Beantwoord

factuur bedrag is hoger dan afgesproken


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wij hebben alleen een internet 50 (basic) abonnement bij jullie afgesloten.

Op de site en in de laatste tariefwijzer staat dat dit 30 euro per maand kost. Nu betaal ik al 2 jaar meer dan 30 euro per maand. Afgelopen maandag 34,48 per maand ipv de afgesproken 30 euro.

Graag zou ik het teveel betaalde van de afgelopen 2 jaar terug zien op mijn bankrekening en dat de facturen in de toekomst worden aangepast.

 

icon

Beste antwoord door Boris 29 April 2021, 11:59

Bekijk origineel

16 reacties

Verlengen tegen een lagere prijs? ik ben ooit ingestapt voor 30 euro per maand voor alleen internet, waarom zou ik willen verlengen tegen een lagere prijs als dit de prijs is die afgesproken is.

Overigens werkt de link naar mijn contract niet, die geeft een foutmelding bij het openen. 

Vergeet hierbij niet dat de 30 euro de huidige Tarieven van T-mobile thuis zelf zijn.

Het zou toch gek zijn dat ik als klant die al wat langer mee gaat bij T-mobile inflatiekosten moet betalen terwijl toch langer termijn klant juist korting zou moeten krijgen. 

Ik zou een Wifi-punt de eerste maand gratis krijgen. Heb geconstateerd dat dit punt geen toegevoegde waarde heeft en heb het na 5 dagen weer geretourneerd.

 

Die vijf dagen zijn alsnog in rekening gebracht…weliswaar een heel klein bedrag,  € 0.40, maar toch.

 

 

Hallo Jason,

Ik weet niet hoe je aan die 43,75 komt, maar ik zal even wat specifieker zijn. Op mijn factuur staat voor december 2021 een maandbedrag van 39,93. Dat is vermoedelijk omdat dat maar een deel van een maand was (10 t/m 31 dec). En als maandbedrag voor januari staat er 56,25. Maar in mijn offerte is met mij afgesproken dat ik de eerste zes maanden een maandbedrag ga betalen van 38,75 en daarna 53,75. Dat zijn dus andere bedragen. Ik had me kunnen voorstellen dat als maandbedrag die 53,75 had gestaan en dat er dan bij korting de korting die ik de eerste zes maanden krijg vanaf wordt getrokken, maar zo ziet het er niet uit. Ik heb met jullie een jaarcontract afgesloten, dus moeten de gemaakte afspraken ook een jaar blijven gelden, dat geldt dan ook voor de prijzen. Kun je hier alsjeblieft toch nog eens naar kijken? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +16

@AbCd123 Op 11 oktober 2021 is de welkomstmail inclusief jouw contract en het overzicht van het maandbedrag verstuurd. Hierin staat een maandbedrag van € 43,75. Hoe kom je aan € 38,75? 

Als je naar onder scrollt op de geopende factuur, zie je de kortingen staan die berekend en verrekend zijn. Met december en januari samen (december vanaf 10 december gerekend uiteraard) kom je daarmee op het totaalbedrag van € 74,80. Dat is conform de afspraken die gemaakt zijn en dit staat tevens op het contract vermeld dat op 11 oktober naar jou verstuurd is.

Indien dit toch nog onduidelijk is, wil ik het contract met alle liefde nog eens sturen - dit gaat natuurlijk niet in dit topic wegens de privacywet - maar laat het me weten, dan stuur ik je deze nogmaals per e-mail toe!

Beste Jason,

Dat had ik niet gezien, maar de bedragen die ik noem staan in de offerte waarmee ik akkoord ben gegaan en dat is neem ik aan het contract. Als je me een e-mailadres geeft, wil ik je die offerte wel toesturen.

Reputatie 7
Badge +16

@AbCd123 Bedankt voor je terugkoppeling, dat biedt ietwat meer inzicht! Hoe heb jij het contract aangevraagd, was dat online of per telefoon of wellicht via deur-aan-deurverkoop? Je kunt de offerte mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl. Als je dan mailt vanuit het e-mailadres dat bij T-Mobile bekend is, dan wordt het automatisch gekoppeld aan jouw klantnummer. Zet voor alle zekerheid ook jouw klantnummer van T-Mobile voor thuis in het onderwerp/de titel. Dan koppelen onze admin-collega's het aan jouw profiel. Dankjewel en we gaan dit uitpluizen samen!

Reputatie 7
Badge +14

Beste @EllaDG  Welkom! Wat is het bedrag wat in je contract staat? 
 Dat is het bedrag wat je moet betalen, zijn de huidige abonnementen goedkoper is het misschien een optie om je abonnement te verlengen tegen die prijzen?

 

Reputatie 7
Badge +14

Vergeet niet dat er elk jaar wel een inflatiecorrectie bijkomt. Maar op 30 euro is dat met ca. 1.6% hooguit 50 cent.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @EllaDG 

Als je inlogt in je T-Mobile thuis account en kijkt onder abonnementen, zie je dan €34,48 achter internet Basic staan?

