Beantwoord

Geen vast internet error code 8180

  • 30 April 2020
  • 8 reacties
  • 169 Bekeken

Vanaf ong 09:45 geen vast internet in Utrecht. Router gereset maar helpt niet. De error code meldt: “Cable error[8180]. Please make sure the cable is connected to the gateway properly.” 
Kabels gecheckt maar alles lijkt normaal. Het probleem kwam ook uit het niets.

icon

Beste antwoord door Daikoro 30 April 2020, 12:38

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Daikoro 

Er is geen storing bekend bij T-Mobile, wellicht kan het een storing zijn op het KPN netwerk. T-mobile heeft daar geen inzicht in dus zul je even moeten wachten als het zo is.

Heb je een mail/sms gehad of staat er iets in je T-Mobile thuis account onder actuele storingen?

Wat kan helpen is om de stroom van de mediaconverter voor een paar minuten te verwijderen. Verder zit de netwerkkabel van de mediaconverter naar de WAN poort goed aangesloten?

Ik heb de stroom verwijderd maar zonder resultaat. Het power lampje brandt normaal, en het WiFi lampje knippert. De andere lampjes branden niet. De kabels zijn goed aangesloten. Ik had vanochtend normaal internet, maar plotseling viel de verbinding weg. In die tussentijd heb ik niet aan de router of kabels gezeten.

Ik heb ook geen bericht gehad over evt onderhoud. Het enige wat ik kan vinden is dat er vanavond om 22:00 onderhoud plaatsvindt. Daar hoor ik nu geen last van te hebben lijkt me?

Er wordt op een gegeven moment glasvezel geïnstalleerd maar hier heb ik ook nog geen bericht van ontvangen.

Reputatie 7
Badge +15

Oh oke, dus het gaat om DSL?

Heb je de nieuwe isra waar je een kabel inprikt of de oudere zoals de wandcontactdoos, dan zou je kunnen kijken of er enkel 2 draadjes aangesloten zijn. De meegeleverde aansluiting daar sluit je sowieso alleen rood en blauw aan.

Buren die ook DSL hebben hebben ook geen internet of wel?

Ik weet niet precies welke ik heb, maar ik heb niks verandert. Alle draden zitten nog steeds op dezelfde plek als voor het probleem. Ik heb overigens geen rood/blauwe draden.

Dit is wat ik heb. 

Een andere mogelijke oorzaak: mijn abonnement zou eigenlijk vandaag eindigen, maar ik heb dit verlengt met twee maanden. Wellicht is daar wat fout gegaan?

Reputatie 7
Badge +15

@Daikoro 

Je zou dat makkelijk kunnen nakijken in je T-Mobile thuis account onder Abonnement of je internet actief is.

Reputatie 7

Hi @Daikoro, ik heb het voor je nagekeken en mijn collega heeft zijn best gedaan om de opzegging te annuleren maar deze stond al gepland en is toch doorgegaan, excuses hiervoor. Zo te zien heb je al vouchers ontvangen van mijn collega om de tijd te overbruggen. Als ik nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!

Reageer