Beantwoord

Glasvezel aansluiting Katwijk


Reputatie 1

Goedendag,

Begin mei 2021 heeft KPNNetwerk glasvezel afgemonteerd in de meterkast.
Vervolgens kon ik op de site van T-Mobile internet over glasvezel aanvragen. Dit ook gedaan.
Afgelopen week kreeg ik te horen van klantenservice van T-Mobile dat Internet over glasvezel nog niet mogelijk was op mijn adres.
Na mijn telefoontje met de servicedesk is op de site van T-Mobile de status veranderd naar '’glasvezel is op u adres niet beschikbaar'’ Hu?

Hierop heb ik contact gezocht met KPNNetwerk, en hun verzekerde mij dat alle provider inclusief T-Mobile op mijn adres vanaf begin mei konden leveren.

Is dit verklaren? of kunt u mij zeggen wanneer T-Mobile wel kan leveren?
 

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 June 2021, 10:15

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AndreKramer 

Vreemd dat je eerst wel zag dat T-Mobile over glasvezel kon leveren en dat nu veranderd is.

KPNnetwerkNL legt al sinds medio vorig jaar denk ik in alle nieuwe projecten GPON glasvezel aan.

Het klopt dat dit een open netwerk is en alle providers hier gebruik van kunnen maken. KPN, XS4ALL, Solcon, Online.nl leveren hier al over maar de andere providers dienen nog (technische) aanpassingen te doen om over deze nieuwe techniek te leveren.

T-Mobile is hier wel mee bezig maar ik denk niet dat het snel zal gebeuren zodat T-Mobile over GPON kan leveren.

Reputatie 1

Hallo @AndreKramer 

Vreemd dat je eerst wel zag dat T-Mobile over glasvezel kon leveren en dat nu veranderd is.

KPNnetwerkNL legt al sinds medio vorig jaar denk ik in alle nieuwe projecten GPON glasvezel aan.

Het klopt dat dit een open netwerk is en alle providers hier gebruik van kunnen maken. KPN, XS4ALL, Solcon, Online.nl leveren hier al over maar de andere providers dienen nog (technische) aanpassingen te doen om over deze nieuwe techniek te leveren.

T-Mobile is hier wel mee bezig maar ik denk niet dat het snel zal gebeuren zodat T-Mobile over GPON kan leveren.

Hallo @Waqqas,

Heb '’gewoon'’ kunnen bestellen zelfs. Maar bij mijn status bleef weken lang op status 3 hangen '’in behandeling'’ vandaar dat ik maar ben gaan bellen.

Dank je voor uitleg! Herlder verhaal!
;-) je zou toch verwachten dat ze het gas erop zouden zetten. Anders lopen ze klanten mis.
We gaan het afwachten.

Nomaals dank

Reputatie 7
Badge +15

@AndreKramer 

Voor de zekerheid kan je via de KPNnetwerkNL chat nog eens vragen of het bij jou GPON glasvezel is.

Bij mij is dit ook het geval en dus wacht ik ook op T-Mobile totdat ze over GPON kunnen leveren.

Reputatie 1

@Waqqas 
Heb gelijk de vraag gesteld aan KPNnetwerkNL.
We wachten af op het antwoord (laar ik nog even weten)

heb bij alle andere providers gekeken maar idd alleen KPN, XS4all, Freedom en Solcon kunnen leveren.

Wacht jij al lang tot dat T-Mbile zover is?

Reputatie 7
Badge +15

@AndreKramer 

Ik heb al sinds eind december 2020 een aansluiting maar ik heb nu even glasvezel bij KPN voor een jaar en dan na een jaar kan ik hopelijk terug komen.

Reputatie 1

@AndreKramer

Ik heb al sinds eind december 2020 een aansluiting maar ik heb nu even glasvezel bij KPN voor een jaar en dan na een jaar kan ik hopelijk terug komen.

@Waqqas 

Owkee het schiet dus echt niet snel op.
;-) grappig diezelfde gedachte had ik ook om voor 1 jaar KPN te nemen. Was al aan het kijken ook.

Bevalt het verder wel bij KPN?
Blijft altijd weer even spannend of het goed werkt ook qua tv etc.

 

Reputatie 7
Badge +15

@AndreKramer 

Internet 200 en vast bellen voor 27 euro per maand eerste 6 maanden en daarna 52 euro per maand. Ook nog eens 50 euro cashback via pricewise.nl.

