Beantwoord

Doorgezet naar de technische dienst

  • 28 September 2018
  • 24 reacties
  • 2066 Bekeken

Reputatie 1
Afgelopen dinsdag contact gehad met t-mobile klantenservice
problemen met internet.veroniek van t mobile zegt ik zie wat raars in jouw modem ik moet deze doorzette naar tecnische dienst je hoort hier meer van.ik zeg oke
we bellen jouw op donderdag op
vrijdag zelf maar effe bellen doorgezet naar technische dienst niks van waar.hun weten van niks de vraag is niet doorgezet.
zo ga je met klanten om is probleem nu opgelost nee over 5
werkdagen weten we meer
fingers cross dus
en zo blijven we maar doorgaan.
ik heb spijt dat ik contract net hebt verlengd
En weer hoop ergernis dat het ooit werkt
afgelopen jaar geen problemen gehad en nu heb ik de pech prijs
icon

Beste antwoord door Brian 16 October 2018, 13:38

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Hoi @huissie

Ik help je hier graag mee verder. Een internetverbinding hoort gewoon goed te werken. Ik zie jouw belletjes terug in ons systeem. Ik zie wat oorspronkelijke verwarring of het nu om een bekabelde verbinding of over de Wifi ging. Het is nu wel duidelijk dat er iets mis gaat bij het modem of met de lijn van buitenaf. Wees gerust: onze technische afdeling is er nu mee bezig! Zodra er meer bekend is, krijg je via e-mail een update. Je kunt ook altijd via dit topic om een update vragen. Op dit moment loopt het onderzoek nog. Ik hoop dat we binnenkort meer kunnen vertellen en natuurlijk direct een oplossing hebben!
Reputatie 1
Hoi Sander ,

Dankjewel voor je reactie .
We wachten af.
Reputatie 1
Hoi Sander

We zijn net gebeld door de TD van jullie.
Mijn man probeerde het uit te leggen wat er was gebeurd en wat het eventueel zou kunnen zijn.
Onze zoon die ict doet op de ROC heeft dit probleem voorgelegd aan zijn meester en die zij meteen dat het aan de modem ligt.
Dus mijn man heeft de telefoon aan onze zoon gegeven en die heeft het uitgelegd maar dat kon niet.
Het ligt aan zijn computer of de virusscanner of switch.
Dus dat moest ie maar gaan checken , hij wist niet hoe snel die moest ophangen, want mijn man wou hem ook nog spreken.
Maar dat is toch raar dat alles eruit ligt ook tv , dan ligt het toch niet aan zijn pc.
Vanochtend had ik ook weer een error op mijn tv.
Nou zijn we erachter dat als mijn zoon alleen op de pc zit alles goed gaat , maar gaat mijn andere zoon tegelijkertijd op zijn playstation dan vliegt de pc van mijn zoon eruit.
Dit ligt waarschijnlijk aan de IP adressen.
Reputatie 7
Badge +3
@huissie

Even een paar vragen over je opzet van je netwerk;

  1. De PC van je ene zoon, zit die hardwired of via Wifi aangesloten?
  2. Heeft de playstation een adres vanuit DHCP, of heeft hij een fixed IP?
Krijg een beetje het gevoel dat er inderdaad een IP conflict is, waarbij het modem zowel over DHCP als Fixed hetzelfde IP probeert toe te wijzen.

Denk dat je zoon van de ICT dit op eenvoudige wijze na kan kijken of dit het geval is.
Een oplossing is dan om de DHCP server range buiten de fixed range te brengen,
Reputatie 1
Pieter

bedankt dat je ons wil helpen,me zoon doet nu vanaf aug de opleiding ict
alles draait al ruim een jaar zo,zonder problemen.dit is een probleem vanaf de laatste 2 weken
wij hebben niks veranderd of toegevoegd of dergelijke
alles is bedraad aangesloten gamen op wifi is geen optie met 12 mb
en over dhcp me zoon gaat het weer vragen op school.
en kan deze conflicten nu ook mijn hele internet thuis er uit gooien.
is al paar keer gebeurd?

dit is echt vervelend dit nooit last en nu
Reputatie 7
Badge +3
@huissie

Nu is voor mij het plaatje iets duidelijker dat het dus niet een conflict is tussen de DHCP range en een fixed IP.
Als er inderdaad niets binnen je netwerk is veranderd en het er plotseling in is gekomen, zou ik inderdaad ook de router als oorzaak aanwijzen.

