Beantwoord

Aanpassingen aan VDSL-profiel en PathMode

  • 19 October 2017
  • 6 reacties
  • 414 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Een lekker technische vraag.

Op dit moment traint mijn verbinding in met VDSL2 profiel 8b en PathMode: Interleaved.

Nu zijn dat gewoon normale instellingen op de wijkcentrale en deze zorgen voor een stabiele, maar wat slome verbinding voor mij (ik zit op +- 900m van de wijkcentrale).

Hoe kan ik er voor zorgen dat er op VDSL2 profiel 17a wordt ingetraind en PathMode: FastPath.

Volgens mijn eigen berekeningen zouden deze instellingen gewoon moeten werken. Aanvullend is de kans dan ook groot dat ik dichter bij de maximale snelheid van mijn abonnement kom de lijn een stuk responsiever wordt.
icon

Beste antwoord door Brian 30 October 2017, 13:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hallo Oberon,

hoelang is je modem al online ? het kan tot 72 uur duren voor dat je modem de verbinding heeft afgestemd. als gebruiker kan je zelf deze instellingen helaas niet aanpassen, je mag natuurlijk wel je eigen modem aansluiten. echter is je ondersteuning dan wel beperkt.
Het modem is ruim over de 72 uur heen. Dat in die tijd er fine-tuning plaats vindt, wil ik best geloven, maar springen naar een ander profiel of pathmode? Dat gebeurt toch alleen bij het initiele intrainen van het modem, na bvb. een herstart?
Reputatie 7
Hoi Oberon,

Ik kan niet vertellen waarom jou verbinding op een bepaald profiel/pathmode staat.
Dit valt volgens mij ook in het Domein van de netbeheerder (KPN). kan zo ook niet vinden welke profielen of pathmodes er gebruikt worden. Wie weet kan een T-Mobile moderator hier even zijn licht op laten schijnen.
Mijn indruk, na verder onderzoek, is dat de straatkast/kabelverdeler nog niet is ge-upgrade door de netbeheerder, zoals je het zo netjes zegt.

Dat zal dit jaar ook vast niet meer gebeuren, maar ik houd het in de gaten, misschien volgend jaar.
Reputatie 7
op https://netco-fpi-info.fourstack.nl kan je de planning zien
Reputatie 7
Hi Oberon, ik zie dat je inmiddels het antwoord al hebt gevonden, helemaal goed! Je profiel en Pathmode is niet iets dat wij aan kunnen passen maar je vindt de maximaal haalbare snelheid altijd via de postcodechecker op onze website. Op jouw adres is de maximale snelheid op dit moment 32 Mbps. Als je vragen hebt laat het dan gerust weten!

Reageer