Beantwoord

Cisco 2960G 8poort als alternatief media en zyxel

  • 5 June 2020
  • 1 reactie
  • 173 Bekeken

Hallo,

 

ik heb momenteel nog ziggo en daar staat mijn modem in bridge functie. Hierachter heb ik 3 Apple AirPort Extreme en een express. Dit werkt perfect door de hele woning heen. Werk met veel Apple WiFi producten en deze halen de maximale doorvoersnelheden 250/25.

Heb nu 1000/1000 glasvezel aangevraagd. Eergisteren het pakket binnengekregen.

alles aangesloten en hete werkt met de zyxel. Haalde 380/590 over WiFi. Wat mij betreft prima.

maar zoals verwacht loopt dit heel hard naar beneden als ik afstand neem van dat modem. Dus ik wil graag mijn Apple spullen er weer achter. Hier ben ik mee bezig geweest en dat werd een hele toestand. Mijn Naim stereo ziet mijn mobiel niet meer. Mij mobiel kan de Hue hub niet vinden enz enz. Na veel rommelen toch werkend gekregen. Maar kom niet verder dan 100/100. Blijkbaar is er na het modem een aantal keer los en aangekoppeld te hebben er een instelling gewijzigd. Op de mediaconvertor geeft die oranje aan bij de glasspeed en groen aan bij de modem speed. 1000/100 dus. Even gebeld met T-mobile, maar ik was wat te enthousiast geweest gezien Gudion de 19e komt.

Prima maar ik heb alles nu wel netjes hangen op de plekken die ik wil.

Alles maar weer even teruggezet naar Ziggo.

Nu mijn werkelijke vraag. Ik heb hier 2 Cisco 2960G catalyst switchen met een kabel om in de switch in te loggen. Een 8poorts en een 48. Die laatste gebruik ik niet. Veel te lomp.

Kan ik met deze switch rechtstreeks de glasvezel aansluiten via een SFP en de switch met Vlan instellen? Heb ik dan werkend internet? Kan ik daar dan achter mijn Apple spullen knallen.

Wat levert mij dit op? Wordt het er sneller van? 
Of kan ik beter gewoon de mediconverter laten zitten met de Zyxel en alle Apple producten in brug modes zetten. Zou het jammer vinden als alles straks instabiel of hapert. Ben nogal precies en het werkte bij ziggo feilloos zoals het nu door mij aangesloten was. 
Kan mij moeilijk voorstellen dat zoveel apparaten achter elkaar bijdragen aan een stabiel internet. 
Hoor graag andere die ook gewend zijn om alles perfect te hebben. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 June 2020, 10:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kleuvert 

Mediaconverter > Cisco switch zou je wel werkend kunnen krijgen. Er zijn nog wel wat andere users die deze setup werkend hebben gekregen met een andere switch natuurlijk

Éigen apparatuur zal niet beperkt worden qua snelheid, alles zal het gewoon doen zoals je gewendt bent.

Je kan deze instellingen gebruiken

Reageer