Beantwoord

Draytek Vigor 2850

  • 4 January 2021
  • 1 reactie
  • 137 Bekeken

Reputatie 1

Ik probeer een Draytek Vigor aan te sluiten. Uiteindelijke doel is in bridge modus met PFSense er achter, het gaat om een eigen modem.

Ondanks dat ik alle instellingen heb overgenomen van https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-thuis-draytek-vigor-2850-en-pfsense-firewall-322431 werkt het niet.

Na het opnieuw opstarten onder system status staat bij WAN Connection ook geen MPOA maar slechts ---.

Ga ik naar WAN/Internet Access blijft access mode ook leeg ondanks dat pppoa uitstaat en MPOA aan. Na een reboot van de router staat MPOA weer uit.

1 maal bleef dit wel aan staan echter kreeg k not steeds geen IP adres toegewezen en wat er nu anders is, geen idee.

Ik heb al geprobeerd de laatste firmware (standaard) te laden en terug te gaan naar Factory default maar zonder succes.

Hopelijk heeft iemand wat meer info over wat ik verder nog kan proberen.

 

 

 

icon

Beste antwoord door ronaldr82 4 January 2021, 17:05

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1

Blijkt dat wanneer ik bridge modus aanzet en MPOA opnieuw op enabled zet en reboot dat dit dan wel blijft staan..

Echter zoek ik nu een manier om uit te zoeken of dit ook correct werkt aangezien het er op lijkt dat PFSense nog steeds geen IP adres krijgt toegewezen.

Reageer