En hoe lang ben je al klant? Volgens blijft je oude inflatiecorrectie bestaan en komt daar bovenop de nieuwe inflatiecorrectie.

Reputatie 7
Badge +14

Verlengen tegen een lagere prijs? ik ben ooit ingestapt voor 30 euro per maand voor alleen internet, waarom zou ik willen verlengen tegen een lagere prijs als dit de prijs is die afgesproken is.

Overigens werkt de link naar mijn contract niet, die geeft een foutmelding bij het openen. 

Vergeet hierbij niet dat de 30 euro de huidige Tarieven van T-mobile thuis zelf zijn.

Het zou toch gek zijn dat ik als klant die al wat langer mee gaat bij T-mobile inflatiekosten moet betalen terwijl toch langer termijn klant juist korting zou moeten krijgen. 

Mmmm ik ben ongeveer 10 jaar klant misschien wel langer en betaal net als iedereen inflatiekosten. Wat is het probleem? Het staat in je contract, waar je mee akkoord bent gegaan. Ik mag ook weer verlengen en ben dan ook weer goedkoper uit tot nieuwe inflatie meestal rond dec. 
Soms slaan ze de inflatiecorrectie ook wel eens over, maar de laatste 2 jaar zat dat er niet in.

Als je tevreden bent en het om de kosten gaat is verlengen de enigste optie! 

Als er een foute berekening is gemaakt zou je iets op je factuur moeten kunnen zien? (buiten de inflatie) staat er niets bijzonders op je factuur  kunnen de moderators het voor je nakijken en eventueel uitleggen en/of corrigeren. Als het niet klopt zetten ze het weer recht.

Ze reageren op dit onderwerp op volgorde van binnenkomst berichten.

Veel succes!

 

Tekst bij het abonnement 

Voor het internet abonnement geldt een jaarcontract dat stilzwijgend wordt verlengd en omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand. Alle andere abonnementen kan je elke maand wijzigen. De tarieven kunnen jaarlijks geïndexeerd worden zoals gespecificeerd in je contract.

 

 

Bedankt, Jason. Ik had geen berichtje gehad dat er hier weer een bericht voor me stond, vandaar dat ik nu pas reageer. Maar ik ga mijn offerte opsturen en hoop dat het dan snel opgelost wordt.

Met vriendelijke groet,

Mariëtte van Drunen

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AbCd123, helemaal goed, ik wacht op je e-mail, bedankt voor je medewerking! 😄👍

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JeannetteLut,

Fijn dat je dit deelt, dat wil ik heel graag voor je rechtzetten!

Echter, ik was blij om te zien dat ons systeem het automatisch heeft gecorrigeerd en de gratis eerste maand heeft verrekend. Dit vind je terug op de vierde pagina van jouw factuur onder “Kortingen / Compensaties.” Hierdoor heb je netto niks betaald voor het Wifi-punt. Mocht jij je nog bedenken, wij sturen je altijd graag een nieuw Wifi-punt op. 

Voor nu wens ik je nog een mooi weekend toe!

Reputatie 7

Hi @EllaDG ,

Goed dat je dit bij ons navraagt! Ik zie dat de meeste antwoorden al zijn gegeven, maar om het zekere van het onzekere te scheiden, ben ik toch op onderzoek uitgegaan. Na alles goed bekeken te hebben, kunnen we inderdaad constateren dat er geen vreemde zaken aanwezig zijn om de rekeningen. Het gaat hierbij echt om een verhoging door door de inflatiekosten, zoals meegenomen in het abonnement. Ik had je graag kunnen helpen, maar kan dit bij inflatiekosten niet doen. Wil je meer weten over je facturen? Check dan ook My T-Mobile Thuis: Rekeningen. Ook op onze Wiki leggen we het graag uit:

  Mocht je toch ergens tegenaan lopen, laat het mij weten. Ik zit voor je klaar!

Hallo,

Ik heb mijn eerste factuur gekregen en de abonnementsbedragen zijn hoger dan die in mijn offerte. Ik mag toch aannemen als ik een jaarcontract bij jullie afsluit, dat ik dan ook de afgesproken bedragen moet betalen en dat er geen inflatiecorrectie of dergelijke ineens bijkomt. Wie kan ik hierover het beste benaderen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AbCd123, goed dat je het dubbelcheckt, maar ik kan je verzekeren dat er geen extra kosten berekend zijn dus dat is mooi! 😉👍

Jouw factuur beslaat twee facturatieperiodes, zoals nagenoeg altijd bij een eerste factuur het geval is. Je betaalt voor de periode van 10 december tot en met 31 december en 1 januari tot en met 31 januari. Daardoor valt een eerste factuur altijd iets hoger uit.

Je basisbedrag voor het abonnement is € 43,75 en je eerste factuur bedraagt € 74,80 omdat hier de periode van december én januari in verwerkt is. Hopelijk heb ik je hiermee geholpen! Indien je nog vragen hebt, stel ze gerust. Ik zit altijd voor je klaar!

Reageer