn device naam ip address (nu van de dvr ingevuld) port.

user name en wachtwoord.

heb port forwarding test gedaan  maar geef aan dat alle closed zijn 80 8090 5050.

hoe kom ik verder

 

icon

Beste antwoord door yalerta 26 November 2020, 19:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@coroosterom

  1. Je moet in je viewer app (MyEyePro) dezelfde DVR 2 x vermelden.
  2. 1e keer met intern IP en de 2e vermelding met het externe adres
  3. Als IP adres van de 2e DVR geef je jouw externe IP adres. Dit kun je vinden in de Zyxel bij systeeminformatie.

    In mijn knip en plak dus de regel met 85.144.xxx.xxx (deel weggekrast als anti hack)

  4. Nu kun je 2 manieren volgen bij het aangeven van de poorten van die 2e DVR
    a. Dezelfde poorten aanhouden die je bij je 1e DVR ingegeven hebt.
    b. Een poortvertaling toepassen (portmapping)
    Met de 2e methode maak je extern contact naar b.v. poort 45050 en die laat je door de Zyxel doorsturen naar de interne netwerkpoort 5050, die andere poort stel je dan b.v. in op 48090 en de Zyxel laat je dat doorsturen naar 8090.

Persoonlijk gebruik ik altijd de 2e manier, waarom? Op de standaard poorten proberen de hackers vaak in jouw netwerk te komen. Door hier andere poortnummers te gebruiken maakt het weer iets lastiger. Poortnummers vanaf 1 tot 1024 zijn allemaal al bezet en kun je niet gebruiken.

In dit topic de beste uitleg van  @Pieter_B met duidelijke plaatjes en voorbeelden.

Waarom heb je 2 poorten geopend?
De test die je probeert op openstaande poorten werkt vaak niet.

 

poorten open was volgens mij niet gelukt heb dit ook nog nooit gedaan  was ook niet nodig moest zoals je al zei het interne ip van mijn dvr invullen met apparaat poort 5050 met wifi werk dit goed.

heb de poort forwaarding ook weer uit gezet.

de 2de poort was http poort 8090 dvr dacht dat ook nodig was.

van buitenaf heb ik ip ingevuld dat ik krijg als ik wat is mijn ip krijg namelijk 3 nummers net als bij jouw hierboven en het zelfde poort als de eerste 5050 werkt niet toen poorttriggering zoals u voorstelde van 45050 naar 5050 werkt ook niet.

HEB POORTTRIGGERING GEPAKT KON POORTMAPPING NIET VINDEN SORRY BEN EEN ECHTE DIGIBEET

 

Reputatie 7
Badge +5

@coroosterom 

Sorry voor de verwarring met gebruikte terminologie.

Portforwarding (=portmapping) is in de Zyxel genoemd als Poortdoorschakeling

Bekijk de plaatjes van Pieter_B in de link die ik hierboven gepost heb. Als je erop klikt verschijnt een beter leesbare afbeelding, (weer weg klikken met het kruisje rechtsboven het plaatje)

Jouw internet ip adres zie je Hier vermeld je moet alle 12 cijfers inclusief punten invullen bij de 2e DVR die ik je gezegd had toe te voegen in MyEyePro.
Voorbeeld: 086.144.014.120 ( de nullen voor de 086 en 014 in dit voorbeeld hoef je soms niet in te vullen)

Zyxel modem/router

Hieronder het voorbeeld zoals je bij poortdoorschakeling moet invullen.

Bij Server IP adres staan moet je de cijfers invullen van het IP adres van de DVR in jouw netwerk.(die heb je al ingevuld bij de 1e DVR in MyEyesPro.

Probeer deze 2e dvr in MyEyesPro niet op je telefoon/tablet als je in je eigen wifi netwerk zit. Dat werkt niet. Om die 2e te testen moet je buiten het bereik van je eigen wifi zijn of de wifi van je telefoon uitschakelen.

 

 

Reageer