Beantwoord

Asus RT-68U router aansluiten op Zyxel VMG8825-T50 modem


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo allemaal, ik ben pas verhuisd en heb nu internet via t-mobile. Ik heb nu het nieuwe modem gekregen en het werkt prima alleen wil ik mijn router ( Asus RT-68U) aan het modem hangen alleen krijg ik het niet aan de praat. Misschien dat iemand mij kan helpen. Hoe kan ik het beste de apparaten aansluiten WAN->LAN / LAN->LAN bijv ? Moet ik als ik ingelogd ben in de Zyxel nog wat instellen? Als ik het IP adres intyp in de browser kan ik alleen inloggen op het modem en niet in de Asus.
icon

Beste antwoord door Folkert 1 July 2019, 14:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Je bent geweldig! Bespaart me een hoop frustratie zo. Werkt perfect nu!

Gr Tom
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Tom,

Ik heb dezelfde router achter mijn kabel modem hangen. Je moet m instellen als Accesspoint. Als je daarna in de TM router kijkt kun je zien welk lokaal ip adres het accesspoint heeft gekregen en zo kun je in de Asus.

Gewoon de lan kabel in de blauw gemarkeerde poort.

Groet
Folkert
Reputatie 7
Badge +3

Reputatie 7
Badge +3
In de Zyxel niets wijzigen. In mijn geval is het modem 192.168.0.1 en de Asus 192.168.0.10 want die heeft ie van het modem gekregen. Via deze twee adressen kan ik afzonderlijk op beide apparaten inloggen.
Reputatie 7
Badge +3
@BKoers Ik heb geen TM Thuis maar zit bij een kabel provider.
Ik heb enkel Wifi op de ASUS want de Wifi op mijn kabelmodem is matig en zo heb ik minimale storing.

In de Zyxel niets wijzigen. In mijn geval is het modem 192.168.0.1 en de Asus 192.168.0.10 want die heeft ie van het modem gekregen. Via deze twee adressen kan ik afzonderlijk op beide apparaten inloggen.

 

Hi!

I have the Asus RT-AC86U router, and I would like to use it as the main router (override the VMG8825-T50), your recommendation is to use my Asus router in AP mode as you have explained? and what about the VMG8825-T50 router? Should I make any configuration changes? For example turn off the wifi signal, deactivate the firewall…

Many thanks!

Reputatie 7
Badge +3
Graag gedaan Tom! Goed om te horen dat het werkt.

Groet, Folkert
@Folkert heb jij wifi op zowel Zyxel en ASUS? Of wifi uitgezet op Zyxel?
Reputatie 7
Badge +3
@BKoers

Als je beide SSID's & wachtwoorden op op beide devices gelijk maakt, kun je gebruik maken van de voordelen van een betere dekking.
Maar als je TMT modem met Wifi bijv. in de meterkast staat, dan zou ik kiezen om op dat modem de wifi uit te zetten.
Deze draagt dan niet bij aan een betere wifi dekking, dus het hangt een beetje af van je opstelling van de devices.
Reputatie 7

@despotars 

I’ve noticed you already have your own topic in which there have been replies. There's no need to repeat your question in multiple topics.

This topic will be closed.

@Pieter_B Dank! Heb uiteindelijk, na talloze rondjes met mijn laptop door het huis gewandeld te hebben, ontdekt dat de beste plaats voor extra router in AC mode de zolder is.

Dit geeft sterke dekking op de zolder + eerste verdieping en beneden signaal van de 'standaard' T-mobile router. Bijkomend voordeel is extra aansluitingen op zolder voor printer, nas e.d.. Lag maar 1 kabel naartoe!

Heb wel gemerkt dat wijzigingen doorvoeren in wifi instellingen e.d. in T-mobile modem ervoor zorgt dat de wifi minder stabiel wordt. Kanalen wel gewijzigd na wat research met inSSIDer.
@Folkert dank voor toelichting