Beantwoord

Beveiligingssleutel niet te vinden

  • 5 October 2020
  • 5 reacties
  • 2553 Bekeken

Er staat geen wpa/wpa2 code op mijn router. Hoe vind ik de beveiligingssleutel voor het inloggen op wifi met een laptop? De klantenservice kan mij niet helpen

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 6 October 2020, 16:59

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @aklsjdklf, welkom op de Community!

Zoals @Waqqas aangeeft, kun je de Wifi-SSID (netwerknaam) en het bijbehorende wachtwoord op het kaartje achterop het Huawei modem vinden:

Op het bovenstaande, witte stickertje/kaartje staat de sleutel (het wachtwoord). SSID is dus netwerknaam van het draadloze netwerk (Wifi) en de WLAN key, ook wel beveiligingssleutel genoemd, is het Wifi wachtwoord. Indien deze niet meer klopt, kun je dit inderdaad wijzigen via My T-Mobile Thuis (klik op de magenta link hiervoor). Als het toch nog niet lukt via deze methode, dan wijzig ik het graag voor je. Laat me weten wat ik voor je kan doen, er is altijd hulp aanwezig! 

P.s. ik denk dat er verwarring ontstaan is over een beveiligingscode en het Wifi wachtwoord: wat bedoel jij precies met de beveiligingssleutel? 

De laptop geeft aan dat er een beveiligingssleutel nodig is om toegang te krijgen tot de Wifi. Dat is dus niet het wachtwoord wat er op de router staat (dat hebben wij al meerdere keren ingevoerd) en wij hebben die nooit gewijzigd. Als ik meer informatie google over wat een beveiligingssleutel zou moeten zijn, dan kom ik erop uit dat dat de code zou moeten zijn die achter WPA/WPA2 staat en dat zou dan weer op de router moeten staan. Wij hebben inmiddels ontdekt dat op een nog oudere :) router deze code er wel op staat. Waarom dat bij de router van Vodafone (t-mobile) dan niet zo is, is ons een raadsel. Wij hebben ook al gezocht op de URL van de router, daar kun je alle informatie over je router inzien, maar ook daar geen beveiligingssleutel of ook wel WPA/WPA2 code. Dus wij zijn blij met iedereen die wil helpen, maar blijkbaar is een beveiligingssleutel echt iets anders dan het wifi wachtwoord. Dus als iemand andere informatie heeft, graag!

 

Reputatie 7

@aklsjdklf 

Je modem heeft 2 wachtwoorden. 1 login wachtwoord om in te loggen op het modem en 1 voor je wifi. bij de laatste worden nog al wat verschillende namen gebruikt. wifi wachtwoord, wirreles key, wlan key, preshared key, wpa2 key. er zijn vast meer namen voor. maar er is maar 1 wachtwoord hoe je het ook wil noemen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @aklsjdklf 

Welke modem heb je en mist de sticker/kaart? Normaal staat het wachtwoord gewoon daarop.

Anders kan je in je T-Mobile thuis account inloggen > instellingen > WiFi en daar kan je hem eenvoudig wijzigen.

Ik kan daar alleen het wachtwoord wijzigen, maar ik moet de beveiligingssleutel hebben. Het wachtwoord heb ik wel, dat is het probleem niet. De beveiligingssleutel zou er ook op moeten staan, maar dat is dus niet te vinden. Het is wel een vrij oude router, maar een nieuwe willen ze niet toesturen

 

Reageer