Beantwoord

consequenties overgang van dsl naar glasvezel

  • 30 November 2020
  • 4 reacties
  • 242 Bekeken

Wat zijn de consequenties wat betreft kosten en snelheid als ik van een internet-abonnement met dsl-aansluiting overstap naar een (beschikbare) glasvezelaansluiting?

icon

Beste antwoord door soepkip67 30 November 2020, 15:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @BlueeyesSr ,

 

Je kan via het volgende topic: Nieuwe aanvraag zien wat er allemaal bij komt kijken.

Voor aanbiedingen kun je op  de volgende link :Glasvezel abonnement klikken.

Je ziet dan als je de postcode en huisnummer invoert vanzelf welke snelheid je haalt en of dat T-Mobile glasvezel voor ju beschikbaar is. Bij mijn weten moet je wel zelf je dsl abonnement opzeggen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BlueeyesSr 

De kosten voor je abonnement blijven hetzelfde, voor de overstap moet je een nieuwe glasvezel abonnement afsluiten en achteraf DSL opzeggen.

Je krijgt achteraf de activatiekosten van glasvezel vergoed maar betaald wel de installatiekosten van €37,50.

Kijk wel even via de postcodecheck of er 100 MB beschikbaar is of 1000 MB via het T-Mobile netwerk.

T-Mobile levert maximaal 100 MB over het KPN netwerk.

Hallo @soepkip67 en @Waqqas

Bedankt voor de info. Zoals voor meerderen zal gelden wordt bij mij over enige tijd een glaskabelverbinding aangebracht. Zolang die er niet ligt kan ik op basis van mijn postcode geen informatie vinden die relevant is voor de afweging om nu of later over te stappen naat T-Mobile voor een internetabonnement.

Reputatie 7

Hi @BlueeyesSr Het is eigenlijk zoals @Waqqas zegt, DSL en Glasvezel zijn twee verschillende aansluitingen. WZodra er Glasvezel beschikbaar komt op jouw adres kan je Glasvezel aanvragen en we kunnen het DSL abonnement dan stopzetten zodra je online bent met Glasvezel. Omdat je een nieuw abonnement aangaat is het Glasvezel abonnement weer voor de duur van een jaar en je kan gebruik maken van eventuele acties die op dat moment gelden. Eventuele kortingen op het DSL abonnement vervallen en kan je niet meenemen naar het nieuwe abonnement. 

Je moet het dus eigenlijk zien als het afsluiten van een nieuw abonnement en het DSL abonnement zetten we dan gewoon stop zodra je online bent met Glasvezel. :slight_smile:

Reageer