Beantwoord

geen vast internet nuenen


En voor de zoveelste keer WEER geen vast internet. Modem netjes gereset maar wederom niks.

volgens storingen.nl is er storing volgens tmobile niet, wat een aanfluiting.

tzal mij trouwens benieuwen of ik dit keer wel reactie krijg van tmobile, de vorige keer bleef het ook muis stil.

icon

Beste antwoord door Wouter0100 29 April 2021, 01:22

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Badge

Hier in Odijk ook geen Thuis Internet!

Reputatie 1

Den Haag ook geen internet en dus geen wifi. Herstart modem helpt niet. pff

Vorige week aangesloten, en nu ervaar ik ook een storing. Niet zo'n jovel begin, helaas.

 

Eindhoven, regio Stratum. Lijkt erop dat het een iets breder issue is. Modem heeft wel connectiviteit, maar de meeste sites laden niet. Google wel, Google DNS ook, maar de rest eigenlijk niet. T-Mobile website ook niet, maar my T-Mobile Thuis weer wél. Iets met peerings? Misschien even de BGP experts inschakelen, of gaan we weer routeren via Duitsland? 😋

 

De gezegde "Pay Peanuts, Get Monkeys" voelt wel van toepassing nu. Hopelijk géén voorbode op wat staat te wachten. Desondanks succes gewenst aan de mensen met storingsdienst! 

Reputatie 3

Hier in Vught ook geen internet verbinding, viel om 12:58 uit. 

Reputatie 2

Hier in Enschede geen internet, wel tv (oude propositie, dus via lan 640).  Geen e-mail gehad over onderhoud, maar dat zou niet de eerste keer zijn…

Ook in Tilburg op dit moment geen internet.

Om moe van te worden

Inmiddels heb ik weer internet… maar wederom op dit topic geen response van t-mobile. Om te janken dit bedrijf. Het was altijd erg goed, maar het word steeds slechter!

Reputatie 3

Het wordt zeker steeds slechter, ook de klantenservice vind ik erg matig. Ik belde laatst voor een nieuwe modem en zeiden ja u modem moet vervangen worden het is een oud modem Vigor. Maar dan gaan we jouw abonnement ook verlengen en ga je meer betalen.

Ik zei nee doe maar niet, ik ga toch naar iets anders kijken.

 

Laatste tijd veel storing op TV en nu internet. 

Tot dus ver ervaar ik dit zelf ook. De klantenservice is erg attent, maar ze gaan niet in op de algemene problemen. Ik heb op Twitter gevraagd naar een verklaring voor de storing van vannacht, en ze geven aan dat het aan de demping van mijn glasvezel kan liggen.

Ik weet echter zeker dat dit niet het geval is, omdat:

  • Het nu weer aanwezig is.
  • Het probleem in meerdere plekken in NL was (zie de thread).
  • Het probleem niet op connectiviteit niveau naar T-Mobile Thuis is, maar lijkt fout te gaan bij peering/connectiviteit van T-Mobile Thuis naar buiten. Zie mijn eerdere reactie, Google DNS werkte wel, Google zelf ook, my T-Mobile Thuis maar de rest niet. En geloof me, ik heb geen POP van Google nor my T-Mobile Thuis in mijn netwerk, voor de glasvezel, staan. :)

Ter controle zal ik de fiber nog even reinigen om de demping goed te krijgen, maar dat toont wel aan dat er onvoldoende naar het probleem gekeken wordt. Initieel werd er ook aangegeven dat het een “hiccup” zou zijn, en als dat het geval is zou ik het zelf nog erger vinden: een hiccup van 45+ minuten (tot, zo te zien, ~120 minuten). Als je dat onder een “hiccup” schuift, monitor je het netwerk niet voldoende.

Het zou fijn zijn op deze thread een reactie te krijgen van T-Mobile Thuis, om at least erkenning te krijgen dat het: of een storing was, of een ongepland onderhoud (wat dan ook een storing is?). Of, allicht iets dat ik niet inzie - maar deze duidelijkheid is fijn en zorgt ervoor dat dit ook erkend wordt door T-Mobile Thuis, en niet afgewinpeld.

Verstandig nas9, ik heb vorig jaar al oorlog gehad omdat ze 1000mit aan mij leverde maar mijn modem van tmobile niet eens 100mbit aan kon. En maar vol blijven houden dat het aan mij lag.

het is uiteindelijk na 6 maanden opgelost maar de landelijke of regionale problemen worden groter en groter en de commicatie (zoals in dit topic al pijnlijk duidelijk is) van tmobile blijft uit. Struisvogelpolitiek

Maar dat het steeds wouter. Daarom ook die oorlog met tmobile vorig jaar. Dit bedrijf heeft 0 vermogen om te leren. Als je na maanden van ellende telefonisch vraagt om een manager of een supervisor dan word er dood leuk gezegd door de medewerker “zo werken wij niet” en sta je als klant volledig in de kou.