Neem aan dat je de router al eens van de stroom hebt gehad voor 1 minuut of meer, dan zou je nog een fabrieks reset kunnen proberen.
Nu weet ik niet of jullie poorten hebben opengezet voor het gamen, maar die configuratie eerst even backuppen en/of opschrijven.
Bij een fabrieksreset ben je die namelijk allemaal kwijt.

Mocht het daarna nog niet goed werken, kun je in ieder geval met een goed verhaal bij de klantenservice aankloppen. Die zouden dan ook de stap moeten doen om je een nieuwe router toe te sturen.

Leuk dat je zoon de ICT kant op wil.

Trouwens, om verwarring te voorkomen, ik ben ook gewoon een klant dus niet een medewerker van T-Mobile.
Er zijn ook moderatoren binnen het forum die wel voor T-Mobile werken, die scannen ook veel topics en springen vaak bij.

We lezen het vervolg wel.
Reputatie 1
effe een update
we krijgen een nieuw modem dan hoop ik echt dat voorbij is
nou pieter_b wij zijn nog nooit in het modem geweest .weet ook niet hoe.

gereset heb ik denk ik wel 5 a 10 keer gedaan
effe van de stroom af

ik hoop dat ze de modem gauw komen plaatsen.

Ja ben wel trots dat me zoon ict gaat doen.
echt de toekomst.
Reputatie 1
update

nou vandaag monteur van guidion geweest.heeft modem vervangen
hij zegt, we hadden demping van 18 nu nieuwe modem,nieuwe meting 14
dus gaat al iets beter
hij heeft ticket aangemaakt er schijnt wat met glasvezel kabel te zijn
nu moet KPN en reggaefiber komen
de demping moet ongeveer 5 a 6 zijn zegt monteur

dus wordt vervolgd.hopelijk wordt het nu eindelijk gauw opgelost
Reputatie 7
Hi huissie,

Hoe gaat het nu? Ben je al aan het genieten van jouw internet? Wat fijn dat jouw zoon je kan helpen bij de ICT-situatie! Je hebt gewoon je eigen expert in huis. 🙂 Als hij het leuk vindt, is hij ook welkom om op onze Community rond te kijken. Wie weet kan hij wat extra's leren van onze technische toppers zoals Pieter_B, of kan hij zijn kennis met andere Communityleden delen. Ik hoor graag hoe jij nu jouw internet ervaart en of ik je hier nog bij kan helpen!
Reputatie 1
nou de internet is nog niet opgelost.
zie de werkbon van de monteur,over de demping
monteur heb contact met jullie gehad en nieuw ticket aangemaakt
we hebben nog steeds geen stabiel internet en de monteur heeft dat geconstateerd
als het goed is het nog in behandeling hoop ik
Reputatie 1
Beste T Mobile moderators,

Is er nog een update,omtrent onze verbinding.
Weten jullie al wanneer kpn/reggefiber komt
Want dit is wel vervelend nu
Reputatie 7
Hi huissie, ik heb het meteen voor je nagekeken en het lijkt er op dat de melding van de monteur niet goed door is gekomen. Mijn excuses hiervoor! Ik heb zojuist opnieuw een opdracht met extra spoed uitgezet om er voor te zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!
Reputatie 1
Hoi Brian ,

