Beantwoord

Zyxel VMG8825-T50


Ik wil graag het modem plaatsen in de kelder dichtbij de huidige media converter (glas) en zou het fijn vinden als de Zyxel VMG8825-T50 geleverd wordt voor installatie (planning) 3 juni. De nieuwe features ten aanzien van Lan bekabeling komen mij goed uit (vaste bekabeling: 3 unmanaged switches, TV, IP camera's, PC's, printer, KlikaanKlikUit ICS2000, AVR etc. WiFi in kelder, woonkamer en tuin.

Ik zit namelijk net rond de besteldatum wel/niet Zyxel.

Vraag: Wordt inderdaad Zyxel VMG8825-T50 geleverd?
icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 16 May 2019, 11:57

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 2

@yalerta ik heb de moden eens vervangen met een Netgear Nighthawk RAX40 (heeft ook Gb lan) en ik behaal snelheden van 65mBps (520mbps), 

 

Ook zou als de kabel een probleem zou zijn, dit te zien zijn in de automatisch geselecteerde snelheid, deze blijft laag, of wordt lager als de CRC checksom niet klopt en er data corrupt is. Ik begrijp goed dat slechte kabels eenzelfde problemen kunnen veroorzaken, alleen ik had dit dan sowieso verwacht te zien in het overzicht. (en dan had de andere switch het ook niet kunnen doen)

Reputatie 7
Badge +5

@jellewietsma 

Uiteraard gebruik je precies dezelfde UTP kabels die je voorheen gebruikte bij je eerdere provider?

1 slechte kabel kan dergelijk gedrag ook veroorzaken.

In mijn netwerk bleek de van het modem afkomende kabel naar mijn switch als een flessenhals te fungeren. Een testkastje met lampjes gaf geen fout aan. maar pas na het vervangen van die oude UTP5e kabel door een UTP6e werd de totale netwerk beleving frisser.

Reputatie 2

@yalerta  leuke suggestie, maar helaas ik betaal gemiddeld wat meer voor hardware.

Met ongeveer 200MBps(1600mps) kan ik op mijn PC data van mijn HDD naar mijn SSD brengen, veel hoger dan de 100mbps dat het probleem is, dit is dus niet de bottleneck
Ik haal 155MBps(1240mbps) als ik vanaf mijn SSD naar HDD ga. Dit is te verwachten maar nog steeds veel hoger dan het echte probleem.

Mn laptop haalt 63mBps(504mpps) van SSD->HDD, en 64,7mBps (517,6mbps) andersom. ik gebruik deze schijf niet voor de transfer, maar zelfs mijn langzaamste schijf is sneller dan Ethernet.


Over het netwerk haal ik maar 11.4MB/s(91,2mbps), dit terwijl de 
CPU = laptop 4%, pc 23% (PC is op de achtergrond nog wat andere dingen aan het doen)
RAM = laptop 23%, pc 42% (Ik heb Fetch support aanstaan, daarom heb ik veel idle RAM)
SSD = laptop 0%, pc 0% (Kleine puntjes te zien ~1%?)
HDD = laptop 0%, pc 0%
Ethernet S = laptop ~100mbps, pc ~0 (iets hoger als transfer i.v.m. overhead)
Ethernet R = laptop ~0, pc ~100mbps
GPU = laptop ~5% + 0%, pc ~0%

Kijk ook gerust nog even naar de screenshots, let wel op dat ze niet allemaal tegelijk genomen zijn
https://imgur.com/a/UZnCm98

 

Mijn conclusie lijkt mij dan ook dat het niet mijn hardware is, en dat de vingers nog steeds naar de modem wijzen als probleem.


De bypass stond al op de planning, helaas moeten daar nog wat dingen voor gebeuren voordat ik dat kan uitvoeren. Wel een goede suggestie in ieder geval

Reputatie 7
Badge +5

@jellewietsma 

Dergelijke testen zijn afhankelijk van veel meer factoren. Achtergrond taken op de in gebruik zijnde PC's of in bewerking zijnde updates verstoren de snelheid. Hoeveelheid geheugen in de systemen beïnvloeden ook de resultaten (bufferen)

Je vermeld ook dat je VANAF een SSD test, maar niet waar naartoe, is dat een “klassieke” harde schijf of ook een SSD?.

Wil je echt weten of de Zyxel beperkt is heeft zou je je een goede gigabit (merk) netwerkswitch als referentie kunnen gebruiken om te testen, by-pass dan de Zyxel netwerkpoorten en doe dezelfde kopieer actie.

Reputatie 2

Ik heb een 'VMG8825-T50'

In het 'Systeeminformatie' overzicht staat 'LAN1 1000M/Full' en 'LAN2 1000M/Full' dit zijn mijn PC en laptop.

