Beantwoord

Zit ik straks zonder Internet?

  • 28 March 2020
  • 7 reacties
  • 187 Bekeken

Reputatie 2
  • is een King Poster
  • 43 reacties

Na een uitstapje van een jaar naar een andere provider zojuist weer T-Mobile Thuis aangevraagd.

 

Tijdens de aanvraag kreeg ik de keuze: een vroege datum, waarbij ik zelf moest opzeggen, of een latere datum waarbij T-Mobile dat voor me regelt. Daar heb ik toen gekozen voor de vroege datum: 7 april. Aanvraag afgemaakt en daarna de oude provider gebeld en opgezegd. So far so good.

 

Daarna mijn e-mail geopend om te kijken wat beide providers mij toesturen. In de e-mail van T-Mobile staat vervolgens een link naar een status pagina waar verteld wordt dat een glasvezel aansluiting op z’n vroegst pas 3 weken na de bedenktijd wordt opgeleverd. Oh no!

 

Dat is behoorlijk veel later dan 7 april, en mogelijk langer dan de opzegtermijn bij de oude provider. Kans is nu dus zeer groot dat ik straks tijdelijk zonder Internet zit. Iets wat in deze thuiswerktijd echt een probleem is.

 

Waarom is deze tijd zo lang? Is dat omdat glasvezel een monteur vereist?

 

Als dat het geval is, is dat misschien niet nodig. Ik heb de vorige provider destijds gevraagd alle T-Mobile bekabeling zo te laten als het was. (Ik gebruik mijn eigen router.) Alles hangt dus exact zo als de T-Mobile monteur dat in 2017 heeft gedaan. Wat mij betreft hoeft de monteur dus niet langs te komen en kan ik op 7 april gewoon over naar T-Mobile.

 

Is dat te regelen? Zoniet, wat raden jullie mij aan?

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 March 2020, 11:02

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @xnpu

Wat staat er nu precies in je T-Mobile thuis omgeving, als je moet wachten op de bedenktijd dan zal er staan over .. dagen gaan we voor je aan de slag of iets dergelijks. Als dat zo is dan kan je de bedenktijd ook overslaan in je T-Mobile thuis omgeving.

De glasvezel installatie zou eventueel telefonisch kunnen plaats vinden. Zo probeert guidion het nu te doen tijdens corona, ze bellen je dan op en begeleiden je stap voor stap. Als je dan de afspraak moet maken kan je ook eens bellen om de situatie uit te leggen.

Je oude provider heeft nu een maand opzegtermijn als het goed is?

Reputatie 2

@Waqqas dat is een interessante tip die de boel wellicht kan ‘redden’. Ik zie echter (nog?) geen optie om de bedenktijd over te slaan. Komt die op de “Bestellingen” pagina? of elders? De status is momenteel “Bestelling ontvangen”. 

Reputatie 7
Badge +15

@xnpu 

Word er nu nog afgeteld? Over zoveel dagen beginnen we. In dat geval zou er ergens moeten staan sneller T-mobile thuis.

Reputatie 2

@Waqqas nee, dat staat nergens. Hoort dat onmiddelijk te verschijnen? Of moet er eerst iemand mijn bestelling handmatig goedkeuren?

Het enige dat er nu staat is dit:

We starten zo snel mogelijk de aanvraag van de diensten voor bij jou thuis.

 

en:

Wij doen er alles aan om te zorgen dat je diensten op de eerst mogelijke leverdatum (rond dinsdag 07 april 2020) geleverd kunnen worden. LET OP: dit is nog niet je installatiedatum, deze vind je binnenkort hier.

Reputatie 7
Badge +15

@xnpu ah oké sorry mijn fout. Dat was eerst zo dat je moest wachten op de bedenktijd als je koos dat T-Mobile je huidige provider stopzet, nu is de verwachte datum gewoon 7 april maar de definitieve aansluitdatum kan 1 of 2 dagen verschillen. Deze datum zal je later nog via de mail/post krijgen. Ook van guidion zal je later vanzelf bericht ontvangen.

Reputatie 2

Vandaag een afspraak kunnen maken met Guidion. De eerst mogelijke datum was 15 april. Weliswaar een week later dan de suggestie tijdens het bestellen, maar ruim op tijd binnen de opzegtermijn van de oude provider. Een zorg minder. Bedankt @Waqqas voor je reacties.

Reputatie 7
Badge +15

Graag gedaan en hopelijk komt het allemaal goed 👍

Reageer