Beantwoord

Geen toegang tot World of Warcraft / Blizzard login server


Beste lezers,

Sinds deze week heb ik het probleem dat ik dus niet meer kan inloggen op het wel bekende spelletje World of Warcraft. Nu heb ik inmiddels met Blizzard aardig wat stappen doorlopen, en is gebleken dat het probleem dus in m'n T-mobile netwerk zit. Als ik een willekeurige VPN gebruik dan is het probleem weg. Dit heb ik eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt, bepaalde login servers worden dus geblokkeerd?

Wat is jullie advies?

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 April 2021, 10:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, omdat we inmiddels alles inzichtelijk maken in het algemene Dordrecht topic en we daarin het overzicht willen bewaren, sluiten we alle losse, actieve topics die op hetzelfde betrekking hebben. Het wordt inmiddels onoverzichtelijk met een zevental losse topics. Die beslissing hebben we eerder al, ten onrechte, genomen toen het nog onduidelijk was dat de Internet en TV-issues ongerelateerd waren aan VPN, gaming servers en websites. Het betreft nu hetzelfde issue en we willen graag alles bundelen. 

We zullen zoveel mogelijk updates geven in het algemene topic:

Bedankt voor jullie geduld, input en begrip!

@Jason 

Heeft het helaas niet gefixed. Nog steeds onbereikbaar.

Helaas pindakaas, maar er is niks verandert. Waarom probeer je zelf niet of je een online afspraak kan maken om je te laten vaccineren op de site van de overheid: www.corronavaccinatie-afspraak.nl  Dan snap je waar het fout gaat. Ik heb het dubbel gecheckt zonder en nadat ik de modem een minuut van de stroom heb gehad.

Speedtest.net website bereikbaar maar server kan niet gevonden worden waardoor geen test uitgevoerd kan worden.

Genshin Impact game niet speelbaar.

 

Met Ziggo internet geen enkel probleem.

 

Zo blij dat ik naar T-Mobile ben overgestapt....

Reputatie 1

Ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Reputatie 1

Goedemorgen all, gisteravond is er een netwerkwijziging doorgevoerd die de problemen getackeld moet hebben. Kunnen jullie bevestigen of ontkrachten of dit eindelijk het gewenste effect gebracht heeft?

 

Hoi Jason,

Bij mij nog niet, ik kom er nog steeds niet in zonder VPN.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, gisteravond is er een netwerkwijziging doorgevoerd die de problemen getackeld moet hebben. Kunnen jullie bevestigen of ontkrachten of dit eindelijk het gewenste effect gebracht heeft?

Reputatie 1

@Jason wanneer kunnen we weer een update verwachten

 

Ik kom er zojuist achter dat het probleem van het niet toegankelijk zijn van de Blizzard Server en de rerouting naar de ggd-server een algemeen probleem is. Het volgen via de lifetracking van een DPD pakketje werkt namelijk ook niet. 

Ik hoop van ganse harte dat T-Mobile Backups gemaakt heeft op hun servers en de settingen voor mij part van 4 weken geleden kunnen restoren. Test het op een “Schadow” server om te kijken of dit werkt.

 

Het gedoe met de Blizzard Europe Server begin april (sorry weet niet de exacte dag of tijdstip)

Het niet kunnen maken van een Corona Vaccinatie, Afspraak, daar kwam ik vandaag achter omdat ik de link legde met de Blizzard Server.

Gebeurde Bij mij ergens tussen 8 april Donderdag nacht 01:00 en Vrijdag 9 april 's ochtends 10:00.

Reputatie 1

Ergens tussen 3 april zaterdagmiddag, en 4 april zondagavond is het bij mij begonnen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mag ik van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Alvast uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ferdinand Bijl, bedankt voor het doorgeven, dit is absoluut iets wat gelijk onderzocht en hersteld dient te worden. Ik heb het doorgezet naar de onderzoekers en hoop dat het spoedig opgelost is. Sorry dat het nog niet goed werkt. Zodra ik updates heb, plaats ik die in de lopende topics!

Update netwerkprobleem T-Mobile:

Zojuist vastgesteld dat de verbinding naar de ggd servers ook niet functioneert. Dat is een buitengewoon kwalijke zaak T-Mobile!

Hoe heb ik dit vastgesteld: 

Mensen geboren tussen 1947 en 1951 kunnen online een afspraak maken via www.corronavaccinatie-afspraak.nl  Vervolgens komt u op de overheid site corronatest.nl waar u: ik wil me laten vaccineren kunt kiezen. Vervolgens dient u een aantal vragen te beantwoorden en klik dan op: Maak Afspraak. Hier gaat het dus fout! U krijgt een foutmelding.

