Firewall instellingen // Website onbereikbaar via wifi

  • 10 July 2017
  • 9 reacties
  • 3624 Bekeken

Een dag of 5 geleden is er waarschijnlijk iets aan de firewall instellingen gedaan waardoor ik via T-mobile mijn eigen webshop niet meer kan bereiken. Via mijn telefoon 5g netwerk vodafone kan dit nog wel, maar zodra ik deze op wifi laat draaien kom ik er ook niet meer. Weet iemand hoe dit op te lossen(ben geen computer genie) en Tmobile zelf wil er geen uitspraak overdoen...
Hoop op een reactie. Met vriendelijke groet, Arno

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 2
Kun je iets meer aangeven hoe je precies verbinding probeert te maken? Het gebeurt als je via wifi verbonden bent. Is dit T-Mobile Thuis? Lastig om aan te geven wat hier de oorzaak van kan zijn, maar is er toevallig misschien een DNS verwijzing die niet klopt? Het klinkt alsof het probleem eerder in die hoek zit, dan in een firewall. Dan zou je namelijk geen enkele website meer kunnen bezoeken, gebruikt immers allemaal poort 80 of poort 443.
Reputatie 7
Hoi Arno,

Graag denk ik even mee, maar ook ik heb nog enkele vragen. Gaat het om de wifi van T-Mobile Thuis? In dat geval wil ik je geruststellen: we blokkeren geen enkele website/content. Je kunt voor de zekerheid altijd het modem even een fabrieksreset geven, maar dan ben je wel eventuele instellingen rondom wifi en/of poorten kwijt. En, welke melding krijg je wel te zien als je de website benadert?

Houd je ons op de hoogte van je zoektocht? 🙂
Bedant voor het meedenken. Hierbij de antwoorden op de vragen: Tot vorige week geen enkel probleem om de site www.All4Dolls te benaderen. Zowel via mijn pc's (Mac en HP) die allebei draaien op wifi van T-Mobile. Daarna kreeg ik deze meldingen te zien bij opvragen:

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat all4dolls.nl reageert.
Zoek op Google naar all4 dolls nl
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat www.all4dolls.nl reageert.
Zoek op Google naar all4 dolls nl admin orders
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Andere mensen kunnen wel op de eerste site komen, want ik heb nog een bestelling gehad. Als ik mijn mobiele telefoon in huis op het wifi netwerk van T-Mobile laat draaien kan ik niet op de site www.All4Dolls komen en krijg ik de melding kan de server niet bereiken.ERR_CONNECTION_REFUSED

De 2e site mijn site om produkten te plaatsen etc. is nooit mobiel benaderbaar geweest dus kan daar niet controleren.Zet ik echter de wifi functie uit dan draait mijn telefoon op het 4G netwerk van Vodafone en kan ik de site www.All4Dolls wel bereiken. Hoop dat jullie er iets mee kunnen. Ik begrijp er in ieder geval niets van...
Reputatie 6
@Arnovanwagtendonk
Het probleem met die site lijkt op wat al een tijdje speelt bij T-Mobile, zie o.a.:
https://forum.t-mobile.nl/installatie-en-andere-technische-vragen-480/domoticz-website-niet-bereikbaar-via-4g-thuis-277843

Om wat voor merk en type modemrouter gaat het?

Via een niet T-Mobile verbinding krijg ik:
# nslookup www.all4dolls.nl
Non-authoritative answer:
Name: www.all4dolls.nl
Address: 81.169.150.161

Wellicht dat
http://81.169.150.161/
wel werkt.

In mijn modemrouter van T-Mobile werkt DNS niet naar behoren onder bepaalde omstandigheden. Als ik DNS in de modemrouter bypass, is het probleem er in ieder geval niet.
Hallo Tmoesel,

Bedankt voor je bericht helaas werkt http://81.169.150.161/ ook niet. In de topic die je aangeeft kan ik alle genoemde sites gewoon bereiken. Ik heb het modum type HG659.
Reputatie 6
@Arnovanwagtendonk
OK, lijkt niet direct aan DNS van HG659 te liggen. Er lijkt ergens een routing gat te zitten, wat typisch ook eerder voor de sites in de andere post het geval was voor enkele klanten.

Dit is iets voor T-Mobile netwerk technische afdeling.
Reputatie 7
Hoi Arnovanwagtendonk,

Ik ben eens aan de google gegaan en vond enkele antwoorden op die foutmelding. Voordat ik hierop in ga, wil ik je vragen een fabrieksreset van het modem uit te voeren.

Het kan aan vele zaken liggen, maar als je mobiel op wifi niet en op 4G wel verbinding maakt, kunnen we uitsluiten dat het aan je mobiel of apparaat ligt. 🙂 Waarschijnlijk wordt je IP adres geblokkeerd. Je kan dan vragen aan de website host om jouw ip-adres te 'whitewashen'. Je krijgt trouwens van ons een dynamisch IP adres. Dat betekent dat het IP adres kan wisselen. We kunnen dit niet zelf aanpassen, dit gaat willekeurig. We blokkeren de website in ieder geval niet. Ik zit nu ook op het T-Mobile netwerk en de website is te bereiken voor mij.
Reputatie 6
@Sander
Mocht het momentane IP adres van de HG659 van Arnovanwagtendonk op een blacklist staan bij de betreffende site, dan zou een simpele disconnect/re-connect een oplossing kunnen zijn, ervan uitgaande dat de T-Mobile Thuis DHCP server service steeds een ander IP adres uitgeeft bij een (re-)connect.
De betreffende website zit bij stratoserver.net ; stel dat een ander IP adres wel werkt, dan is er dus een IP adres van T-Mobile in omloop wat met betreffende domain niet werkt. Hoe groot is dan de kans dat iemand anders ook weer tegen hetzelfde probleem aanloopt?

En hoe dynamisch is het IP adres?

Als de HG659 vraagt om bepaald of vorig adres, krijgt ie dat dan ook?

In logbestand zie ik voor 4GvT E5186s-22a zijn 68 van de 75 ip adressen uniek, dus nog voor de pilot met vast ip adress en dus minimaal 1 keer per 24 uur link reset.
Reputatie 7
@tmoesel, over 4G voor Thuis kan ik niet spreken. het kan zijn dat het IP adres daar anders werkt.

Bij onze modems kàn het IP adres veranderen zodra je het modem even van de stroom haalt. Ervaring leert echter dat een IP adres meestal voor lange tijd ongewijzigd blijft, weken, soms zelf maanden.