Op mijn PC staat in 'Control Panel\Network and Internet\Network Connections' in de 'status' van de verbinding dat het 1.0Gbps is. Dit geld ook voor mijn laptop, daarop is de verbinding ook 1.0Gbps.

 

Echter als ik nu vanaf mijn SSD (Samsung 960 EVO) een bestand lokaal over het netwerk kopieer (Ethernet dus, geen Internet!) dan zie ik een maximale snelheid van 11,4mBps (91,2mbps).

Dat lijkt er erg op dat er een lokale LAN-LAN maximaal van 100mbps is, echter kan ik niks hierover vinden bij T-mobile, en wist 'Shefraan' van de chatdienst mij hier ook niet verder mee te helpen.

 

Screenshots: https://imgur.com/a/s5VRodv

 

En dan mijn vraag:

Heeft deze Zyxel modem een lokale LAN limiet?

of zijn er nog tips of dingen die ik kan testen?

 

 

 

Totaal on-relevant maar ik zet het er maar even bij omdat iemand er vast om gaat vragen, mijn maximaal opgegeven WAN/Public/Internet snelheid is 100/100mbps.

Ik haalde bij KPN op een 10/50mbps internet verdinging met hun standaard model wel ~1Gbps op het LAN/Lokaal/Ethernet bekabeld, lijkt me dus eerder een probleem van de T-Mobile Zyxel modem of niet?

Het is een systeem met recorder en 4 camera's

@kvdbosch

Een methode om je camera's te benaderen is hier gegeven indien je het op een mobiel gebruikt met iVMS4500

Door de overgang naar Tmobile is het IP adres waarop de camera's van buitenaf te zien zijn gewijzigd.

https://watismijnip.nl/ vertelt wat jouw externe IP is.

Ook moet je poorten open zetten in de Tmobile (Zyxel?) modem/router.

Betreft het een systeem met een recorder of gaat het om afzonderlijke camera's?

Ben je van KPN of Ziggo afkomstig dan is ook je interne IP adres gewijzigd. Bij KPN was dit in het gebied 192.168.2.1-254 en bij Ziggo 192.168.178.1-254

De eenvoudigste oplossing is om het IP adres van de Tmobile modem in hetzelfde gebied te zetten als er voorheen was ingesteld.

Al met al, behoorlijk wat semi-technische uitdrukkingen maar met wat hulp op dit forum niet onoverkomelijk.

Tip. verwijder in iVMS de oude instellingen niet maar maak nieuw aan zodat je kan spieken bij de oude instellingen.

Het is een systeem met recorder, en dan 4 camera's

 

Ik vraag alleen advies en hulp en weet nog niet hoe of wat, je excuses hoef je niet aan te bieden is toch niets gebeurt

 

@kvdbosch,

ik begreep niet uit jouw eerdere bericht dat je inmiddels wel toegang had tot je camerasysteem.

Mijn nederige excuses dat ik reageerde op een bericht.

@yalerta,

ik diverse 4500 systemen aangesloten met recoders en nog nooit een poort hoeven open te zetten. 3 Ziggo, 1 KPN (EB 10 en 12) en 1 T-Mobile (T-50 modem) klanten.

 

@kvdbosch, heeft geen inloggegevens om in zijn/haar systeem te kunnen komen, zie 10 posts eerder van hem/haar en mijn reactie...✌️

Timo78

Zoals gezegd kan ik nu wel inloggen in hert systeem. Waarom deze reactie. 

klopt ik heb even gekeken via ipconfig  kwam 192.168,1.112 uit ben al bezig geweest nog geen resultaat dit is het scherm waar ik de instellingen zou moeten wijzigen 

 

 

@yalerta,

ik diverse 4500 systemen aangesloten met recoders en nog nooit een poort hoeven open te zetten. 3 Ziggo, 1 KPN (EB 10 en 12) en 1 T-Mobile (T-50 modem) klanten.

 

@kvdbosch, heeft geen inloggegevens om in zijn/haar systeem te kunnen komen, zie 10 posts eerder van hem/haar en mijn reactie...✌️

Reputatie 7
Badge +5

@kvdbosch 

Zelfde gebied is zelfde range

Een intern ip netwerk heeft adressen zoals 192.168.1.x

Het 1-tje is een range of bereik van 254 mogelijkheden die het x-je als laatste deel van het adres bevat.

Dus 192.168.1.45 of 192.168.1.153 zijn ip adressen in hetzelfde bereik (range)

en wat bedoel je precies met hetzelfde gebied 

Hallo Bedankt voor je reactie. 

