Beantwoord

DuckDNS instellingen

  • 11 March 2021
  • 9 reacties
  • 921 Bekeken

Heeft iemand een idee welke instellingen ik moet gebruiken in mijn Zyxel T-50 om DuckDNS aan de praat te krijgen?

icon

Beste antwoord door wlmpie 5 January 2023, 21:03

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @koenzie, welkom op de Community!

Ik ben geen expert op het gebied van DuckDNS, maar wil wel graag een poging wagen. Werkt deze configuratie wanneer je het op de Zyxel probeert?

  1. Log in op het modem en ga naar NAT/Gaming of IP Forwarding of iets van gelijke strekking
  2. Vind je publieke IP-adres en verbindt deze met poort 8123
  3. Ga naar www.duckdns.org en log in door jouw login methode naar keuze te gebruiken
  4. Typ een naam in voor je subdomein
  5. Klik op Install bovenin voor de gids

Mocht dit niet de juiste methode zijn, dan zal ik een expert aanschieten om te helpen!

Helaas is dat inderdaad niet de juiste methode. Een account bij DuckDNS heb ik al, alleen ik moet deze in de DDNS settings van Zyxel instellen met een bepaalde URL, deze is alleen niet te vinden specifiek voor de Zyxel (je moet bepaalde parameters meegeven). Dit om de Zyxel steeds het nieuwe IP te laten doorgeven aan DuckDNS.

Reputatie 7
Badge +16

@koenzie Aah mijn excuses, bedankt voor je terugkoppeling! Ik ga meteen om hulp vragen bij één van onze experts en hoop hier aankomende week op terug te komen. Voor nu: een geweldig weekend toegewenst en blijf veilig binnen! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @koenzie,

Heb je hier misschien wat aan? How can I define the IP address when entering the URL in a customized DDNS? Dit geldt weliswaar niet specifiek voor de T-50, maar misschien zijn de parameters hetzelfde.

@TMTV Helaas werkt dat niet, deze komen niet overeen met de T-50, ook niet met een kleine aanpassing...

Reputatie 7
Badge +16

@koenzie Sorry dat ik nog geen tips and tricks heb gevonden die je verder helpen, onze topper @TMTV heeft een goede poging gewaagd, maar we gaan weer verder speuren!

Reputatie 7
Badge +6

@koenzie Ik ben er nog eens ingedoken. Wat gebeurt er als je de URL op deze pagina in de Zyxel zet? Vervang de twee keer {YOURVALUE} door je domain en token. Als je ‘ip’ weglaat, detecteert DuckDNS het ip-adres waar het verzoek vandaan komt, zodat als je ip-adres ooit verandert, het automatisch wordt geüpdatet. In de Zyxel ziet het er dan zo uit:

Lukt het hiermee?

Reputatie 4

Instellen van DDNS service duckdns op een zyxel router

Na een hoop zoeken en proberen is het mij gelukt met onderstaande instellingen op een Zyxel T54 router:

Dynamische DNS

  •  Inschakelen   Uitschakelen (Instellingen zijn ongeldig indien uitgeschakeld)

Serviceprovider     DNS user defined
Verbindingstype    HTTPS
URL update    www.duckdns.org/update?domains=jedomeinzonder{duckdns.org}&token=jouwtokenbijduckdns&ip=
Hostnaam        jedomeinzonder{duckdns.org}
Gebruikersnaam    NA
Wachtwoord    NA

@wlmpie dankjewel! Dit werkt inderdaad top

Heb zelf cloudflare er ook nog tussen, zodat je geen nat loopback issues hebt en dan kan je met een domeinnaam zowel remote als vanuit huis je server benaderen!

Reageer