Ik wordt hier niet vrolijk van.
Vorige week is er een monteur geweest heeft dingen geconstateerd ,
wordt ons gezegd dat we binnen twee dagen weer wat moeten horen.
Nou bij deze alweer een week verder nog steeds niets gehoord.
Wat voor opdracht heb jij nu gegeven , dat er weer een monteur komt?
Der is er 1 geweest en die heeft het probleem gevonden en dat moet nu opgelost worden.
En lezen jullie wel wat er nou precies aan de hand is, wij hebben internet .
Alleen vliegt ie er vaak uit en is de wifi ook K..T.
Reputatie 7
Badge +5
Hoi huissie, ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. Brian heeft er op 16-10 inderdaad voor gezorgd dat er met urgentie naar jouw situatie gekeken zou worden. Tot mijn grote opluchting zie ik dat je ondertussen een afspraak hebt ingepland met de netwerkbeheerder. Hou je mij op de hoogte van de gang van zaken? Ik duim vanuit hier met je mee!
Reputatie 1
update kpn/reggefiber glasvezel

Er zijn vandaag 2 monteurs geweest
Ze meten en zeiden niet goed.
hun weg naar wijkcentrale kast denk ik of zo komen terug nu goed.
Moet nu goed wezen????

internet is er nog niet uitgeklapt,de wifi blijft traag was vroeger vele malen beter.
Dus ja
We zijn er nu zelf wel beetje moe van geworden,en eigenlijk ook wel beetje klaar mee
Dit wordt gewoon heel moelijk,500 mb boven me kids zijn tevreden,betaal wel voor 750 ach ja
en wifi heb 4g van me werk dus ook opgelost

effe volhouden dus
Reputatie 7
Hey @huissie in ieder geval fijn om te horen dat het probleem is hersteld! Graag wil ik er ook voor zorgen dat je Wifi weer net zo goed gaat werken als vroeger. Eventueel zou je kunnen overwegen om een tweede router/access point aan te schaffen en die bekabeld aan te sluiten op je modem. Daarmee zorg je voor een goede Wifi-dekking door heel je huis.
Reputatie 1
Hoi @Piotr

Jammer dat je het niet goed leest.
Verholpen haaahhhhaaaaa

Vandaag me internet 3 keer er uit geklapt.
Ik wil korting omdat hier niks goeds werkt zie mijn eerdere bericht
Ik kan een hoop vertellen hoe de monteurs van kpn te werk zijn gegaan.
dan begin je vanzelf te huilen.
Eigenlijk hoe triest dit is gegaan
Wij hebben geen vertrouwen dat dit wordt opgelost hier werkt nog steeds niks
Dus mijn vraag is om flinke korting op de abbonoments kosten of anders moeten waar maar is gaan kijken hoe we het contract ten einde brengen.
we zijn hier nu wel tijdje mee bezig

beste moderators lezen jullie de berichten wel

wordt bozer en bozer sorry.
hier begin ik nu echt van te balen 3 snipperdagen genomen vele telefoontje vele chat hier op forum monteurs langs geweest.
En wat werkt er hier wel.shit zooi
Reputatie 7
Hoi @huissie

Ik kijk graag met je mee! Als ik de lijn controleer dan is de verbinding gelukkig stabiel. Ik zie dat de monteurs die vorige week bij jou waren de lijn hebben doorgemeten en schoongemaakt zodat deze weer 100% stabiel en snel is. Dan rijzen er twee vragen.

Gaat het alleen om de Wifi? Houd er rekening mee dat je op Wifi nooit 100% van je bekabelde snelheid haalt. 500 Mbps over Wifi is extreem goed! Om je Wifi te verbeteren of optimaliseren kun je deze Wifi-tips volgen.

