Beantwoord

1000MB/S

  • 5 April 2021
  • 7 reacties
  • 258 Bekeken

Beste,

 

Graag was ik benieuwd omtrent de beschikbaarheid van 1000 MB/s in Arnhem (Schuytgraaf). Heb namelijk momenteel 500 MB/s van XS4ALL (Glasvezel), maar zou graag overstappen naar T-Mobile. Jullie bieden echter alleen 100 MB/s aan.

icon

Beste antwoord door Lisa 7 April 2021, 15:40

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dat klopt. T-mobile bouwt eigen glasvezel netwerken in steeds meer plaatsen. Voor de plaatsen waar ze nog geen eigen glasvezel hebben verkopen ze de dienst over KPN wba access. Vanwege de hoge kosten die zij KPN moeten betalen hebben ze besloten alleen de 100mbit verbinding via het KPN netwerk te verkopen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Armeennn 

T-Mobile biedt maximaal 100 Mbit op het KPN netwerk en 1000 Mbit over het eigen T-Mobile netwerk.

De postcodecheck op de website is echter leidend hierin over wat er beschikbaar op jouw adres, misschien kan een moderator je iets vertellen over de planning voor jouw adres.

Bedankt voor de antwoorden, had gehoopt dat het hier wel zou zijn, gezien het een nieuwbouw wijk betreft :/

Ik hoor het graag van een moderator!

Reputatie 7
Badge +15

@Armeennn 

Het ligt niet zozeer aan of het nieuwbouw is of niet, T-Mobile zal eigen apparatuur moeten plaatsen in de wijkcentrale als dat ook mogelijk is.

T-Mobile legt ook eigen glasvezelkabels aan zoals Eric al zij maar over KPN kabels 1000 Mbit leveren kan dus ook met eigen apparatuur in de centrale.

 

Reputatie 7
Badge +4

Voorspellingen worden doorgaans niet gedaan. Wel is het zo dat het erop lijkt dat ze de draad flink opgepakt hebben en dus versnellen. In de afgelopen jaren is er echter nooit ruim vooraf vermeld of er eigen apparatuur komt. Dus don't hold your breath. Zelf wacht ik ook al tijden voor er een upgrade komt. Ik  zou de wizzard en de community in de gaten houden. 

Reputatie 7
Badge +15

@Armeennn 

In dit topic zie je in welke plaatsen het eigen netwerk actief is (ODF).

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/t-mobile-glasvezel-beschikbaar-in-de-volgende-plaatsen-wba-of-odf-297183

Reputatie 7

Hi @Armeennn, super leuk om te lezen dat jij graag naar ons wilt overstappen! Top om te zien hoe jij ook al verder op weg bent geholpen door de rest. Ik wil met alle liefde ook aan mijn kant een dubbelcheck doen met jouw postcode en huisnummer, om te zien of ik eventueel al wat extra informatie voor jou kan achterhalen. Dit kan door mij een privébericht te sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin jouw postcode en huisnummer. Maar weet dat wanneer 1000 Mbps (nog) niet mogelijk is, dat de planning hiervan voor ons ook nog niet inzichtelijk is. Als dit bekend was, dan had ik het direct met je gedeeld. Ook als er al Glasvezel is aangelegd, dan kan het soms nog maanden duren voordat onze apparatuur in de wijkcentrale is geplaatst. Dit komt omdat KPN Netwerk NL de eigenaar is van de bekabeling, waardoor je eerst bij hen een abonnement kunt afsluiten en vervolgens pas de andere providers hun apparatuur in de wijkcentrale kunnen plaatsen. Hoe lang dit duurt, is dus jammer genoeg nog niet bekend. Weet jij zo voldoende? Laat het vooral weten als ik jou nog ergens anders mee kan helpen! 😊

Reageer