Ben al achter mijn externe ipadres gekomen. Maar hoe open ik poorten in het modem als ik al in de instellingen zit, als ik  het goed begrijp moet ik een regel toevoegen en een poort nummer toekennen?

dit heb ik nog nooit gedaan en weet niet hoe of wat hier mee dus even een uitleg zou ik waarderen

 

Reputatie 7
Badge +5

@kvdbosch 

Een methode om je camera's te benaderen is hier gegeven indien je het op een mobiel gebruikt met iVMS4500

Door de overgang naar Tmobile is het IP adres waarop de camera's van buitenaf te zien zijn gewijzigd.

https://watismijnip.nl/ vertelt wat jouw externe IP is.

Ook moet je poorten open zetten in de Tmobile (Zyxel?) modem/router.

Betreft het een systeem met een recorder of gaat het om afzonderlijke camera's?

Ben je van KPN of Ziggo afkomstig dan is ook je interne IP adres gewijzigd. Bij KPN was dit in het gebied 192.168.2.1-254 en bij Ziggo 192.168.178.1-254

De eenvoudigste oplossing is om het IP adres van de Tmobile modem in hetzelfde gebied te zetten als er voorheen was ingesteld.

Al met al, behoorlijk wat semi-technische uitdrukkingen maar met wat hulp op dit forum niet onoverkomelijk.

Tip. verwijder in iVMS de oude instellingen niet maar maak nieuw aan zodat je kan spieken bij de oude instellingen.

dan moet ik kijken hoe  ik die herstart kan doen.

Onderaan in mijn bericht staat de handleiding van de Hikvision IVMS4200.

dan moet ik kijken hoe  ik die herstart kan doen.

@kvdbosch,

heb je nadat je naar T-Mobile bent overgegaan het camerasysteem al een herstart gegeven? Nieuwe ip-adres van T-Mobile wordt dan ingeladen ipv degene die er nu nog, waarschijnlijk,  in staat van je vorige provider.

 

Anders een "harde" reset van de opnamebox, daarna moet alles wel opnieuw ingesteld worden, maar dan heb je wel zelf de controle over je systeem.

 

Normaliter dient een installateur een standaard user/wachtwoord in te stellen en de klant te vertellen hoe deze gewijzigd kunnen worden. Heel vreemd dat jij niet in je eigen systeem kan komen, of is dit contractueel zo afgesproken?

Zoniet, dan zou ik de installateur sommeren deze binnen een x aantal dagen te verstrekken. Geeft deze geen gehoor eraan, dreigen met een kort geding en dan duidelijk vermelden dat alle bijkomende kosten op hem verhaald zullen worden.

Vergeet hierin ook niet te vermelden dat je de inloggegevens wilt hebben van HIK-Connect.

 

Handleiding IVMS 4200

 

als ik het modem reset zou dat iets kunnen oplossen en de leverancier is soort van falliet, dus zeer vervelend

 

 

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile ondersteund juist geen IPv6. Ik denk dat je installateur kpn met T-Mobile verward. Als je leverancier geen login gegevens van het systeem wilt verstrekken zul je hen moeten vragen dit te komen fixen.

Hallo 

Ik heb een probleem. !8 mei ben overgestapt naar t-mobilethuis, alles is goed verlopen. Alleen mijn ipcamera's werken niet geeft zwart beeld, en meldt verbinding niet mogelijk. Heb een installateur gebeld.
Deze vertelde mij dat het modem van t-mobilethuis werkt met ipversie6 en de camera's werken op ipversie4. Er werdd vertelde dat t-mobile dit op afstand kon instellen, niet dus. Ik kan ook niet in de instellingen aangezien de leverancier alles dichtgetimmerd heeft en ik heb geen inloggegevens.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen het is een IVMS 4200 systeem

dank voor de moeite

 

 

Reputatie 3

@JeroenGroenouwe

Lees jezelf ff in op het Ziggo forum over het instellen van van de MTU

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-moet-je-je-mtu-aanpassen-43775

 

@yalerta dank je wel, ik heb de MTU op de switch nu ingesteld op 1450. Deze stond namelijk op de "standaard" 1500 zoals hij uitgeleverd wordt. 

Mijn eigen wifi router handelt dit, maar de Zijxel dus niet.

Reputatie 7
Badge +5

@JeroenGroenouwe 

Lees jezelf ff in op het Ziggo forum over het instellen van van de MTU

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-moet-je-je-mtu-aanpassen-43775

 

Reputatie 3

Goeiemorgen, Ik heb de ZYXEL gisteren geïnstalleerd. Het merendeel van de devices in huis werkt ondertussen behalve de Nintendo Switch. Hierop moet ik echt een juist MTU invullen. Helaas kan ik deze instelling niet vinden in het menu van de ZYXEL.

Wie kan mij vertellen welke MTU ik nu moet gebruiken? zonder deze instelling kan de Switch geen verbinding maken met het WiFi netwerk.

 

Reageer