Beantwoord

email t-mobilethuis in outlook Office 2016

  • 23 November 2019
  • 17 reacties
  • 1200 Bekeken

Reputatie 1

Hoe krijg ik mijn  email @t-mobilethuis in Microsoft Office 2016 (Windows 10). Ik heb allerlei beschrijvingen en instellingen gevonden maar geen enkele werkt. 

Ik heb 3 emailadressen van andere providers die allen wel werken

icon

Beste antwoord door Folkert 24 November 2019, 14:34

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Is het wel mogelijk om in te loggen op de WEBMAIL van je tmobile emailadres.

Zo nee, eerst via de mijn tmobile inloggen en daar bij email instellingen het wachtwoord van het emailadres wijzigen.

 

Reputatie 1

yalerta,

Ik kan wel inloggen op webmail. Ik vind het handiger om mijn email in Microsoft Outlook te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Beste @Jannie de Wee 

Hier staat de handleiding: https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/thuis-handleiding-email-instellen.pdf

Gebruik de gegevens als aangegeven bij Outlook 2010.

Er zit volgens mij wel een foutje in deze handleiding bij stap 4: inkomende mailserver moet zijn imap.t-mobilethuis.nl

Groet, Folkert

Reputatie 1

Folkert,

Ook met deze instellingen zoals hierboven genoemd werkt het niet,

Ik krijg de mededeling “Er is iets mis gegaan”enz

 

Reputatie 7
Badge +3

Jannie,

Kun je eens direct na stap 7 op de knop Account Instellingen testen klikken voordat je verder gaat?

Als je een foutmelding krijgt kun je er dan een schermafdruk van maken en hier plaatsen? Tip: daarvoor kun je het ingebouwde Windows programma Snip & Sketch voor gebruiken.

Reputatie 1

Folkert,

Dit is wat ik krijg na stap 7

 

Reputatie 7
Badge +3

Dit is helaas weer typisch een nietszeggende foutmelding van Windows. Geen details helaas. Hopelijk reageert er nog iemand die het werkend heeft gekregen...

Reputatie 1

Folkert,

Ik heb de moet opgegeven. Bij t-mobile is nog niets in één keer goed verlopen. Niets anders dan allende.

Alle andere providers zijn bij de eerste poging goed in te stellen. T-mobile is mijn grootste vergissing geweest. Allen bedankt voor het meedenken. 

Reputatie 7

Hi @Jannie de Wee, geen zorgen, de e-mail is zeker in te stellen! Zou je een screenshot kunnen plaatsen van de instellingen zoals je ze nu ingevuld hebt? Dan kijk ik graag of we kunnen ontdekken waar het mis gaat!

Reputatie 1

Brian,

Ik heb alle mogelijke combinaties van poortnummers, beveiligingen, pop en imap geprobeerd die ik op internet heb gevonden.

Als ik een screenshot wil maken dan moet ik alles weer invullen omdat het account niet wordt aangemaakt.

De laatst geprobeerde is:

mail.t-mobilethuis.nl poort 995 (SSL)  ook pop3.t-mobilethuis.nl geprobeerd

smtp.t-mobilethuis.nl poort 465 (SSL)

@Jannie de Wee / @Folkert 

ik kreeg het ook niet voor elkaar met de handleiding.

Vervolgens bij T-Mobile Thuis ingelogd met het e-mailadres welke ik gebruikte tijdens registratie/aanmelden bij T-Mobile. Vervolgens het wachtwoord veranderd van het e-mailadres welke ik wou instellen en daarna heb ik e-mail in Office2010 en Office2016 werkend gekregen met de onderstaande instellingen:

 



Met de handleiding van T-Mobile krijg je het idd niet voor elkaar, hopelijk lukt het je met de bovenstaande instellingen wel.

Indien het hiermee niet lukt dan horen we graag van je en waar het dan misgaat.

 

Met vriendelijke groet,

 

Timo

Reputatie 7
Badge +16

@Jannie de Wee Is het gelukt met de gouden tip van @Timo78? Hou je ons op de hoogte, we helpen graag verder.

