Beantwoord

Configuratie gegevens DDNS Zyxel router

  • 25 June 2021
  • 8 reacties
  • 283 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 22 reacties

Hallo,

Ik probeer in mijn router DDNS te configureren en ik denk dat ik de juiste gegevens correct heb ingevoerd. Maar de router vind van niet en blijft roepen “Not accepted” ....

Wie kan mij vertellen wat in in die velden moet invullen?

Bij "Serviceprovider” kan ik niets anders kiezen dan "DNS user defined”
Met name het veld “URL update” zegt me helemaal niets.

Bedankt voor je hulp!

 



 

icon

Beste antwoord door eric 25 June 2021, 14:29

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bkop,

Zou je eens willen proberen om bij URL update ddns.synology.com in te vullen? Dat schijnt de url te zijn waar Synology-apparaten hun requests naartoe sturen.

Reputatie 2

Hallo TMTV,

Bedankt voor je hulp. Ik heb het veld aangepast maar dat geeft geen effect. Helaas.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk niet dat je hier de Synology DDNS kan gebruiken. Die is enkel bedoeld voor het vereenvoudigen van de verbinding met je Synology NAS door via internet door een hostnaam aan het IP-adres toe te voegen. Bijvoorbeeld: DDNS geeft u toegang tot uw Synology NAS met behulp van een domeinnaam (bijv. www.john.synology.me), zonder dat u het IP-adres moet onthouden (bijv. 172.16.254.1).

De synology DDNS functionaliteit en registratie vindt plaats vanuit het control paneel in de NAS.

 

Reputatie 2

Hallo Eric,

Ok, klink wel logisch. Op de NAS heb ik inderdaad DDNS en Quickconnect ingericht en dat werkt prima wanneer ik op m'n telefoon m'n Wifi uitschakel en via het mobiele netwerk verbinding wil maken. Ook met de mobiele apps van Synology.

Alleen als ik binnen m'n eigen netwerk via HTTPS wil werken dan krijg ik geen verbinding en met het interne IP-adres krijg ik in Chrome de melding "Niet beveiligd”. Ik had een vermoeden dat ik dat kon oplossen door het instellen van DDNS op de router.

Bedankt voor het meedenken en wegnemen van mijn twijfel. :-)

Met vriendelijke groeten,
Bert

Reputatie 7
Badge +14

DDNS is “alleen” een DNS entry tussen een NAAM en een IP adres. HTTPS is de beveiliging d.m.v. een certificaat tussen een browser en een webserver. Maar dan moet dat IP adres al gevonden zijn via DNS, of je moet gewoon in de mobiele apps je IP adres gebruiken. DDNS is met name geschikt voor als je IP adres dynamisch is en dan ook nog regelmatig wijzigt vanuit de provider. Zelf is mijn ervaring dat alleen toen ik overstapte van DSL naar glas ik een ander (dynamisch) adres kreeg. Maar die is wel al heel lang stabiel hetzelfde.   Maar zoals je ziet, ik gebruik ook graag de quickconnect versie, mijn naam onthoud ik nu eenmaal makkelijker dan een IP adres.

Reputatie 2

Thanks Eric,

Zo leer ik elke dag weer een beetje bij :-) 

Ik begrijp allen nog niet waarom ik binnen m'n eigen netwerk via HTTPS wil werken (servernaam/synology.me:5001) dan krijg ik geen verbinding en met het interne IP-adres krijg ik in Chrome de melding "Niet beveiligd”.

Met mijn vorige Synology NAS werkte dat wel, terwijl er verder niets is gewijzigd, alleen een nieuwe NAS, nu met DSM 7.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

DSM 7?   Je hebt dan de release candidate al geplaatst, de definitieve versie komt 29 juni :)

Probeer eens even met <lokaal IP:5001> als je op je interne netwerk bent? 

Je krijgt die melding in Chrome. Wat als je een app op je telefoon hebt en dan met wifi bent verbonden?

Reputatie 2

DSM 7 kon ik gewoon downloaden en installeren. Dat leek me handiger dan eerst 6 installeren en dan na 3-4 weken over naar 7.
“Probeer eens even met <lokaal IP:5001> als je op je interne netwerk bent?” 

Goeie vraag, ik zie nu dat daar nog een oud certificaat aan hangt. Die moet ik dus weg zien te krijgen, wordt weer een digitale speurtocht. :-)

 

 

Reageer