Beantwoord

1000mb internet

  • 18 January 2021
  • 4 reacties
  • 177 Bekeken

Beste, 

 

Ik mag mijn telefoon abonnement verlengen nu zat ik te denken aan de unlimited versie voor de voordelen met tmobile thuis.

Echter als ik in mijn tmobile thuis account kijk zie ik dat ik nog op de oude voorwaarde zit van internet 200, nu kan ik hem wel aan passen naar basic of fast maar premium zie ik hier niet tussen staan.

Als ik mijn postcode check via de postcode checker staat er wel dat mijn adres in aanmerking komt voor 1000 mb internet verbinding.

 

Nu is mijn vraag als ik mijn telefoon abonnement verleng met een unlimited en akkoord ga met de nieuw voorwaarde van zowel mobiel als thuis. Krijg ik dan de 1000 mb of ga ik naar de 100 mb. Wat betekent dat ik dus beter mijn huidige tmobile thuis abonnement kan houden.

 

Met vriendelijke groet,

W.Stuifzand

icon

Beste antwoord door TAVL 22 January 2021, 10:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wesley stuifzand 

Ik ben bang dat je dan terug op maximaal 100 Mbit zit, voor 1000 Mbit moet je mogelijk opzeggen en opnieuw aanvragen want je zit nu denk ik op WBA (KPN netwerk) en 1000 Mbit is via ODF (T-Mobile netwerk) dus een andere aansluiting in de wijk centrale.

Beste @Waqqas ,

 

Bedankt voor de reactie,

ik ga er dan zeker over na denken om dit om te zetten, ga er wel van uit dat je dan een X aantal dagen geen netwerk meer hebt alleen is dat helaas niet zo simpel in corona tijden met al het thuiswerken.

Reputatie 7
Badge +15

@wesley stuifzand 

Misschien een maand overstappen naar KPN? Dan kan je terugkomen en voor 1000 mbit kiezen.

Reputatie 7
Badge +4

Heb een officieel antwoord vanuit TM zelf. Dit is de status van de WBA-ODF overstap:

momenteel zit je op het WBA-netwerk van netbeheerder KPN NetwerkNL. Er is ODF op jouw adres mogelijk, maar daar dien je een nieuw abonnement voor aan te vragen. Je zit zogezegd nog niet op het ODF-netwerk van T-Mobile, maar die optie is zeker een mogelijkheid. 
Indien je van WBA Glasvezel naar ODF Glasvezel wilt overgaan, dien je het huidige abonnement op te zeggen en een nieuwe aanvraag te doen op hetzelfde adres met Internet Premium. Let hierbij wel op de volgende zaken:

  1. De oplevertijd van ODF kan twee tot zes weken duren, dat is geheel afhankelijk van de paraatheid van de verbinding in de wijk, of er al een FTU hangt (bij jou natuurlijk wel), of er genoeg poorten in de centrale bereikbaar zijn en of onze netwerkapparatuur meteen kan worden aangesloten.
  2. Vraag eerst de nieuwe order aan en wacht tot je een definitieve activatiedatum ontvangt van ons. Zo kun je het oude abonnement opzeggen met een einddatum en hoef je geen tussenperiode in onzekerheid te wachten!
  3. Bij een nieuw abonnement dien je de huidige apparatuur terug te sturen en sturen we alles ‘nieuw’ op. De huidige apparatuur kan niet worden overgezet op een nieuwe lijn als het naar ODF gaat.
  4. Bij Glasvezel, ook bij ODF, wordt alles geïnstalleerd door een monteur. Dit doen we om te voorkomen dat de garantie op losse onderdelen vervalt en omdat het FTU (Glasvezelaansluitpunt) en alle bekabeling zeer gevoelig is. Als daar iets in misgaat, kan de schade oplopen tot in de honderden euro's. 

Reageer