Beantwoord

Geen internet thuis


Reputatie 2

Sinds gisteren in de vooravond geen internet thuis.

Herstarten van de modem heeft mijn handen doen verslijten, wat het probleem niet heeft geholpen.

Is er een storing? Wijk 2522 Den Haag

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 March 2021, 15:05

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge

Voor zover ik kan zien is er op dit moment alleen een algemene storing in de omgeving Hilversum. Lokale storingen staan aldus dit topic ook vermeldt in My T-Mobile Thuis op de “Actuele Storingen” pagina.

Wat voor een modem heb je? Als je een Huawei of een Zyxel modem hebt in combinatie met een zwarte media converter of een witte Optical Network Terminal, dan wil het ook nog wel eens helpen om die te herstarten door de stroom ervan af te halen. Meer informatie hierover vind je in hetzelfde topic als degene die ik aan het begin gelinkt heb.

 

Hopelijk heb je snel weer internet!

 

-Gilbert

Reputatie 2

Hallo Gilbert,

Dank voor jouw bericht. Ik heb een Zyxel modem en tig keren de modem herstart. Mijn handen raken al versleten van het herstarten. 

Ondertussen heb ik T-Mobile bereikt en het probleem moet door de monteur verder worden onderzocht.

 

Bedankt voor je tijd.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lita1979, welkom op de Community!

Fijn dat Gilbert en onze telefonische collega's je hebben kunnen helpen! Ik zie dat je de afspraak met Guidion vandaag hebt staan, veel succes. Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Alvast bedankt voor je medewerking en heel veel plezier met de verbinding zodra die straks weer werkt! 😉

Reputatie 2

@Jason dank voor jouw reactie! Inderdaad komt Guidion vandaag langs en heb er vertrouwen in, dat het vandaag nog goedkomt. Thuiswerken is een groot onderdeel in deze Coronacrisis en om gebruikers goed te kunnen ondersteunen en vast internet is het beste om remote te kunnen werken en de VOIP te kunnen gebruiken. Ik hou jullie op de hoogte! :thumbsup_tone2:

 

Reputatie 2

@Jason Hierbij een update. Guidion is net geweest. Internet nog niet opgelost. Signaal moet door de KPN opgelost worden en dus moet er nog een afspraak komen. Ik hoop spoedig te worden gebeld voor een afspraak. Jammer voor vandaag. 

Reputatie 7
Badge +16

Sorry dat het nog niet opgelost is @Lita1979, ik zie wel dat de monteur netjes het ticket afgeleverd heeft en in onze virtuele bak geplaatst heeft. Dit ticket ga ik nu meteen doorzetten zodat onze technische dienst het bij kan KPN kan melden en hen om hulp kan vragen. 

Werkt de Unlimited Internet voucher trouwens goed, kom je daarmee als noodoplossing uit de voeten? Laat het me weten als ik je in de tussentijd ergens mee kan helpen!

Reputatie 2

@Jason het is niet anders. Sommige issues ben je toch afhankelijk van derden, dus niks aan te doen dan vooruit kijken naar de volgende stap. De monteur heeft zeker het ticket netjes afgesloten, zag ik in mijn mail. Ik hoop wel op spoedig hulp van de PKN.

 

De Unlimited internet voucher werkt zeker, maar niet genoeg om te samen te werken en mijn VOIP werktelefoon is buitenwerking, omdat deze bekabeld netwerk eist. Ik moet het om en om doen met mijn dochtertje die ook online schoolwerk moet doen. Zodra er meer dan 1 persoon gebruik maakt van de hotspot, dan krijg één van ons low data. Daar is denk ik nu niks aan te doen. Wel jammer dat mijn dagelijkse werkzaamheden vertragen.

Ik kijk in ieder geval uit naar de volgende actie van KPN.

Nogmaals bedankt.

Reputatie 2

@Jason en nog update van wanneer de KPN langskomt? Wordt namelijk een probleem zonder telefonische bereikbaarheid voor gebruikers die ICT hulp nodig hebben.

Groet, C

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lita1979, om jouw situatie draaglijker te maken, heb ik besloten je nog een voucher toe te sturen. Zo kunnen jij en jouw dochter allebei op een aparte hotspot werken en daarmee blijft het dataverkeer evenredig voor beiden.

Er is jammer genoeg nog geen update ten aanzien van KPN. Ik heb nagevraagd bij de technische dienst of dit ticket zo snel mogelijk opgepakt kan worden en hoop oprecht dat dit de hoogste prioriteit toegewezen krijgt. Zodra er updates zijn, geven we die ook per e-mail. Zo houden we je op de hoogte en blijf je niet in het ongewisse.

