XS4ALL VSDL overstapper


Overstapper van XS4all pairbonded VDSL.

  1. Is de verwachting dat de aansluiting van T-mobile modem plug-and-play is?
  2. Ik heb Ubiquiti gear aangeschaft, om eindelijk van de Fritzbox repeaters af te komen. Heb een USG, Switch en 2 APs. Ingesteld volgens ( https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b ), wat ten dele werkt (hang nog aan XS4ALL). DPI werkt bijvoorbeeld niet (laat geen traffic zien). Wat is de verwachting dat je kunt bereiken met deze setup straks achter een T-mobile modem?

Dank!


18 reacties

Maximaal de halve snelheid die je nu bij XS4all haalt, T-Mobile leverd geen Pair Bonding.

Wat betreft je netwerk, geen idee wat dat gaat doen, maar zal weinig uitmaken of er een Zyxel of een Fritz voor hangt, in ieder geval is de Fritz beter uitgerust, tenzij je een oudje hebt.

Ik had 226MB/60MB, maar XS4ALL kneep dat naar 100/60. Nu bij T-mobile wordt het 100/30, wat voor mij acceptabel is.

Ik zie op het forum dat er (veel) gebruikers zijn die Ubiquiti gebruiken icm glasvezel, maar zijn er ook gebruikers met DSL (Standaard Internet, in T-mobile termen, dacht ik)?

Dan valt het idd mee met de snelheid  zit je lekker kort op de centrale, boven de 200 kunnen halen zijn er niet veel.

 

Maar je had dus een 100 lijn, XS (eigenlijk de KPN) begrenzen alleen de download, tm doet dit ook dus klopt die upload van 30 redelijk.

Toch nog even pairbonding vraag herhalen (heb nu Zyxel modem in huis, nog 6 dagen wachten op aansluiting).

Als ik kijk naar het ISRA punt wat nu naar XS4ALL verbinding gaat, komen er 2 kabeltjes uit het ISRA punt (gelabeld DSL1 en DSL2), die samenkomen tot 1 DSL kabel, die de FRITZBOX ingaat.

 

Hoe ga ik dit straks overzetten naar T-Mobile? Kan ik de 2 draadjes laten zitten en de DSL kabel/stekker direct overzetten naar de Zyxel, aangenomen dat T-mobile het ‘internet’ over 1 van de 2 DSL kabels stuurt?

Reputatie 7
Badge +2

De "Y-kabel" moet dan verwijderd worden, en de bijgeleverde DSL kabel op de actieve poort aangesloten worden. (Waarschijnlijk DSL1)

Mvg. Marcel

Toch overgestapt vanwege de kosten? Met een dergelijke snelheid heb je geen bonding nodig. Hier max. 43 en bij KPN/XS 86.

Zeker. Scheelt EUR 27 p/m. 

Maar de service is ook veel minder. Heb je wellicht niet nodig.

Ik neem alleen internet af. Geen bellen, geen tv. 
de internet verbinding moet het doen en stabiel zijn. Meer vraag ik niet :-)

Meer krijg je ook niet en je zit voor altijd vast aan deze trage 100/30 verbinding ;).

Ik wacht al 10 jaar op glasvezel in de straat...100 is genoeg voor nu. 

Je bent wel van de cijfers, maar die 100 megabit en  die 10 jaar moet je mij even uitleggen.

Op KPNnetwerk.nl vul ik mijn adresgegevens in en de toevoeging wordt direct achter het huisnummer geplakt, zonder scheidingsteken. Zal dat in de toekomst veranderen?

 

Leg mij dat vastzitten op 100 snelheid dan eens uit, je kan namelijk altijd terug naar een pair bonding provider, en kun kan die dus weer boven de 200 uitkomen.

En jou vraag is simpel, 10 jaar word er gewacht op een graafploeg met die bekende oranje glasvezelkabel die ze in de straten  begraven en eindjes bij iedereen naar binnen leggen zodat er een aansluiting op gemonteerd kan worden.

En hij vind net als ikzelf een 100Mbps lijn snel genoeg, niet iedereen heeft meer nodig, of wil een veel te snelle lijn die ruim overkill is, weinig die echt sneller nodig hebben, maar meer omdat het kan.

? Ik bedoelde dat de 100/30 Mbit die ik hopelijk straks bij t-mobile haal, voldoende vind. 
 

Ik woon in een vergrijsd gebied, dat niet snel op glasvezel wordt aangesloten. De afgelopen 10 jaar zijn dorpen er omheen aangesloten, maar niet de onze. 
 

Beantwoord dat je vraag?

Om deze discussie voort te zetten, hij wil sneller internet via glasvezel, maar wil geen snellere DSL. Tegenstrijdig. Ik zou graag de redenering erachter willen volgen, maar ik begrijp dat ook de knoop eens moet worden doorgehakt en je niet te lang over enkele euro's kan gaan nadenken.

Waar zegt die dat die sneller wil, ik lees tussen de regels dat die meer toekomst bestendiger wil zijn, als het nodig is het ook mogelijk is.

Voor mij is het heel eenvoudig: als er glasvezel komt, neem ik glasvezel. Maar dat komt (voorlopig) niet.  Met 20+ jaar (A/V)DSL ervaring heb ik wel geleerd dat het maximale uit een lijn (of in mijn geval 2 lijnen) niet altijd de stabiliteit ten goede komt. 
Stabiliteit en (low) latency met acceptabele snelheid is belangrijker dan het snelste van het snelste (zonder glas), met regelmatig klapperende lijnen. 

Feit blijft dat pairbonding voorbehouden blijft aan de dure KPN.

Reageer