Monteur kwam en alles werkte meteen, over de WiFi een mooie 200 down en 360 up. Alles werkt verder zoals het hoort.

Reputatie 1

@Waqqas 

Klinkt goed!
En erg fijn dat de installatie in 1 keer goed is gegaan.
Juist met het oog op het thuiswerken, kunnen we niet zonder ;-) 

Dank voor de tip van pricewise. (zag nu dat ze zelfs 85,-- cashback gaven)
Ga er even over denken.
Zit nu bij Ziggo, op zich prima. 
Hoewel de 500down haal je nooit.(gemiddels 350)
en de upload snelheid blijft zo achterlopen max 40up. met tegenwoordig alles in cloud is dit op het randje van prettig.

Reputatie 7
Badge +15

@AndreKramer

En via KPN zelf betaal je 35 euro voor de eerste 6 maanden dus via sites als pricewise ben je altijd goedkoper uit :)

Dus geen 50% korting op de internetsnelheid

Reputatie 1

@Waqqas 

Zoals beloofd zou ik nog even laten weten wat KPNnetwerk voor antwoord gaf.

'’In dit geval hebben wij geen netwerk op basis van GPON aangelegd bij uw woning.'’

Geen Gpon dus. Wat de reden wel is dat er geen enkele andere provider nog kan leveren is een vraagteken.

Reputatie 7
Badge +15

@AndreKramer 

Dat kan best zo zijn, want als ik het navraag zeggen ze hetzelfde geen GPON.

In ons geval is GPON enkel toegepast in de wijkcentrale en is alles dus gewoon aangelegd volgens het P2P principe.

Je kan het eigenlijk al zien aan het aantal providers die kunnen leveren en welke, je ziet ook bij andere mensen bijvoorbeeld dat er een zwarte ONT geplaatst wordt vóór de modem en bij T-Mobile is dat een witte Huawei ONT.

Reputatie 1

@Waqqas 

Even een update:

Afgelopen disndag heeft KPN glasvezel geactiveerd/aangesloten.
Mag wel zeggn dat dit allemaal soepel en goed ging. Eerlijk is eerlijk :-) ze hebben dit proces wel goed voor elkaar.
Dus zeker in dat opzicht erg tevreden.
En wat een verademing zeker de upload snelheid vergeleken Ziggo.

Maar goed even terug komen op wat KPNnetwerk voor antwoord mij toen der tijd gaf op mijn vraag wel of geen GPON.
'’In dit geval hebben wij geen netwerk op basis van GPON aangelegd bij uw woning.'’

Bijzonder want hoe sluit KPN het glas aan?
Yep met GPON
 

 

Reputatie 7
Badge +15

@AndreKramer 

De snelheden vallen zeker niet tegen en blijven altijd hetzelfde ongeacht wanneer je een speedtest doet.

Het glasvezel is gewoon aangelegd volgens het Point 2 Point principe in de grond tot aan de wijkcentrale.

Reputatie 1

@Waqqas 
Vooral de upload viel erg positief op.
Heb 1000/500 abo
Maar de upload start rond 800 en zakt dan aan einde wat terug naar 600.
Dat is even wat anders dan 40mbps van Ziggo ;-) 
 

 

Reputatie 7
Badge +15

@AndreKramer 

Je kan beter de Ookla speedtest app gebruiken, via het internet krijg je niet altijd een accurate resultaat.

Reputatie 1

 foetje

Reputatie 1

 

Reputatie 1

@Waqqas 
:-D gebruik ze allemaal!
Maar Ookla fluctueert juist wat meer.
 

Reputatie 7
Badge +15

@AndreKramer 

Hier is het altijd wel hetzelfde zoals eerder vermeld.

 

Reputatie 1

@Waqqas 
Dat ziet er heel stabiel uit bij je.
Misschien moet het glas hier nog even '’schoon geblazen'’ worden haha

Reputatie 7
Badge +15

@AndreKramer 

Mocht je behoeven hebben aan hoge upload..

https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2021/kpn-verhoogt-upstreamsnelheid-glasvezel-tot-1-gigabit

Reputatie 1

@Waqqas 

Aaah super!! dank voor het delen!!
Maak er zeker gebruik van...lang leven de cloud! Was al super blij met wat we nu kregen...en dan nog een cadeautje krijgen.

Had al wel begrepen dat het ergens van het najaar zou gaan gebeuren...maar nu al per juli is top!
En dan ook nog eens van juli 7,50 euro goedkoper.
Allemaal goed nieuws :-) 

 

Reageer