Beantwoord

Door storing geen internet

  • 16 December 2020
  • 15 reacties
  • 265 Bekeken

Vanmiddag rond 1300 was er een storing. Sindsdien werkt het internet niet meer. Het power lampje + 2.4g + 5g branden. De rest staat uit.
 

Ik heb de modem al geprobeerd te resetten en uiteraard de standaard oplossingen geprobeerd. Ik heb een poging gedaan om T-mobile te bellen, maar na lang wachten niemand aan de lijn gekregen. Heeft iemand nog tips? 
 

Alvast bedankt!! 😄

icon

Beste antwoord door Boris 17 December 2020, 12:22

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hoi @Leonieverhoef,

 

Ik help je graag verder! Kun je deze stappen doorlopen: stappenplan geen internet. Meestal ben je dan vrij snel weer online. Lukt dat niet, laat het mij dan weten!

Hoi @Leonieverhoef,

 

Ik help je graag verder! Kun je deze stappen doorlopen: stappenplan geen internet. Meestal ben je dan vrij snel weer online. Lukt dat niet, laat het mij dan weten!

Hoi @Sander ! Bedankt voor je reactie. Wordt met UTP de DSL kabel bedoeld? Ik heb de stappen uitgevoerd, helaas geen effect. 

Hoi @Leonieverhoef,

 

Ik help je graag verder! Kun je deze stappen doorlopen: stappenplan geen internet. Meestal ben je dan vrij snel weer online. Lukt dat niet, laat het mij dan weten!

Het probleem is dat ik geen draadloze verbinding heb. De DSL kabel zit beneden in de meterkast. Deze is naar boven getrokken. Daar staat de zyxel modem. Door een Ethernet kabel wordt een andere router (bovenste verdieping ) verbonden met de zyxel. 
De zyxel router geeft geen licht bij het wereldbol lampje zoals die dat wel gedaan heeft. 
Ik hoop dat dit de situatie extra verduidelijkt. 

Hoi @Sander @Boris ,

Ik heb begrepen dat ik deze topic centraal moet houden. Graag hoor ik wat ik nog meer kan proberen. Het onderstaande heb ik al geprobeerd:

  • Verschillende resets (volgens jullie link + de router gereset door alles te wipen)
  • Router op een andere plek gezet
  • Andere DSL kabel geprobeerd

Het wereldbolletje geeft telkens maar geen licht. 

Alvast bedankt!

Reputatie 7

Hi @Leonieverhoef ,

Ik help je graag verder! Ik zie dat je inmiddels verschillende topics heb aangemaakt en wil je vragen om het in dit topic centraal te houden. Op die manier kunnen we je het best helpen! 

Ik heb direct de lijn onder de loep genomen en een diagnosis gedaan. Bij een issue in de lijn wordt dan direct duidelijk waar het probleem zit. Wij zien hier een fout in de centrale van de netwerkbeheerder. Om dit zo snel mogelijk op te lossen, heb ik daarom meteen de technische dienst ingelicht over het probleem. Zij zullen een onderzoek starten en hoogstwaarschijnlijk de netwerkbeheerder aansturen om het te verhelpen. 

Weet dat we er alles aan gaan doen om jou zo snel mogelijk weer online te krijgen. Om een tijdelijke oplossing te bieden, wil ik je vragen of je in het bezit bent van een T-Mobile SIM kaart? Ik wil je dan een voucher opsturen zodat je gebruik kan maken van 7 dagen Unlimited data. Op die manier kan je jouw telefoon instellen als hotspot, waardoor je een bron van internet hebt. Ondertussen gaan we hard aan de slag! Heb je vragen, laat het mij weten. Ik zit voor je klaar! 

Hi @Boris ,

Bedankt voor je reactie! Fijn dat er een onderzoek is gestart. Ik word graag op de hoogte gehouden. Ik heb geen T-Mobile SIM kaart, maar bedankt voor het aanbod! Ik hoop dat het snel verholpen kan worden.

 

Reputatie 7

Ik houd het onderzoek zelf in de gaten @Leonieverhoef! Mocht ik je een update kunnen geven, zal ik je via dit topic op de hoogte houden.

