Beantwoord

dhcp renew elke +-10min volgens klantenservice normaal

  • 7 January 2021
  • 2 reacties
  • 152 Bekeken

Goedeavond,

Helaas heb ik een hoop problemen met het thuis werken. Elke +- 10 minuten ligt mijn verbinding er even uit. Ongeveer tegelijk met het volgende:

udhcpc: Lease of <IP adress> obtained, lease time 900 (uit de log van de Zyxel router, de dhcp lease tijd vanuit de router staat op 24uur)

 

Nu zei de medewerker van de klantenservice dat dit normaal is. Dus mijn vraag die daar op volgt:

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn verbinding niet elke 10 minuten weg valt? Dit is nogal onwenselijk ivm thuiswerken en queries die ik moet draaien.

 

(Dit zijn géén wifi problemen.)

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 8 January 2021, 11:12

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Mengineer 

Er loopt al een topic met een soortgelijke vraag / probleem, dus je bent niet de enige die dit is opgevallen. Zelf kun je hier helaas weinig aan veranderen, dit is een setting die vanuit het TMT netwerk is gemaakt. De vraag is alleen, waarom die interval zo extreem laag is en sommige mensen er blijkbaar behoorlijk last van hebben bij hun verbindingen.

Reputatie 7

Hoi @Mengineer

 

Bedankt voor je bericht! Wat Pieter_B zegt, klopt. Mag ik voorstellen om in dat topic verder te praten, dan heb ik alle klanten met dit issue bij elkaar en kunnen we sneller schakelen! 

Reageer