Beantwoord

e-mail ontvangen oplevering vandaag voor 18:00, maar nog geen internetverbinding


Goedenavond,

Vannochtend kreeg ik een sms bericht ‘Hoera! In de loop van vandaagh kun jij T-Mobile Thuis installeren.

Vannochtend kreeg ik ook een e-mail ‘de datum vanaf wanneer je kunt installeren, is veranderd naar 28-07-2020. De verbinding wordt op die dag voor 18.00 uur opgeleverd.’

De modem is geïnstalleerd met de grijze DSL-kabel in de grijze DSL ingang in het modem en het andere uiteinde van de kabel in de grijze ingang van het ISRA 2 aansluitpunt in de woonkamer (in de meterkast is geen aansluiting, maar er loopt wel een telefoonkabel doorheen). De modem is aangesloten op het stroomnetwerk en geeft aan dat het 2 en 5 Ghz uitzend, maar niet met het internet is verbonden.

Overigens heb ik de DSL kabel ook enige tijd in de blauwe aansluiting van het ISRA 2 aansluitpunt gestoken, maar dat maakte geen verschil.

https://thuismy.t-mobile.nl/instellingen/wifi - hier staat dat mijn modem nog niet actief is.

https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen - hier staat dat mijn aanvraag voor internet fast in behandeling is.

Hopelijk kan een moderator zien wat ik het beste kan (laten) doen.

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 July 2020, 19:36

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wjarendshorst 

Als je inlogt in je T-mobile thuis account en je kijkt in het overzicht, zie je dan ook staan je bent actief sinds 28 juli of op 28 juli geniet je van je thuis diensten of staat er iets anders?

Je modem is direct aangesloten op je ISRA met de meegeleverde DSL kabel dus daar kan weinig mis zijn, je kan ook nog de blauwe poort testen.

Hallo @Waqqas ,

Bedankt voor je reactie. In het overzicht staat linksboven ‘overstapservice’ met  ‘De opzegging (van Ziggo) gaat in per: donderdag 30 juli 2020’ en rechtsboven staat ‘Installatiedag. Het is zover! Vandaag installeer je zelf eenvoudig je T-Mobile Thuis.’

 

Klopt de mail dan niet?:

“ We hebben je onlangs laten weten dat je binnenkort zelf je diensten kunt installeren. Daar is niks aan veranderd. Alleen de datum vanaf wanneer je kunt installeren, is veranderd naar 28-07-2020. De verbinding wordt op die dag voor 18.00 uur opgeleverd. “

Reputatie 7
Badge +15

@wjarendshorst 

De mail klopt wel want je geeft aan dat in het overzicht staat het is zover! Vandaag kun je zelf T-mobile thuis installeren.

Heb je beide poorten op het ISRA getest? Het zou anders aan de binnenkomende lijn kunnen liggen.

Beide poorten op het ISRA heb ik getest.

Reputatie 7

Hoi @wjarendshorst,

Ik wil graag voor je kijken wat er aan de hand is. Wil je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan bekijk ik het hoe het er vanaf onze kant uitziet.  

Zojuist een privébericht verstuurd. In bovenstaande afbeelding de situatie bij mij thuis.

@Boris 

Vanmiddag naar T-Mobile gebeld,

Met medewerker alles nagelopen van modem tot ISRA 2 aansluitpunt. Het probleem zit volgens de medwerker wel in woning, daarom wordt over twee weken een installateur langsgestuurd. In de tussentijd kan ik gelukkig nog wel internetten via de coaxverbinding van mijn oude provider.

 

Reputatie 7

Hey @wjarendshorst,

Top dat er hulp aanstaande is en je in ieder geval een noodoplossing voorhanden hebt! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?

Hallo @Piotr ,

Dat zal ik doen. Mijn oude provider had helaas een automatisch bericht ontvangen voor het verbreken van de internetverbinding, maar ik heb telefonisch contact met hen en T-mobile gehad, om mijn verbinding met de oude provider in ieder geval tot 20 augustus te verlengen. Of dit ook echt door mijn oude provider is aangehouden kan ik zondag zien als ik weer thuis ben, dus het blijft allemaal nog even een avontuur.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @wjarendshorst,

Geen zorgen, ik heb het nogmaals voor je gecheckt, en wij gaan er zeker voor zorgen dat jouw oude provider de komende tijd nog doorloopt.  :muscle:  Voor nu nog een prachtig weekend gewenst!

Goedemiddag @Piotr, @Cal,

Guidion Installateur is zojuist langsgeweest. Hij heeft geconstateerd dat er inderdaad geen signaal binnenkomt en dit aan netwerkbeheerder kpn doorgegeven, zodat ze dit kunnen aanzetten. Als het goed is zal ik nog door iemand van kpn worden gebeld.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @wjarendshorst,

Dat klopt zeker! Aangezien ik zelf een aantal werkzaamheden van onze technische dienst uit kan voeren, heb ik zojuist direct contact gehad met KPN en, hoogstwaarschijnlijk, zullen zij jou later vandaag nog bellen voor een afspraak. Hierover heb ik je ook zojuist een email ter bevestiging gestuurd. De monteur van Guidion zal het vast al hebben doorgeven, maar houd er graag rekening mee dat KPN onbekend belt. 

Daarnaast zie ik dat je een kleine 10 minuten geleden contact hebt gehad met een telefonische collega over de facturatie. Dit is natuurlijk buiten jouw invloed om, en daarom gaan wij jou voor deze periode zeker niks aanrekenen!

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen hoor ik dat heel graag. Hopelijk kan KPN snel langskomen waarna je zeker zal genieten van onze diensten!

Hallo @Piotr,@Cal,

Het werkt! KPN Is gisteren, donderdag 20 augustus langsgeweest. De man is twee uur lang aan de slag geweest, maar het probleem is verholpen. Met de laptop (uit 2019) ontvang ik tot nu toe via wifi (op 2m vrije afstand) gemiddeld 90Mbs down- en 30Mbs uploadsnelheid (volgens speedtest.net). Andere apparaten hebben een langzamere verbinding, maar die zijn ouder of staan verder weg. Eerste twee keer dat ik de modem heropstartte kreeg ik nog geen verbinding, maar de derde keer gelukkig wel. De wifi-instellingen van het modem aanpassen wil niet altijd via de t-mobile.nl, maar gelukkig wel gewoon direct via de modem.

Bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,

Wouter Arendshorst

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @wjarendshorst,

Erg leuk om te horen, super dat alles nu top werkt! Excuus trouwens dat KPN een aantal dagen later contact heeft opgenomen, blijkbaar hebben ze recentelijk een redelijke achterstand opgelopen die ze hopelijk snel inhalen. Wel erg tof dat de KPN monteur zo veel moeite voor je heeft gedaan. Trek gerust aan de bel als wij nog iets anders voor je kunnen betekenen. Voor nu nog heel veel plezier met ons internet gewenst!

Reageer