Glasvezel 1000mb/s


Reputatie 3

Ik woon in Deventer en Glasvezel Internet is beschikbaar met een verwachte maximumsnelheid van 1000 Mbit/s downloaden en 1000 Mbit/s uploaden (t-mobile postcode check).

Op dit moment zit ik bij Telfort en overweeg om over te stappen naar T-mobile. Echter lees ik jammer genoeg overal dat t-mobile thuis internet instabiel is er veel ontevreden klanten zijn en etc. Ik vind het lastig om hierover te oordelen, omdat mensen vooral in deze tijd sneller ‘ontevreden’ zijn.. Ik ben een zeer tevreden klant met de t-mobile mobiele abonnementen (1 unlimited) die ik heb. Echter weet ik niet hoe dat zit met thuis internet.

Zijn er mensen die oprecht ervaring hebben met t-mobile glasvezel 1000 Mbit? En dan specifiek in de regio van Deventer? Eventueel ook andere tips en trucs waar ik rekening mee dien te houden?

Mijn apparaten zijn allemaal via een LAN-kabel aangesloten, behalve de mobiele telefoons. Ik woon in een appartement en alles is gelijkvloers.

Alvast bedankt!


This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hakanpolat 

Ik lees bij de goedkopere providers veel negatieve reviews maar als je er eenmaal een abonnement hebt merk je daar niks van zoals bij mij het geval is.

Ik heb dan wel geen 1000 Mbit maar ik ken wel andere mensen die het hebben en die ervaren er geen problemen mee mits je kwaliteit bekabeling hebt en goede hardware die de snelheid aan kan.

Je geeft aan Unlimited mobiel te hebben, als je beide abonnementen aanmeldt voor klantvoordeel dan betaal je 25 euro voor unlimited en 25 euro voor 1000 Mbit, goede deal toch?

Wel moet ik je vertellen dat het T-mobile netwerk nog niet zo uitgebreid is dus de kans bestaat dat de aanvraag wat langer duurt dan verwacht als er bijvoorbeeld een poort tekort is in de wijkcentrale.

Reputatie 7
Badge +1

Mijn ervaring met T-Mobile is prima heb alleen internet en tv via de glasvezel en ben al lid van T-Mobile thuis sinds ze Vodafone thuis hebben overgenomen enkele jaren geleden, zit weliswaar op WBA maar eigenlijk nooit problemen gehad behalve als iedereen een storing had.

Internet is een complex geheel vergelijk je het met b.v. je stroomaansluiting zal de kans op een interne storing of mindere werking altijd groter zijn, en hou er rekening mee dat men bij alle providers wel eens problemen leest zelfs de grote jongens als Ziggo en KPN.

Wat ik zelf jammer vind dat de uitrol van ODF is gestopt of op een zeer laag pitje staat, dus u heeft wel het geluk dat Deventer het wel heeft, voor klanten welke hogere eisen stellen aan het tv platform vind ik T-Mobile momenteel minder geschikt, er zou een nieuw platform komen in een heel verre toekomst, volgens mij test een groep klanten momenteel het nieuwe platform, echter moet men in deze groep niet veel vertrouwen hebben gezien de (heel) lange tijd ze er nu al overdoen om een goed advies te geven.

ik heb sinds 3 weken premium van t-mobile 1000Mbit maar kom er lang niet aan hoogstens 100Mbit valt mij goed tegen wel betalen maar niet krijgen.

ik woon ook ook deventer.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rooboo, welkom op de Community, goed dat je het meldt want nu kunnen we ermee aan de slag!

100 Mbit/s van de mogelijke 1000 Mbit/s is wel erg laag inderdaad. Gaat dit om een bekabeld gemeten downloadsnelheid of op Wifi? Heb je de snelheidtests uitgevoerd op een bekabeld aangesloten PC of laptop en dan via speedtest.net (Ookla)? Zo ja, zou je mij drie voorbeelden kunnen toesturen van vandaag/gisteren met deze snelheden. Zorg er alsjeblieft voor dat zichtbaar is dat er bekabeld getest is, dan zal ik hier meteen werk van maken. Hoeveel apparaten heb je bekabeld aangesloten in totaal? We gaan er samen voor zorgen dat je richting de 900 tot 1000 Mbit/s gaat, dat weet ik zeker. 

Laatste check: wat voor UTP-kabel (LAN-kabel) heb je aangesloten op de laptop/PC waar je mee test? Dit moet minimaal CAT 5e zijn om boven de 100 Mbit/s uit te komen en richting het maximum van 1000 te gaan namelijk.

 

Reputatie 1

Hai!

Ik zit niet in de regio deventer, maar heb wel 1G/1G. Ik haal niet de volledige 1000/1000, maar dit komt voornameelijk (denk ik) omdat mijn hoofd switch een beetje verouderd is, en ook maar gigabit is. Daarnaast draai ik nog een aantal servers die graag rond de 100mbit ‘opslurpen’, maar mocht u er iets aan hebben, hier mijn speedtest: Speedtest.net

Ik gebruik mijn eigen router overigens, TV werkt ook volledig.

Hopelijk kan dit u een beetje helpen :)

Ik heb met ookla gemeten met een nieuwe utp kabel cat 5e rechtstreeks van af de router op de pc,de laatste test vandaag gaf aan download 168,50 Mbps en upload 259,32 Mbps.

Reputatie 3

@Rooboo meet je nu met de PC als enige apparaat op de router; kortom geen Wifi, geen andere kabels?

Als ik een brouwser meting doe met Speedtest.net is deze een stuk lager dan de Windows 10 APP, probeer deze eens (officieel moet de pc in save mode staan)

Overigens werkt je link niet want ik kreeg waardes (900+) van een ander meeting.

 

alleen nog 2 ty,s waarvan er overdag maar een aanstaat.

@WJ4IoT , die waardes zijn ook niet van @Rooboo maar van @TobiasDeBruijn die wel tevreden is over de lijn.

Reputatie 3

Morge, ok, foutje bedankt, je hebt gelijk. Ik krijg deze waardes (900+) alleen(/soms) met de APP, mijn browser geeft lagere cijfers:

links APP, rechts Firefox

Of een VPN wordt gebruikt is natuurlijk ook een relevante vraag voor @Rooboo 

nee gebruik geen VPN,heb reeds een afspraak gemaakt met een monteur van Guidion om alles door te meten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rooboo, slim dat je een afspraak gemaakt hebt zodat de monteur de snelheidsproblemen oplossen. Laat je ons weten hoe dit gegaan is? 

Indien we je in de tussentijd met iets anders kunnen helpen, stuur dan een berichtje in dit topic. Heel veel succes met de afspraak, ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om de gewenste snelheid te verkrijgen!