@Boris 

Hi,

Ik lees even mee omdat voor mij hetzelfde probleem zich ook blijft voordoen.

Zojuist toevallig met een monteur gesproken op straat die aan de verdelerkast bezig was. Deze gaf aan dat we zijn afgesloten omdat de verdeler verplaatst is en de nummers niet meer overeen komen waardoor er geen signaal meer naar ons gestuurd wordt.

 

Nu zou via de providers (in deze dus T-mobile) een monteur naar de adressen gestuurd moeten worden. Helaas hebben wij nog helemaal niets vernomen van jullie backoffice of TD. 
 

Ik hoor graag snel wat de bedoeling is want met thuiswerken en constant een hotspot moeten aanmaken werkt ook niet echt. 
 

Groet,

Mitch

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Mitchjurgen,

 

Handig dat je deze informatie met ons kan delen! Ik geloof volledig dat de monteur jou dit heeft verteld, maar ik betwijfel of de monteur gelijk heeft. Ik heb namelijk jouw omgeving afgespeurd, en andere klanten in jouw omgeving zijn wel allemaal online. Daarnaast kan ik je verzekeren dat wij dit altijd van te voren regelen met de lijnbeheerder, en er niet opeens allerlei klanten zonder internet zitten omdat er een verdeler wordt verplaatst. Dat zou natuurlijk totaal niet wenselijk of productief zijn.

Ik zie dat onze technische dienst een klein halfuurtje geleden een monteur voor je heeft aangestuurd, en hierover heb je zojuist een email en een SMS ontvangen waarin je een digitale agenda van de monteur terug zal vinden. Hopelijk is er snel een monteur beschikbaar om jullie weer volledig bereikbaar te krijgen!

Ik houd het onderzoek zelf in de gaten @Leonieverhoef! Mocht ik je een update kunnen geven, zal ik je via dit topic op de hoogte houden.

Hi @Boris ,

Ik heb vanmiddag een mailtje ontvangen dat het verzoek bij de externe leverancier uitstaat. Ook dat er contact met mij opgenomen kan worden. Moet ik voor deze oplossing uitgaan van een week of kan dit ook morgen al opgelost zijn? Graag hoor ik wat ik kan verwachten!

Reputatie 7

Hi @Leonieverhoef ,

Goed om te horen dat er meteen actie is ondernomen! Ik zie dat de netwerkbeheerder inmiddels contact met je heeft genomen om een afspraak te maken. Een monteur van KPN, in dit geval de netwerkbeheerder, zal dan de nodige werkzaamheden verrichten om het probleem op te lossen. Een exacte verwerkingstijd kan ik je niet geven, maar ik weet dat dit over het algemeen snel zal gaan. Hulp is onderweg! 

Hi @Leonieverhoef ,

Goed om te horen dat er meteen actie is ondernomen! Ik zie dat de netwerkbeheerder inmiddels contact met je heeft genomen om een afspraak te maken. Een monteur van KPN, in dit geval de netwerkbeheerder, zal dan de nodige werkzaamheden verrichten om het probleem op te lossen. Een exacte verwerkingstijd kan ik je niet geven, maar ik weet dat dit over het algemeen snel zal gaan. Hulp is onderweg! 

Hi @Boris ! Er is nog geen contact met

mij opgenomen door een monteur of een netwerkbeheerder. 

Goedemiddag @Boris ,

Is het mogelijk dat ik vandaag nog gebeld of gemaild kan worden? Dan hoop ik nog voor het weekend een afspraak gemaakt te kunnen hebben! 

Ik hoop ook dat jullie de juiste klant voor jullie hebben in het systeem, omdat er nog geen contact met mij is opgenomen.

Graag hoor ik hier meer over!

Hi @Boris ,

ik heb zojuist de monteur gesproken en die heeft het gefixt. Bedankt voor je hulp! 
 

Fijne feestdagen toegewenst!

 

Reputatie 7

Super om te horen @Leonieverhoef ! Jij ook fijne feestdagen en geniet van een prachtige kerst! 🎄

Reageer