Draytek 2132 blokkeert na ICMP request. Tips?

  • 17 May 2017
  • 3 reacties
  • 397 Bekeken

Hallo,
Omdat ik op mijn bekabeld LAN een server wil toevoegen met een vast IP-adres heb ik een IP-scanner gestart om na te gaan welk adres ik kan gebruiken. Alle apparaten die aangesloten zijn melden zich met het IP-adres, ook de Draytek Vigor 2132 maar deze blokkeert volledig. Internet, TV en telefoon zijn dood. Na spanningsloos maken en 15 seconden later weer inschakelen werkt alles weer normaal. Ik denk dat dit geen normale reactie is op een ICMP request. Of gaat dat bij alle Draytec routers zo?

Groeten,
Gerard

3 reacties

Reputatie 7
Hoi Gerard-P, allereerst welkom!

Je springt meteen in het diepe! 😃 Ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak, maar ik roep eens wat: het Draytek heeft geen statisch IP adres, maar dynamisch. Wellicht zorgt die voor wat roet in het eten. Een server toevoegen kan je waarschijnlijk het beste doen via portforwarding of 'bind IP to mac'.

Maarrr, misschien heeft iemand anders nog een goede tip? :?
Beste Sander, bedankt voor je verwelkoming en reactie.
Het IP adres aan WAN-zijde van de router mag dan dynmisch zijn, aan LAN-zijde is natuurlijk wel altijd 192.168.1.1 Maar daar gaat het mij niet om.
Ik heb een nieuw systeem wat ik als server ingericht heb en wil die aan mijn LAN toevoegen me een vast IP-adres, zeg 192.168.1.220
Maar voordat ik dat doe wil ik zeker weten of een ander apparaat op het LAN dat adres al bezet, dus scan ik het LAN. Doordat ik dat gedaan heb hangt router en is na 15 sec. spnningsloos te zijn geweest weer in de lucht. Het probleem is dus: een compleet geblokkeerde router na een ICMP request.
Reputatie 7
Hey Gerard-P, zo'n request lijkt mij niet kwaadaardig. Ik begrijp dan ook niet waarom het Draytek hier zo heftig op reageert. Ik hoop dan ook op een reactie van iemand die hier ervaring mee heeft. Ik heb daarom je topic naar het 'Internet' gedeelte gezet en het onderwerp licht aangepast. Zo hoop ik dat het beter zichtbaar is voor de juiste persoon!

Reageer