Als je hetzelfde doet via je mobiel en de T-Mobile wifi uitzet, maak je verbinding via je mobiele providor en daar werkt het wel.

Mijn advies aan T-mobile ga hier direct wat aan doen.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je update @TepasJ, we pakken hem op een andere manier op. Ik zet jouw info graag door naar onze onderzoekers: kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Graag ook het probleem beschrijven + VPN en gaming server benoemen, dan zet ik het meteen door. Indien je er ook nog bij wilt vermelden naar welk IP/naar welke server je probeert te connecten, is het helemaal super!

Thanks alvast!

Ook ik ervaar problemen met Blizzards Diablo 3 op de Europe server. Het spel wil niet starten want ik krijg dan een network disconnect. Wat heb ik zelf gedaan om te kijken wat er aan de hand is: Een ticket gestart bij Blizzard (verwijst ook naar de communities) Het spel verwijdert en opnieuw geïnstalleerd op een andere drive. (geen verschil) Het spel op een Laptop geïnstalleerd. (geen verschil) Gevraagd aan mijn zoon (woont in Utrecht en heeft Ziggo) of hij wil inloggen met mijn account om te kijken of hij ook dat probleem heeft. (geen enkel probleem, daar werkt het wel) Kortom, er moet hoe dan ook bij T-Mobile iets gewijzigd zijn. Mijn vermoeden is dat bij een modem update (vind regelmatig plaats volgens T-Mobile) iets in de modem settingen verandert zijn, waardoor we niet langer kunnen spelen op de Europe server van Blizzard. 

Reputatie 1

@TepasJ Het kan zijn dat jouw situatie losstaat van de algemene problemen met de gaming-servers en dat daarom een monteur op pad gestuurd is. Dit zou vandaag aan het licht moeten komen. Mocht de monteur onverrichter zaken huiswaarts gaan, dan pakken we het op een andere manier voor je op.

Bedankt voor je update trouwens!

Monteur heeft weinig kunnen doen, ziet nog steeds teveel damping op de lijn, maar ik weet niet zeker of dit gerelateerd is aan mijn probleem met het verbinding met game servers,

Reputatie 7
Badge +16

Graag ontvang ik zoveel mogelijk voorbeelden van VPN-/gaming-server-problemen per privébericht, mochten er nog issues gaande zijn: zet ze vooral naar mij door. Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +16

@TepasJ Het kan zijn dat jouw situatie losstaat van de algemene problemen met de gaming-servers en dat daarom een monteur op pad gestuurd is. Dit zou vandaag aan het licht moeten komen. Mocht de monteur onverrichter zaken huiswaarts gaan, dan pakken we het op een andere manier voor je op.

Bedankt voor je update trouwens!

Reputatie 1

Mijn vrouw had zaterdag de klantenservice aan de telefoon voor iets anders, de dame aan de telefoon gaf aan dat we voor dit probleem een afspraak moesten maken ivm “damping” op de lijn, monteur komt vanavond tussen 6-8. Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +16

Excuses voor het sluiten van dit topic: dat was niet de juiste beslissing, maar leek op dat moment volledig gerelateerd te zijn aan de internet- en TV-verkeer issues in Dordrecht.

UPDATE: we verwachten vanmiddag een concrete update te kunnen geven omtrent de gamingproblemen. Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, er is nog geen volledige oplossing gevonden jammer genoeg. Sorry dat jullie al sinds 6 april wachten en op deze manier niet normaal thuis kunt werken/studeren/TV kijken.

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet en TV in Dordrecht. Op dit moment werken we aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! In dit Communitytopic houden we je op de hoogte: 

Ik begrijp 100 procent dat jullie hier weinig mee kunnen op dit moment, maar het is een hardnekkiger issue dan verwacht en vergt veel meer onderzoek en werkzaamheden. Sorry ook dat er sinds vrijdag vrij weinig qua updates te geven is geweest. We doen er alles aan om overal updates los te weken!

Dit topic zal ik nu sluiten om het overzicht te bewaren.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor deze concrete informatie @c.gokcen en mijn excuses dat het nog niet is opgelost. Het liefst hadden wij dit ook meteen onder de knie gekregen. Ik heb door de dag heen met onze technische geschakeld, alleen is het ons nog niet gelukt om de oorzaak te achterhalen. Wél kan ik je verzekeren dat wij ook met derde partijen in gesprek zijn om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

Hier ook nog niet werkend, lijkt mij sterk dat dit Dordrecht gebonden is. Via een 4G T-mobile verbinding dus via Android Tethering via m'n smartphone heb ik het zelfde probleem