Beantwoord

Geen signaal, stekker los in patch kast

  • 30 April 2021
  • 6 reacties
  • 186 Bekeken

Donderdag 22 april valt onze verbinding spontaan uit. Gebeld met T mobile, er wordt een monteur geregeld. Dit kan pas na het weekend. We krijgen onbeperkt data voor 7 dagen om in ieder geval thuis te kunnen werken. TV kunnen we niet kijken (nee, we hebben geen SMART TV). En onze dochter is slechtziend, dus ook op de telefoon en tablet TV kijken werkt niet. En onze desktop heeft een directe verbinding met de modem… deze kunnen we dus ook niet gebruiken voor werk en bankzaken.  

Maandag komt de monteur… binnen 5 minuten is er geconstateerd dat het toch echt aan de aansluiting van KPN ligt. Via KPN wordt er een afspraak gemaakt voor vandaag… De monteur van KPN komt erachter dat de stekker in de patch kast los is (?? hoe is dat mogelijk, zomaar spontaan), herstelt dit, maar nog steeds geen signaal. Het moet tocht echt aan het kastje van T mobile liggen. Nu staat er weer een afspraak met T mobile in de agenda voor maandag aanstaande… We zijn dus weer terug bij af.. en dat zonder TV kijken waar we nog steeds voor betalen.

Beste T mobile, jullie service mag echt wel wat beter. Door gebruik te maken van derden begrijp ik dat je daar ook afhankelijk van bent. Maar ondertussen zitten wij zeker tot en met maandag zonder internet (12 dagen). Gelukkig omdat wij mobiele telefonie van jullie hebben, kunnen wij via de hotspot thuis werken, maar ik zou niet weten hoe dit anders opgelost had moeten worden. Terwijl er toch echt van ons verwacht wordt dat we thuis werken. En ik hoop dat jullie een klacht indienen bij KPN want hoe kan er zomaar een stekker los raken in een patch kast? Ik heb weleens gelezen dat dit niet helemaal per ongeluk gebeurd?

groeten, Marco Halff 

 

icon

Beste antwoord door MarcoHalff 12 May 2021, 13:53

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @MarcoHalff Ik had net als jij gehoopt dat het in één keer opgelost kon worden. Hoe dit zomaar los is in de patch kast, is voor mij ook een raadsel! Maak je verder ook geen zorgen over de kosten. Uiteraard krijg je deze kosten vergoed voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Wel zo eerlijk natuurlijk. Mocht jij in de tussentijd nog een extra data voucher nodig hebben, geef dan een gil. Ik maak het voor je in orde. Ik hoop dat het maandag wordt opgelost met het bezoek van de monteur. Geef je mij ook een seintje als alles weer werkt? 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo MarcoHalff,

Heb je een mediaconverter met een Zyxel / Huawei modem, of alleen een Draytek modem? Krijg je nu wel signaal binnen? (FO link lampje op converter, of fiber lampje op de Draytek brandt?)

Heb je de mediaconverter en / of modem al opnieuw opgestart?

Mvg. Marcel

Het vervolg.

Maandag 3 mei is er een monteur langs geweest van T Mobile. Het lag echt niet aan het kastje van T Mobile, maar aan de verbinding van KNP. Na contact met kantoor kon er diezelfde middag een monteur van KPN langskomen. Hij is wederom in de patchkast aan de slag geweest, daar bleken de connecties niet goed te zijn. Hij heeft dit hersteld en we hebben internet! Heel fijn. Hij gaf wel aan dat hij niet weet wat de vorige KPN monteur gedaan heeft, maar de aansluiting was gewoon niet goed.

Ondertussen is het woensdag 12 mei. En raad eens?

Weer geen internet…, weer codes gehad voor een hotspot, weer een afspraak maken met de monteur van T mobile.

We hebben sinds 3 februari internet via T Mobile. Dit is onze 4e storing…  

Sorry, maar ik wil weer heel graag terug naar KPN. Wij hebben daar 15 jaar een abonnement gehad (eerst Telfort, daarna KNP) en ik denk dat ik in al die jaren totaal net zoveel storing heb gehad als nu met T Mobile… Erg slechte zaak dit.

groeten, Marco 

Gelukkig een zeer alerte T-mobile monteur die vlak bij ons in de buurt een melding kreeg van deze situatie. Hij is gelijk langsgekomen en heeft het al weer opgelost. Dank monteur!

Nu maar hopen dat we de laatste storing hebben gehad.

Groeten, Marco 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MarcoHalff, gelukkig heeft die alerte monteur het opgepakt en opgelost! Heeft hij met jou gedeeld wat de oplossing bleek te zijn?

Reputatie 7
Badge +14

Gelukkig een zeer alerte T-mobile monteur die vlak bij ons in de buurt een melding kreeg van deze situatie. Hij is gelijk langsgekomen en heeft het al weer opgelost. Dank monteur!

Nu maar hopen dat we de laatste storing hebben gehad.

Groeten, Marco 

Kijk, dat zijn monteurs met hart voor de zaak!

Reageer