Gaat het om een wegvallende verbinding? Valt de TV en de bekabelde verbinding gelijktijdig weg met de Wifi of staat dit los van elkaar? Welke lampjes branden op het modem ten tijde van het wegvallen? Met deze vragen kan ik achterhalen wat de oorzaak kan zijn en in welke hoek ik moet zoeken voor de oplossing. Ik hoor dus graag van je!
Reputatie 1
hoi sander

nou bedraad haal ik 500 mb wisselend.
wifi haal ik zeer schommelend 10 a 15 a 20 a 10 12 a15 mb
nog nooit hoger geweest dan 20 mb nu nog niet.vroeger haalde ik wifi 50 a 60 mb
voor het hele gezeur.
De internet valt regelmatig nog uit.dan wachten we effe en komt weer terug duurt meestal 1 a 2 min
De monteurs hebben in ons huis niks gedaan.alleen buitenshuis
wat ze gedaan hebben ik zou niet weten
en over lampjes zou niet weten,en de tv hapert als de boel weggvalt effe en komt weer automatisch terug
De monteurs zijn effe langs geweest en daarna niet meer gezien.dus jij zegt oke schoongemaakt oke zal wel,we hebben geen bon gehad niks.
Reputatie 7
Hi huissie, bedankt voor de informatie! Wat zit er precies allemaal aangesloten? Ik zie op poort 1 namelijk nog steeds geen goede verbinding.
Je binnenkomende verbinding ziet er nu na de werkzaamheden van de monteur wél prima uit en we hebben de modem al eerder verwisseld dus deze zijn eigenlijk beide al uitgesloten. Wat mij opvalt is dat ik op één TV Box wat storing zie maar op de ander niet. Zou je mij willen laten weten welke apparaten er allemaal aangesloten zijn en op welke poorten van de modem? Dan gaan we kijken hoe we dit op kunnen lossen!
Reputatie 1
Hi huissie, bedankt voor de informatie! Wat zit er precies allemaal aangesloten? Ik zie op poort 1 namelijk nog steeds geen goede verbinding.
Je binnenkomende verbinding ziet er nu na de werkzaamheden van de monteur wél prima uit en we hebben de modem al eerder verwisseld dus deze zijn eigenlijk beide al uitgesloten. Wat mij opvalt is dat ik op één TV Box wat storing zie maar op de ander niet. Zou je mij willen weten welke apparaten er allemaal aangesloten zijn en op welke poorten van de modem? Dan gaan we kijken hoe we dit op kunnen lossen!

nou wat zit er aan geloten op modem pc 2 tv,
en huis telefoon voor de rest niks,
en me wifi??????
hoe zit daar nu mee
blijft bagger
Waarom valt mijn modem af en toe uit,Waarom.
en waarom bedraad 500mb
We zijn nu ruim 5 weken mee bezig en nog geen steek verder gekomen hoe nu verder.

wat ik eigenlijk erg vind is dat ik zo lang moet wachten voor ik een reactie krijg
gelukkig moet ik nog tot juli,want hier wordt ik niet goed van
Reputatie 7
Hi huissie, bedankt voor de toelichtng! Je geeft dat je een pc en 2 TV Boxen aan hebt gesloten. Dat zijn dan in totaal drie apparaten maar ik zie dat alle vier de poorten bezet zijn. Wat zit er specifiek op poort 1 en 2? Je Wifi gaan we uiteraard naar kijken maar ik zou er eerst graag voor zorgen dat je verbinding stabiel is en je de volledige snelheid haalt. Mocht je daarna nog steeds problemen ervaren met Wifi dan gaan we daarna daar mee aan de slag!
Reputatie 1
op poort 1tv voor netflix smart tv samsung
poort 2 pc switch 1gig en ps4
poort 3 echtone tv kastje mobile
poort 4 echtone tv kastje mobile
Reputatie 7
Hi Huissie, bedankt voor de informatie. Zou je eens een speedtest willen doen waarbij een pc of laptop rechtstreeks aangesloten is op de modem zonder dat de switch en tv aangesloten zijn en het resultaat hier willen plaatsen? Je kan de speedtest uitvoeren via onze website. Ik zou graag willen testen of je dan wél de volledige snelheid haalt nu we de binnenkomende verbinding aan hebben gepast en de modem hebben vervangen. Mocht dit niet het geval zijn dan kijk ik graag met je verder!

Reageer