Beantwoord

DNS / Proxy instellingen gewijzigd in modem? Kan IP adressen niet vinden

  • 20 January 2021
  • 11 reacties
  • 676 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen, 

Sinds zondagavond/maandagochtend (17/18-1) moet er iets gewijzigd zijn in de modeminstellingen of daaraan gerelateerd. Ik heb geen instellingen aangepast, maar sinds maandagochtend hebben alle apparaten (Smart TV, smartphone, Camera's, tablet, 2 laptops) problemen met de internetconnectie. Hij geeft de melding ‘Het IP-adres van de server van ‘URL’ kan niet worden gevonden’. DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG. Probleemoplosser zegt: De proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd.

De telefoon hersteld vanzelf, die vernieuwt de pagina uit zichzelf en komt er dan vanzelf doorheen. Op de laptop moet ik op vernieuwen blijven drukken tot ik er doorheen ben. 

De fout moet bij de modem wegkomen, want alle apparaten hebben hier last van (bedraad en WiFi). Anderhalve maand geen problemen gehad en nu opeens al deze meldingen. Is er een update geweest in de modems?? Ik heb alles al gereset, langdurig stroom van alle verbindingsapparaten gehaald, maar heeft niet geholpen

icon

Beste antwoord door Brian 22 January 2021, 16:48

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 1

Update: Na contact met klantenservice modem nogmaals herstart en problemen lijken uit het niets verholpen te zijn. Eerdere resets hebben niets uitgehaald. Dus geen idee waarom, maar probleem lijkt nu weg te zijn. Wel een paar dagen behoorlijk last van gehad met thuiswerken. 

Reputatie 1

Helaas.. te vroeg gejuicht. Problemen zijn weer terug na een half uur. 

Reputatie 2

Ik heb recent ontdekt dat ze het IP adres nummerplan op z'n kop hebben gezet.

Mogelijk is je publieke IP adres anders dan dat het voorheen was.

Mijn IP adres zat eerst in het 32.* netwerk, nu is het 62.*. Dit gaf bij mij in ieder geval problemen doordat mijn domein ineens niet meer bereikbaar was doordat m'n DNS natuurlijk niet automatisch meeverandert. Mogelijk ondervind je hetzelfde probleem?

Reputatie 1

Ik heb recent ontdekt dat ze het IP adres nummerplan op z'n kop hebben gezet.

Mogelijk is je publieke IP adres anders dan dat het voorheen was.

Mijn IP adres zat eerst in het 32.* netwerk, nu is het 62.*. Dit gaf bij mij in ieder geval problemen doordat mijn domein ineens niet meer bereikbaar was doordat m'n DNS natuurlijk niet automatisch meeverandert. Mogelijk ondervind je hetzelfde probleem?

Hi Marco, 

 

dank voor je reactie. En wat is dan de oplossing?

Reputatie 7

Hi @larsvegmond De oplossing zou dan zijn om eventuele handmatige netwerkinstellingen aan te passen naar het nieuwe IP-adres en/of de netwerkinstellingen per apparaat te laten “vergeten” zodat ze opnieuw de juiste netwerkinstellingen ophalen. Dat gezged hebbende, als je zelf geen eigen hardware aangesloten of instellingen gebruikt zoals een statisch IP-adres of opengezette poorten dan zou je hier eigenlijk geen problemen mee moeten ondervinden. De standaard setting is namelijk altijd “automatisch” en een eventuele wijziging van een IP-adres heeft dan geen gevolgen.

Reputatie 2

Voor mijzelf was de oplossing om het nummerplan in mijn DNS aan te passen aan het nieuwe nummerplan van T-Mobilethuis.

 

Enig overblijvend probleem voor mij is dat het er nu op lijkt dat T-Mobile ICMP (/ping) blokkeert.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het delen van jouw oplossing @MarcoCaspers, daar kunnen andere users van profiteren. Super!

We spreken elkaar verder in je andere topic. Ik hoop dat we het probleem op een voor jou zo wenselijk mogelijke manier weten te verhelpen!

Reputatie 1

Dank Marco! Zo plotseling als de problemen verschijnen, zo plotseling verdwijnen ze ook weer. Het is nu al wee dagen weg. Maar als het weer terugkomt ga ik zeker naar je oplossing kijken! Dus ik weet niet wat er achter de schermen gebeurd, maar voor nu lijkt het in ieder geval weer even opgelost te zijn. 

Reputatie 1

En poef.. daar waren de problemen weer. Net anderhalve maand overgeschakeld naar T-Mobile, maar geen beste start op deze manier.. Ik zal kijken of ik de oplossing van Marco kan implementeren. 

Reputatie 1

Herstart van de modem heeft de problemen voor nu weer even opgelost. Maar wil erg graag hulp van T-Mobile om dit op te lossen, want als dit gebeurd tijdens het vele thuiswerken is het bijzonder vervelend. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @larsvegmond, inmiddels is jouw case doorgezet naar de technische afdeling zodat het onder de loep genomen kan worden. De huidige verwerkingstijd is momenteel relatief kort: twee tot vier dagen. Het kan zijn dat er contact opgenomen wordt met je. dat zal in principe altijd anoniem zijn. 

Zou je ons op de hoogte willen houden van de status? Thanks voor je medewerking en blijf gezond!

Reageer