Beantwoord

Geen internet (vast + wifi)

  • 2 June 2021
  • 5 reacties
  • 151 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb sinds vanmorgen geen verbinding met internet. Via de kabel niet maar ook via WiFi niet. De problemen begonnen omstreeks 8:20 uur.

Het lijkt iets te maken te hebben met DNS, in Chrome krijg ik de melding: "DNS PROBE FINISHED NO INTERNET”. Ik heb daarom geprobeerd om bij de netwerk adapter een automatische DNS server te laten vinden en de Google servers te proberen (8.8.8.8 en 8.8.4.4) maar op beide manieren heb ik geen internet.

De verbinding binnenshuis gaat prima, ik kan gewoon mijn NAS benaderen en andere computers pingen. Zodra ik echter een ping verzoek extern probeer krijg ik de foutmelding: "Reply from 192.168.1.1: Destination net unreachable.”

Ik heb al geprobeerd:

  • Laptop opnieuw opstarten
  • DNS settings op mijn laptop automatisch/handmatig ingesteld
  • Modem (Zyxel T50) van het stroom en 10 seconde later weer aan het stroom
  • Modem (Zyxel T50) en mediaconverter van het stroom en 10 seconde later mediaconverter weer aan het stroom en daar 30 seconde weer na de modem aan het stroom.

Op mijn modem branden de POWER en WAN lampjes groen, INTERNET is rood ETHERNET knippert groen. Ik heb naast glasvezel internet geen TV of telefonie abonnement, ik gebruik geen VPN of Proxy.

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 4 June 2021, 14:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Joopjr,

Dank voor de uitgebreide informatie en sorry voor de uitval! Zo te zien is er inmiddels achter de schermen een hoop gebeurd, en hebben wij je een klein uurtje geleden gecontacteerd voor een monteursafspraak.

Zou je ook kunnen proberen om de dipswitches van de Media Converter aan te passen? Het lijkt er namelijk op alsof dit nog niet geprobeerd is. Ben je daarnaast in het bezit van een T-Mobile of Tele2 Mobiel abonnement waarop ik je van extra data kan voorzien? In dat geval raad ik je graag aan om het nummer via een privébericht naar mij door te sturen en ik probeer snel op jouw bericht terug te komen.

Met de komst van de monteur moet dit in ieder geval snel opgelost zijn!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Joopjr, welkom op de Community!

Top dat je al wat stappen doorlopen hebt, zo kunnen we beter traceren waar het probleem precies ligt. Onze techneuten hebben er ook naar gekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat er één en ander vervangen dient te worden. Daarom hebben zij Guidion aangestuurd zodat alles hersteld kan worden. Ik zie dat het al gelukt is om een afspraak in te plannen en die staat voor morgenmiddag: goed geregeld.

Houd me alsjeblieft op de hoogte en als ik nog iets kan doen, let me know! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Excuses: ik zie dat Cal allang gereageerd heeft voordat ik op Enter drukte. Nou ja, beter twee moderators op de zaak dan één zullen we maar zeggen! 😊

Hallo @Cal en @Jason 

Ik ben aan de slag gegaan met de media converter(s) en kan het volgende melden:

Ik had de dipswitches nog niet gewijzigd, sinds de installatie staan 3 en 4 omhoog. Ik heb tevens 1 en 6 omhoog en als laatste 2, 4, 5 en 6 omhoog geprobeerd. Bij alle 3 de poging (met inachtneming van de benodigde tijd zonder stroom) branden de volgende lampjes (het lampje linksonder bleef bij elke poging UIT):

 

Ik had toevallig ook nog de mediaconverter van mijn vorige provider in huis, het betreft de "ZXHN-F3100”. Ook deze heb ik nogmaals aangesloten, hierbij gaan de lampjes POWER en ETHERNET branden maar blijft het lampje GLAS uit.

 

Mijn conclusie is dat het niet aan de modem, mediaconverter of interne bekabeling ligt maar vermoedelijk aan de glasvezelaansluiting (of patchkast) waarop mijn huis is aangesloten.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Joopjr, bedankt voor de foto's en medewerking! Gelukkig zie ik dat de verbinding hersteld is door de patch opnieuw in de centrale te plaatsen. Heel veel plezier met jouw verbinding en als we nog eens kunnen helpen, neem dan zeker weer contact op.

Een mooi, zonnig weekend toegewenst straks! 🌞

Reageer