Beantwoord

(DSL) Zyxel vervangen door Fritzbox 7581

  • 22 September 2020
  • 20 reacties
  • 2452 Bekeken

Reputatie 1

Hi,

Recent heb ik een Fritzbox 7581 aangeschaft en wil die graag als enige router instellen in plaats van de Zyxel T-50. Alleen ik zit al vast bij de 1e stap. Maakt T-Mobile gebruik van Annex A of B?

icon

Beste antwoord door DMM0202 22 September 2020, 22:17

Bekijk origineel

20 reacties

Heb zelf de Fritzbox 7590 geïnstalleerd zonder T mobile convertor en T50 router.  Aangesloten  direct op de wan poort. Werkt voortreffelijk en de Wi-Fi is veel beter.

Kijk wel even of je fritzbox de laatste updates heeft gehad.  Laatste is 7.20

Als het goed is er in de Fritzbox een config voor T Mobile geïnstalleerd.  Deze config instaleren en alles werkt. interactieve tv en internet.  Telefoon is niet mogelijk.

Poort 1 en 2 zijn te gebruiken voor een internet verbinding. Poort 3 en 4 zijn  gereserveerd voor interactieve tv van T Mobile. Op deze poorten krijg je geen internet verbindingen.

Mocht je een gigabit switch op poort  1 of 2 willen zetten voor uitbreiding dan kun je daar ook interactieve tv box van T Mobile op zetten . Dat werkt namelijk ook heb ik gemerkt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ugurr42 

Het is vrij simpel zoals je al ziet.

Inloggen via je browser op 192.168.178.1, stappen volgen zoals taal selecteren, wachtwoord aanmaken.

Selecteer Annex A en volg simpelweg gewoon de instructies en klaar ben je.

Reputatie 1

Hi,

Ik kom er niet uit helaas. Annex A geselecteerd in eerste instantie. De fritzbox heeft nog een update van 06.85 erop staan dus tmobile staat nog niet tussen de lijst als ik het wil verbinden. En handmatig lukt het ookal niet. En de fritzbox updaten lukt ook niet. Geen idee wat ik moet doen.

@Ugurr42 Jammer dat je een 7581 hebt aangeschaft, hoop niet dat je de volle mep van meer dan 200 euro hebt betaald, de 7581 is namelijk end of life en de laatste firmware is en blijft 7.13.

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7581/overzicht/

Ik heb er pas ook 1 voor een paar tientjes overgenomen omdat die als switch en mesh station in gebruik is anders had ik hem niet genomen.

Maar als je in de instellingen het T-Mobile thuis profiel instelt zou die zonder problemen moeten werken, maar alleen als firmware 7.13 er op staat.

@DMM0202 Dat TV op de switch werkt is (nog) niet overal mogelijk, bij mij werkt het vooralsnog niet, zal denk ik met het modem te maken hebben, de T50 heeft apas en mijn Huawei nog niet.

Hi,

Ik kom er niet uit helaas. Annex A geselecteerd in eerste instantie. De fritzbox heeft nog een update van 06.85 erop staan dus tmobile staat nog niet tussen de lijst als ik het wil verbinden. En handmatig lukt het ookal niet. En de fritzbox updaten lukt ook niet. Geen idee wat ik moet doen.


Dan moet je hem eerst handmatig updaten door hem even achter het T-Mobile modem te hangen en in het modem in te loggen en de update draaien, met 6.85 krijg je hem niet stand alone aan de praat.

Reputatie 7
Badge +15

@Ugurr42

Voorzie de Fritzbox even van internet door bijvoorbeeld de T-Mobile modem er tussen te plaatsen en volg de instructies in deze link.

Fritzbox 7581 .

@Doornekamp33 je was me net even voor 🙂 

Kan soms ook snel zijn @Waqqas :yum:

Reputatie 1

Ik heb geprobeerd om door middel van een kabel via de wan poort naar de lan1 van zyxel een verbinding te creeren maar ook dat gaat niet. Ik krijg maar geen verbinding op de fritzbox 🙄😫

Reputatie 7
Badge +15

@Ugurr42 

Probeer eens lan 1 Zyxel naar lan 1 Fritzbox.

Reputatie 1

Lukt ook niet. Moet ik nog iets in de Zyxel uitvoeren? Bij de Tp-Link kreeg het gelijk internet zonder wat te doen eigenlijk.

Reputatie 1

Okey ik kan eindelijk de fritzbox updaten, heb share ip adress ofz gedaan en de lampje internet van mijn fritzbox brand voor de eerste keer.

Reputatie 1

Okey na 3 uurtjes is het eindelijk gelukt om de Fritzbox in te stellen alleen de problemen stoppen natuurlijk niet. Poort 1 en 4 werkt, maar 2 en 3 niet. Ik was in het forum tegen gekomen dat 2 poorten voor TV zijn dat zijn dus 2 en 3 in dit geval. Is het mogelijk om alle poorten voor Internet in te stellen. Ik maak geen gebruik van TV van Tmobile

Nee, dat is niet mogelijk om zelf te doen, daar zal AVM de firmware voor moeten aanpassen en zoals ik ook al gelinkt had, de 7581 is uit de ondersteuning en zal die dus niet meer krijgen.

Dat van 1 en 4 en 2 en 3 heb ik vaker gelezen, schijnt een foutje te zijn, zou namelijk 1 en 2 en 3 en 4 moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@Ugurr42 

Je had de router vervangen voor de fout die je telkens bij NBA kreeg, krijg je die fout nog of niet?

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/dsl-eigen-modem-bij-vdsl-307244?postid=1573519#post1573519

 

Reputatie 1

@Ugurr42

Je had de router vervangen voor de fout die je telkens bij NBA kreeg, krijg je die fout nog of niet?

Nee dat is gelukkig opgelost, het lag dus echt aan de Zyxel. Maar ik kom nu een poortje tekort. Heb 3 UTP kabels door het huis. Zal ik die Tp link achter de fritzbox aansluiten?

Reputatie 7
Badge +15

Gelukkig dat het heeft geholpen anders was het kopen van die Fritzbox geen goed idee. TP-LINK of een switch ter uitbreiding, kijk maar wat probleemloos werkt.

Reputatie 1

Ik moet jullie helaas weer storen. Ik heb ernstige problemen met de wifi netwerk. Verbinden gaat prima en ik heb ook gewoon internet. Maar, om de 5-10 minuten heb ik voor een minuutje het geval dat de paginas niet laden. Precies wanneer ik zo een geval had heb ik een paar keer de interface bezocht. Daar zag ik dat de ene keer mijn download opeens 0 was en de andere keer upload 0. Ik heb geen enkel idee door wat dit komt of kan komen. Heeft iemand een oplossing hiervoor. Alvast bedankt

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ugurr42 

Sluit de Zyxel anders weer eens even aan, gaat het dan wel goed?

Reputatie 1

@Waqqas Yes, geen problemen met de Zyxel.

Reageer