Beantwoord

draadloze internet verbinding werkt niet

  • 15 January 2021
  • 20 reacties
  • 218 Bekeken

Ik heb sinds kort T-moible thuis. Behalve mijn iphone en computer kunnen andere apparaten zich niet met internet verbinden. Ik kan dus niet mijn printer of de stereo gebruiken. Ik had voor T-mobile thuis, Ziggo. Ik had toen dit probleem niet. Kan iemand mij helpen? Ik heb nog 2 dagen bedenktijd. Als dit probleem niet opgelost wordt, moet ik mijn provider binnen 2 dagen veranderen. Alvast dank.  

icon

Beste antwoord door Boris 18 January 2021, 16:43

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemrogen @mahtab bayat,

Dat moet op te lossen zijn. Heb hier meerdere laptops, tables, telefoons en smart apparaten aan mijn netwerk hangen en dat werkt prima.

Kun je iets meer vertellen over jouw netwerk? Welk modem heb je? Gebruik je 2,4Hz of 5Hz? Wat heb je al gedaan in de configuratie van het modem (andere kanalen, 20/40Mhz terugzetten naar 20Mhz, etc)? Dat maakt het wat makkelijker om je verder te helpen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mahtab bayat 

Probeer eens 5 GHz uit te zetten en dan kijken of de printer en stereo verbinding maken.

Zou goed kunnen dat de 2 apparaten niet overweg kunnen met easymesh, schakel deze dan uit menu > netwerkinstellingen > draadloos > easymesh. Onder algemeen op dezelfde pagina kun je voor 2,4 en 5 GHz 2 aparte netwerken aanmaken door bijvoorbeeld 5G toe te voegen aan de SSID van 5 GHz.

Let op haal het vinkje bovenaan onder algemeen bij instellingen hetzelfde houden.. weg om instellingen aan te passen.

hallo, dank u wel voor us snelle antwoord. Mijn modem is ZYXEL en ik heb niks gedaan in de  configuratie van de modem. Ik weet ook niet hoe!

Als u zegt : “menu > netwerkinstellingen > draadloos > easymesh”heeft u het over mijn computer?

Sorry voor mijn onwetendheid.

 

ik denk dat u het over configureren van mijn modem heeft. Hoe kan mijn modem configureren? Hoe kan ik toegang krijgen tot mijn modem?

ik ben in netwerkinstellingen en draadloos gegaan maar er is geen easymesh te vinden. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +15

@mahtab bayat

Via 192.168.1.1 kun je inloggen, gegevens staan achter je modem en bij draadloos is de laatste tabblad Easymesh en de eerste algemeen.

Na uitzetten easymesh en toepassen, ga naar algemeen, selecteer bij band 5 Ghz en zet 5G achter de SSID en klik op toepassen. Nu heb je 2 netwerken 2,4 en 5 GHz.

waar inloggen?

 

Reputatie 7
Badge +15

192.168.1.1 in de adresbalk intypen en de inloggegevens staan achter de modem.

ik kan het helaas niet regelen . kan een monteur thuis k

omen?

Reputatie 7
Badge +15

@mahtab bayat 

Zou je in het overzicht gewoon eens 5 GHz kunnen uitzetten en kijken of ze dan verbinden?

maar dat is het probleem. Ik kan de 5ghs nergens vinden en de zoekopdracht op mijn iphone of de computer vind het ook niet.

Reputatie 7
Badge +4

Je kunt een deel ook configureren via My T-Mobile (via t-mobile.nl).

ik heb via my tmobile naar de configuratie scherm gegaan en daar heb ik 5G uitgezet. Geen verandering!

Hieronder heb ik de info gekopieerd. Dank kunt u zien inzicht mijn instellingen zien. Daarvoor had ik de 5g uit gezet en er was nog steeds geen verbinding met de stereo en de printer

  •  
  • WLAN-informatie2.4GHz5GHz
  • MAC-adres4C:C5:3E:18:1F:E14C:C5:3E:18:1F:E2
  • StatusOnOn
  • SSIDTMNL-181FE1TMNL-181FE1
  • KanaalAuto(Current 6)Auto(Current 36)
  • BeveiligingWPA2-PersonalWPA2-Personal
  • 802.11-modus802.11b/g/n Mixed802.11a/n/ac Mixed
  • WPSOnOn
  •  
Reputatie 7
Badge +4

Zo te zien staat easymesh nog steeds aan en 5Ghz ook. Probeer die eens helemaal uit te zetten en in plaats van kanaal op auto te zetten een vast kanaal te kiezen.

en nu?

  • 5GHz
  • MAC-adres4C:C5:3E:18:1F:E100:00:00:00:00:00
  • StatusOnOff
  • SSIDTMNL-181FE1TMNL-181FE1
  • KanaalAuto(Current 6)100
  • BeveiligingWPA2-PersonalWPA2-Personal
  • 802.11-modus802.11b/g/n Mixed802.11a/n/ac Mixed
  • WPSOnOn
Reputatie 7

Hoi @mahtab bayat ,

Ik zie dat het helemaal is gelukt! Als het goed is zal je dit ook merken door twee verschillende Wifi-netwerken te hebben. Eén van 5Ghz en één van 2.4. Zie je dat terug en ervaar je een verbetering van het signaal?

Het gaat nu heel goed en alles doet het alleen zie ik de twee netwerken niet:grin:

Reputatie 7

Hi @mahtab bayat, goed om te horen dat het in ieder geval gelukt is om alles te verbinden. :slight_smile:  Ik heb nog even met je meegekeken en ik zie dat beide netwerken, 2.4 Ghz (TMNL-181FE1) en 5 Ghz (TMNL-181FE1-5G), wel actief zijn. Zie je het 5G netwerk met geen enkel apparaat of alleen niet met je printer en stereo? Als het om specifieke apparaten gaat dan kan het zijn dat deze geen 5 Ghz ondersteunen en daardoor dit netwerk niet “zien”.

Hi Brian,

Wat fijn jou help en steun. Ik zal straks weer gaan kijken. Zo leer ik steeds iets meer en zeker

lang niet genoeg:slight_smile:.

Reageer