 

Superfijn dat je jouw ervaring en de oplossing deelt @Timo78! Hier worden we enorm blij van, thanks. :grin:

Reputatie 1

Ik ben sinds een 2 dagen online met TM. Direct in outlook 2016 mijn t-mobilethuis account ingevoerd. Ik heb niet de moeite genomen om op voorhand te zoeken op nadere details. Bij de invoer in Outlook heb ik wel even de handmatige instelling gekozen en een POP account geselecteerd. Alle poorten gelaten zoals die stonden en het account werkte direct. Zowel mail ontvangen als versturen.

Daarna eens de handleiding bekeken van Outlook2010 instellingen. Als je die poortnummers ivoert (993, terwijl screenshot in handleiding 933 laat zien(ook lekker handig, not) en 587), dan werkt niets meer.

 

Ik ben sinds een 2 dagen online met TM. Direct in outlook 2016 mijn t-mobilethuis account ingevoerd. Ik heb niet de moeite genomen om op voorhand te zoeken op nadere details. Bij de invoer in Outlook heb ik wel even de handmatige instelling gekozen en een POP account geselecteerd. Alle poorten gelaten zoals die stonden en het account werkte direct. Zowel mail ontvangen als versturen.

Daarna eens de handleiding bekeken van Outlook2010 instellingen. Als je die poortnummers ivoert (993, terwijl screenshot in handleiding 933 laat zien(ook lekker handig, not) en 587), dan werkt niets meer.

 

@Turborobbie,

 

vandaag ook even via de handleiding ingesteld en als ik poortnummer 993 (SSL) en 587 (TLS) bij geavanceerd invul werkt het zonder problemen.

Las dat jij POP had geselecteerd, ik heb daar IMAP gekozen…

Maar misschien toevallig dat er een samenloop van omstandigheden was vanwege het verlopen SSL certificaat issue van afgelopen weekend mbt e-mail?

Ben alleen benieuwd of @Jannie de Wee het inmiddels werkend heeft gekregen?

@Jason, gaan jullie de handleiding herzien met de juiste gegevens en screenshots?
 

Ik ben ook bezig en t lukt nog niet. Waarom is er geen aparte handleiding op diverse uitgaven van Outlook? Ik heb 2016, maar moet t voorbeeld in de handleiding van 2010 volgen, maar de menu's zijn volkomen anders.
Ik kom vanaf Tele2, die gebruiken 143 en 25 als respectievelijke poorten.

Om dingen moeilijk te maken:
In de handleiding staat pop3.t-mobilethuis.nl voor binnenkomende mail (voor IMAP), in het bericht van Folkert hierboven staat dat dit imap.t-mobilethuis.nl moet zijn, maar in de screenshots van Anonymous is weer mail.t-mobilethuis.nl ingevuld. Daar kom je niet verder mee, dan eindeloze combinaties uitproberen, en ben je weer een uur verder.

Reputatie 7
Badge +6

@ptje63 Dit topic is ruim drie jaar oud, dus deze informatie is mogelijk verouderd. De instellingen die ik gebruik (weliswaar niet in Outlook, maar het werkt) zijn:

  • imap.t-mobilethuis.nl poort 993 met SSL
  • smtp.t-mobilethuis.nl poort 587 met SSL

Gebruikersnaam is het volledige e-mailadres.

@ptje63 Dit topic is ruim drie jaar oud, dus deze informatie is mogelijk verouderd. De instellingen die ik gebruik (weliswaar niet in Outlook, maar het werkt) zijn:

  • imap.t-mobilethuis.nl poort 993 met SSL
  • smtp.t-mobilethuis.nl poort 587 met SSL

Gebruikersnaam is het volledige e-mailadres.

Ik heb eindelijk t probleem gevonden…. heel dom… ik heb t wachtwoord gekopieerd (en geplakt)… met een extra spatie er achter… dat werd niet herkend (logisch...). T werkt nu, dankjewel ;-).

Reageer