Beantwoord

Geen verbinding glasvezel en LOS brandt rood

  • 15 March 2021
  • 7 reacties
  • 2012 Bekeken

Hoi iedereen,

 

Wij hebben thuis sinds ongeveer 1 maand tmobile glasezel met 1gbps verbinding.

We zijn er heel blij mee! Fantastische snelheid en ping 😃

Ik merkte echter vandaag op dat het internet het plots niet meer deed.

De ASUS router meldt ‘ISP DHCP not functioning’. De Zyxel T-50 (even opnieuw aangesloten ter troubleshooting) geeft een bij de rode wereldbol een rood lampje, meldt ‘Geen verbinding’ bij ethernet WAN status en heeft geen IP-adres.

De huawei ONT geeft een rood knipperend lampje bij LOS en PON is volledig uit.

 

Reboot van zowel de ONT als de Zyxel router hebben geen verschil gemaakt.

 

Hebben jullie dit al eens meegemaakt?

 

Groet,

Stijn

 

 

icon

Beste antwoord door StijnK 15 March 2021, 20:14

Bekijk origineel

7 reacties

Hey iedereen! :)

Het is opgelost. Ik zag op de storing pagina dat er een nieuwe melding was over storing in onze woonplaats. Ondertussen is de oorzaak opgelost en een reboot van de ONT heeft het opgelost.

Fijne avond iedereen :D

 

Groet,

Stijn

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor het (af)melden! Fijn dat je inmiddels weer online bent. 
Veel plezier met je T-Mobile Thuis pakket! 

Ik heb hetzelfde probleemn alleen kan ik niet zien wat de foutmeldingnvan mijn zyxtel is en of die een ip heeft ja of nee.   Mijn tvbox start niet verder op dann  zwart beeld met links onderin; netwerk starten App; 20.2.97.1.......

Reputatie 7

Hi @AstridVdW,

Goed dat je aan de bel trekt! Ik heb direct met de verbinding meegekeken en zie dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de ONT. Ben je in de mogelijkheid het witte kastje achter het modem, de ONT, kort van het stroomnetwerk te halen en opnieuw aan te sluiten. Ik ben erg benieuwd of we daarna opnieuw verbinding kunnen maken. Ik hoor het graag! 

O hee nu zie ik het staan.  ja ik heb alles al geprobeerd maar het wil maar niet lukken.

Ik kan het nogmaals proberen maar heb het al een paar keeer geprobeerd.

Iemand anders heeft er ook na “gekeken” misschien dat het kabeltje kapot is?

Nee her heeft niet geholpen. De pon is nof uit en de los knippert rood. De wereldbol is ook rood

Reputatie 7

Hi @AstridVdW,

Thanks voor je bericht! Ik zie dat je een eigen topic hebt aangemaakt over dit euvel, namelijk dit topic: 

Om je van een zo'n goed mogelijk antwoord te voorzien en de vraagstelling centraal te houden, pak ik het graag daar met je op. Spreek ik je daar verder? 

Reageer