Beantwoord

WPS functie uitschakelen

  • 27 August 2020
  • 13 reacties
  • 1767 Bekeken

Ik wil mijn WPS functie uitschakelen op mijn modem: VMG8825-T50. Dit kan echter online niet ingesteld worden in de instellingen gezien het schuifbalkje voor de WPS functie aan/uitschakelen op grijs staat en dus niet beweegbaar is en altijd aan.

Ik wil dit uitschakelen omdat ik teveel op het internet zit en soms even van het internet af moet. Mijn vrienden hebben mijn wifi wachtwoord, maar ik kan zelf nog steeds aansluiten op mijn wifi door gewoon de WPS knop in te drukken.

Mocht dit niet uit te schakelen zijn op mijn huidige modem, maar wel op andere modems van t-mobile, dan hoor ik dit graag

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 August 2020, 20:30

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SoulJustice 

Als je in de browser naar 192.168.1.1 gaat en inlogt met admin en wachtwoord op de sticker achter je modem en vervolgens in het menu, netwerkinstellingen, deaadloos, WPS, onder algemeen kun je WPS gewoon uitzetten. Zojuist bekeken en het balkje kan je gewoon verschuiven naar uit, klik op toepassen daarna.

De Zyxel is de nieuwste modem van T-Mobile.

Nou kan ik wel Methode 1, 2 en 3 uitzetten, maar het WPS schuifje onder Algemeen blijft gewoon rechts staan terwijl het grijs is (dat was het al en blijft het ook). Dus blijkbaar kan WPS op de Zyxel niet helemaal uitgeschakeld worden? Want dat is wél een voorwaarde om de SSID te kunnen verbergen . . .

Reputatie 1

Hoi @BokkieH

Ik heb vd week ook een nieuwe modem van zyxel gehad als nieuwe klant. Heb precies hetzelfde probleem. Het schuifje Wps algemeen staat nssr rechts en is grijs en niet te bewegen. Snap er niks van. Methodes 1,2 en 3 zijn wel te bewerken. Ik vermoed dat er ergens anders een instelling niet goed staat. 

Reputatie 7
Badge +15

@BokkieH 

@Suus1984 

Hebben jullie allebei versie V5.50(ABPY.1)b11?

Wat hebben jullie nog aan wijzigingen in het modem aangebracht? Ik heb maar 1 wijziging en dat is easy mesh uit en 2 WiFi netwerken, voor mij is het schijfje onder algemeen gewoon aan of uit te zetten

 

 

De versie is V5.50(ABPY.1)b11, hetzelfde als bij jou. Maar EasyMesh stond aan. Nadat ik die had uitgezet kon ik WPS opeens wél wijzigen. Dus dat is dan waarschijnlijk de niet-beschreven knop die ook nodig was om WPS aan of uit te kunnen zetten.

Bedankt Waqqas! Ik denk dat dit ook voor Suus1984 meteen de oplossing van haar probleem is.

Reputatie 7
Badge +15

@Suus1984 

Die optie is te vinden onder netwerkinstellingen, draadloos, tabblad easy mesh.

Reputatie 1

@Waqqass ik ga straks gelijk kijken. Ik denk dat ik hier wat mee kan. Bedankt!! 

Reputatie 7
Badge +15

Een modem herstart is denk ik nodig na uitzetten WPS.

Reputatie 1

@Waqqas@BokkieH yes tis gelukt hier! Restart vd modem is nog wel nodig. Bedankt voor jullie hulp! 

Heb het balkje uit kunnen zetten na de easymesh oplossing en de modem opnieuw opgestart. Echter kan ik nog steeds verbinden met het internet door de WPS knop in te drukken. Hoe dit kan blijft mij een raadsel.

Reputatie 1

@SoulJustice

Het viel mij idd ook al op dat achter mijn wifi naam gewoon nog staat wps beschikbaar.. Terwijl het toch echt uit zou moeten staan. Snap er echt niks meer van 

Reputatie 7
Badge +15

@Suus1984 

Heb je na uitschakelen WPS ook je modem herstart?

Reputatie 1

@Waqqas ja, gelijk daarna. Maar als ik weer I log op mijn router dan staat alles nog netjes uit. Maar het signaal van wps beschikbaar blijft ie uitzenden

 

Reageer