Gek genoeg als ik in mijn lokale netwerk zit en naar mijn WAN ip ga, lukt het om verbinding te maken. Ga ik via een andere internet verbinding (telefoon ook t-mobile) lukt het niet meer.
Ik heb nu tijdelijk een andere poort open gezet om via http verbinding te kunnen maken om toch de cloud te kunnen gebruiken. Maar zou graag weer via een https verbinding dat willen doen.
Verbinding maken via HTTP op elk willekeurige poort lukt, HTTPS op de zelfde poort lukt niet. Als ik via de url HTTP://WANip naar een https verbinding verwijs, geeft de webserver een melding terug dat het juiste protocol niet wordt gebruikt. Dus verbinding werkt, alleen niet meer als ik https gebruik.
Modem: Draytek Vigor2132F (firmware 3.7.9.1)
IndexService NameWAN InterfaceProtocolPublic PortPrivate IPStatus
1. Owncloud HTTPS All TCP 443 192.168.1.xx v
2. Owncloud HTTP All TCP 80 192.168.1.xx v
Volgende dingen geprobeerd:
Modem reset
DMZ host ingesteld op lan ip nummer van de cloud server
Poort nummers van het modem zelf (System Maintenance >> Management) op niet standaard poort nummers gezet.
Zie ik iets over het hoofd, of wordt het netwerk verkeer gewoon geblokkeerd?
groet,
Mark
Beste antwoord door tmoesel
Er zou nog iets met de gebruikte browser aan de hand kunnen zijn (andere policy) maar misschien gebruik je de app van owncloud.
Je kan nog kijken of https op een andere poort dan 443 wel werkt. Of anders eens een test doen met netcat o.i.d. vanuit een andere, niet T-Mobile publieke verbinding naar je T-mobile Thuis of er uberhaupt wel data op 443 binnenkomt via de Draytek.