Sorry voor de langere wachttijd! 

Reputatie 2

@Jason super bedankt! Wat een geweldige service!

Reputatie 7
Badge +16

@Lita1979Heel graag gedaan en ik zie de aankoopbon wel verschijnen in dit topic zodra het gelukt is, dan maak ik meteen de vergoeding aan! 😊

Reputatie 2

@Jason hoelang is de Voucher geldig? Het is me niet gelukt om langs een servicepunt te gaan. 

Reputatie 2

@Jason hierbij de aankoopbon. Nogmaals, hartstikke bedankt voor de supergeweldige service!

 

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan @Lita1979! Jij bedankt voor je medewerking en de aankoopbon, zo te zien ben jij daar geholpen door een echte “bos(s)”! 😉 Okee sorry voor die slechte grap, ik ga het bedrag meteen vergoeden en je ontvangt de verrekening op een volgende factuur.

Indien ik nog iets voor je kan doen, weet je me te vinden. Geniet van een zonnig weekend en stay safe!

Reputatie 2

@Jason Ik ben zeker goed geholpen door een echte "bos(s)". Ik ga mee met de grap 😉

De mail heb ik gezien met de bevestiging van de vergoeding. Nogmaals bedankt voor de geweldige service. 💪

Ook jij een fijne zonnig weekend. Enjoy it and #staysafe.

Tang boeng! Carmelita

Reputatie 2

@Jason, een hele goedemorgen. Bij deze een update, dat mijn thuisinternet is opgelost door KPN. KPN is zaterdagmiddag langs geweest. KPN te werk gegaan:

  • enkele vragen gesteld, zoals per wanneer internet was uitgevallen en/of er iemand aan de telefoonlijn is geweest, of er nieuwe buren zijn. 
  • die man bekeek vervolgens de stekkerdoos van de telefoon en bleek dat daarin de kabels zijn beschadigd. Dus vond hij dat iemand eraan is gegaan en dat voelde aan als een beschuldiging, want waarom zou iemand eraan gaan. We zijn met z'n tweeën en het internet viel abrupt uit, terwijl we op een zondagmiddag een filmpje aan kijken waren. Anyhow, geen oor voor tekst en uitleg, want hij onderbrak me steeds as in ‘geen gezeik’. Wat was die man zo chagrijnig! Ik liep gewoon op eieren.
  • daarna gaf hij aan dat de monteur van Guidion het probleem ook had kunnen oplossen. Ik gaf de man gelijk, want de monteur stond op afstand te kijken naar de modem en zag het lampje niet branden van het internet, waarop hij al conclusie trok dat KPN langs moest komen om de lijn ergens buiten zal inschakelen. Verder had hij zijn tijd niet genomen naar de modem/bekabeling/stekkerdoos te kijken en dat deed KPN wel. KPN gaf aan dat het niet iets was voor hem om te doen, maar door de monteur gedaan moest worden. Ik mopperde dat er weer een wachtproces zal plaatsvinden, waardoor ik langer zonder thuisinternet zit en dus problemen krijgen met mijn werk.
  • KPN besloot toch de stekkerdoos te fixen. (ik had hem ook nog drank aangeboden)
  • Toen is het gefixed en hoefde ik verder niks meer te doen.

Bij deze aldus de update. Nogmaals mijn dan aan jou voor de geweldige service en het willen voorzien van een tussenoplossing gedurende de storing.

Verder wens ik je mooie en productieve werkweek.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Lita1979, bedankt voor je update! Top dat alles weer naar behoren werkt, maar ik schrik enorm van hoe de monteur jou behandeld heeft. Ik ga verhaal halen bij de desbetreffende partij en deel jouw feedback met hen zodat deze heer hierop aangesproken kan worden. Dit is niet hoe we met mensen omgaan, sorry voor deze ervaring.

Desalniettemin, fijn dat hij het opgelost heeft, hij heeft gedaan waar hij voor kwam, maar jammer dat het op die manier moest. Wat betreft Guidion heeft hij deels gelijk: Guidion kan van te voren meten of het probleem zich binnenshuis of buitenhuis bevindt, maar in dit geval had de monteur absoluut nauwkeuriger moeten zijn. 

Jij ook een mooie, productieve week toegewenst en veel plezier met de werkende verbinding! 😊

Reageer