Beantwoord

Glasvezel aansluiten op een SFP module met LC connector

  • 29 May 2020
  • 7 reacties
  • 1957 Bekeken

Reputatie 1

Ik zou de glasvezelverbinding graag direct, zonder tussenkomst van een media converter, willen aansluiten op mijn UniFi switch. Als ik een Ubiquiti UF-SM-1G-S als SFP module gebruik, welke glasvezel kabel heb ik dan nodig (van SC naar LC) en kan ik deze zelf aansluiten op de FTU of kan Guidion dit doen bij de installatie afspraak? Bedankt voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 30 May 2020, 00:21

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

@martijnaj haal  een sc/lc patchkabel en een sc/ sc koppelstuk zo kan je hem aansluiten zonder aan de glasvezel aansluitingen  te zitten.

je haalt dan de connector uit de mediaconvertor en verlengt hem met de koppelbus

Ik ga binnenkort ook over naar KPN glas icm een T-Mobile abonnement. Wat is het voordeel om SFP te gebruiken ipv een Mediaconverter.

Reputatie 3

@martijnaj

 

https://www.fs.com/de-en/products/40469.html

 

@willemtetelepta

Minder stekkers, dus minder wcd's nodig. 

Reputatie 7

De nadelen:

Je mag niet zelf aan de glasvezel aansluiting komen, herstel moet je zelf betalen (vanaf €726 euro.

Geen ondersteuning met je eigen modem vanuit T Mobile (wel op het forum)

Gebruik je een apc connector als het een upc moet zijn dan is er schade.

Een eigen sfp is niet mogelijk bij gpon!

Reputatie 1

Is er geen enkele mogelijkheid om een eigen SFP te kunnen gebruiken icm een gpon verbinding ?

Reputatie 7

@martijnaj nee. Een eigen sfp werkt niet. De met aes beveiligde verbinding kan alleen overweg met de voor geprogrammeerde ont die je thuis heb. Zelfs het wisselen van exact de zelfde ont zal niet werken.

Reputatie 2

SFP met GPON kan niet, dat snap ik. Maar hoe zit dit in wijken waar KPN GPON gebruikt maar T-Mobile 1000/1000 aanbiedt? Wordt in dat geval de GPON splitter omzeilt voor die verbinding en wordt de vezel dan direct in de apparatuur van T-Mobile gestoken waardoor je verbinding verandert van GPON naar AON?

Reageer