 

Reputatie 5
Badge

Wel apart dat T-Mobile dus niet de moeite neemt om te reageren!?

Wel apart dat T-Mobile dus niet de moeite neemt om te reageren!?

Heel eerlijk, moet ik ook zeggen dat me dit tot nu toe het meeste opvalt. Ik kom zelf van KPN af, daar betaal je natuurlijk meer - maar krijg je ook een betere service - aldus mijn ervaring tot nu toe. Ik heb tot dusver nog nooit gehad dat ze niet reageerde bij KPN.

Sterker nog, ‘s nachts hing ik dan gewoon met ze aan de lijn in het zeldzame geval dat er een storing was - omdat hun klantenservice 24/7 bezet is. Ik ben erg benieuwd of er alsnog een officieel statement komt vanuit de storing die plaatsgevonden heeft. Klaarblijkelijk was het wel een breder incident dan “alleen” lokaal.

Reputatie 7

Dag allemaal,

Onze welgemeende excuses voor de problemen die het netwerk gisternacht heeft gezien. We proberen zoveel mogelijk werkzaamheden en storingen te melden in de daarvoor geschikte topics over onderhoud en problemen (link is klikbaar) en zullen dat in het vervolg nog beter doen, zodat het direct duidelijk wordt wat er aan de hand is. Mochten de problemen nog voortsudderen, dan wil ik graag kijken naar een oplossing. Laat het mij dan ook vooral weten.

Dag allemaal,

Onze welgemeende excuses voor de problemen die het netwerk gisternacht heeft gezien. We proberen zoveel mogelijk werkzaamheden en storingen te melden in de daarvoor geschikte topics over onderhoud en problemen (link is klikbaar) en zullen dat in het vervolg nog beter doen, zodat het direct duidelijk wordt wat er aan de hand is. Mochten de problemen nog voortsudderen, dan wil ik graag kijken naar een oplossing. Laat het mij dan ook vooral weten.

Hartelijk dank voor de reactie! Doet goed om te zien. :) Begrijpelijk dat je alles samen wilt brengen, dat lijkt me alleen maar goed voor jullie en ook voor de community (/de klanten). Dit geeft duidelijkheid en consistency, dat we niet een post hoeven te openen om duidelijkheid te krijgen van een gaande storing of onderhoud.

Kan je ons voorzien van een link naar waar de storing/onderhoud van de betreffende nacht vermeld staat waar dit topic over gaat? De link die je stuurt voor onderhoud spreekt niet over week 17, of is deze informatie onjuist?

Reputatie 7

Goede vraag, @Wouter0100! Momenteel hebben we de problemen die jullie hebben ondervonden in onderzoek om meer te weten te komen. Het is evident dat er problemen zijn geweest en ook wij willen de duidelijke oorzaak hiervoor weten, zodat wij jullie het best kunnen inlichten.

Hierbij wil ik wel een kleine voetnoot plaatsen; elke avond worden er werkzaamheden uitgevoerd, en tenzij er impact is, wordt dit niet altijd aangekondigd. Dat neemt niet weg dat we jullie graag zo goed mogelijk informeren over de gang van zaken en weet dat we daarom de vraag hebben uitstaan. 

Goede vraag, @Wouter0100! Momenteel hebben we de problemen die jullie hebben ondervonden in onderzoek om meer te weten te komen. Het is evident dat er problemen zijn geweest en ook wij willen de duidelijke oorzaak hiervoor weten, zodat wij jullie het best kunnen inlichten.

Hierbij wil ik wel een kleine voetnoot plaatsen; elke avond worden er werkzaamheden uitgevoerd, en tenzij er impact is, wordt dit niet altijd aangekondigd. Dat neemt niet weg dat we jullie graag zo goed mogelijk informeren over de gang van zaken en weet dat we daarom de vraag hebben uitstaan. 

Is er al enige update over dit incident? 

Zelf heb ik (helaas) ondertussen de dienstverlening bij T-Mobile Thuis opgezegd. 

Reputatie 7

Hoi @Wouter0100 ,

Een update kan ik zeker geven; in de werkzaamheden die we die nacht hebben gedaan, is er een foute koppeling geweest in één van de servers. We hebben hierna zo snel mogelijk de juiste werkzaamheden verricht om dit te herstellen, maar dit verklaart wel waarom er geen verbinding mogelijk was. Onze excuses voor het ongemak.

Balen dat we onze verstandhouding geen vervolg konden geven. Weet dat onze deuren altijd voor je openstaan in de tussentijd! 

Reageer