Beantwoord

Glasvezel doet het niet. Ik ben er van afhankelijk. Oplossen gaat weken duren :(

  • 13 January 2021
  • 5 reacties
  • 206 Bekeken

Ik ben buitengewoon ontevreden over mijn glasvezelaansluiting. De eerste keer kwamen er monteurs (op 10 september) om de kabel vanuit de straat naar mijn apartement te trekken. Die konden de kabel niet vinden en zijn weer weggegaan. Naar veel bellen en in de wacht staan kon ik een nieuwe afspraak maken, weer wachten en weer geen resultaat. Bij een derde afspraak werd de kabel door een onderaannemer van een onderaannemer dan eindelijk doorgetrokken. Na bijna 2 maanden!

Toen was het wachten op de monteur van T-Mobile die het dan in mijn apartement in orde zou maken. Dat lukt wonder boven wonder in een keer! Uiteindelijk duurde het 2.5 maand voor ik verbinding had.

Nu zijn we twee maanden verder en doet de glasvezel het niet meer. Klantenservice gebeld, 26 minuten in de wacht gehangen, en die vertelt me doorleuk dat hij het naar de back office gaat doorzetten. Het kan 7 dagen duren voordat die uberhaupt gaan reageren. Mijn verwachting is dat er dan een monteur moet komen, wat natuurlijk weer twee weken duurt. Als die het al gaat fixen.

Ik ben freelancer in de ICT. Ik ben van een goede internetaansluiting afhankelijk voor mijn werk. Ik heb geen vertrouwen in een goede en tijdige oplossing.

Wat nu?

P.S. Veertig keer geprobeerd op dit forum in te loggen maar lukt niet - en nee, ik ben niet mijn paswoord kwijt. Wat een puinhoop.

icon

Beste antwoord door Ginny 16 January 2021, 10:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6

Hoi @aahoogend, goed dat je contact opneemt! Weet dat ook wij jou zo snel mogelijk online willen zien. Echter, bij een nieuwe Glasvezelaansluiting zijn wij afhankelijk van de netwerkbeheerder. Pas wanneer de volledige verbinding en aansluitingen gereed zijn, kunnen wij als provider onze diensten daadwerkelijk leveren. Ik zie inderdaad dat er een onderbreking in de verbinding zit, daar wordt nu hard aan gewerkt. Omdat het probleem niet in de bekabeling thuis of in de apparatuur zit, is de netwerkbeheerder hiermee bezig. De technische dienst is dus al bezig met jouw onderzoek, de gestelde zeven dagen zijn voor jou dan ook niet van toepassing. Het wachten is nu op actie van de netwerkbeheerder. Zodra er een update is, hoor jij uiteraard van ons, beloofd!

Reputatie 7
Badge +14

Een freelance ICT'er die 40 pogingen moet doen om op het forum in te loggen? Dat is een 'probleem' wat we nog nooit hier voorbij hebben zien komen. Het forum, net als dat van Tele2 en Voda worden gehost met dezelfde software bij Insided. Misschien heb je ook een nieuw keyboard nodig?

Een freelance ICT'er die 40 pogingen moet doen om op het forum in te loggen? Dat is een 'probleem' wat we nog nooit hier voorbij hebben zien komen. Het forum, net als dat van Tele2 en Voda worden gehost met dezelfde software bij Insided. Misschien heb je ook een nieuw keyboard nodig?

Heel stoer antwoord eric. Helaas toont deze forumpagina zelfs als je ingelogd blijkt te zijn, nog steeds boven aan de knop INLOGGEN in hoofdletters. Als je er op klikt kom je bij T-Mobile terecht, waar je klaarblijkelijk twee verschilende logins hebt - voor mobile en thuis. Echt handig. Als je daar vervolgens inlogt wordt je niet terug-gerouteerd naar deze formumpagina. En als ik deze (in de oorspronkelijke tab) refresh staat er nog steeds INLOGGEN. En nee ik heb geen nieuw keyboard nodig. 

Hoi @aahoogend, goed dat je contact opneemt! Weet dat ook wij jou zo snel mogelijk online willen zien. Echter, bij een nieuwe Glasvezelaansluiting zijn wij afhankelijk van de netwerkbeheerder. Pas wanneer de volledige verbinding en aansluitingen gereed zijn, kunnen wij als provider onze diensten daadwerkelijk leveren. Ik zie inderdaad dat er een onderbreking in de verbinding zit, daar wordt nu hard aan gewerkt. Omdat het probleem niet in de bekabeling thuis of in de apparatuur zit, is de netwerkbeheerder hiermee bezig. De technische dienst is dus al bezig met jouw onderzoek, de gestelde zeven dagen zijn voor jou dan ook niet van toepassing. Het wachten is nu op actie van de netwerkbeheerder. Zodra er een update is, hoor jij uiteraard van ons, beloofd!

Hallo Ginny, dank voor je antwoord. Maandagochtend staat de onderaannemer in opdracht van de netwerkbeheerder in opdracht van T-Mobile hopelijk weer op de stoep. Ik heb echter niet veel vertrouwen in de goede afloop. Dezelfde partij was al 3x hier om de kabel aan te leggen, ik zal je besparen hoeveel tijd en energie het me heeft gekost om alles geregeld te krijgen. 

Ik kom er overigens net achter dat mijn benedenbuurman ook glasvezel heeft laten aanleggen. Het heeft er alle schijn van dat ze daarbij de mijne hebben vernaggeld. Ik schat in dat het dezelfde onder-onderaannemer is. Dus als het maandag allemaal weer werkt zou me erg verrassen gegeven de calamiteiten tot dusver.

Voorlopig op de hotspot van mijn telefoon video calls doen dus weer. Dat is niet heel fijn.  

Een freelance ICT'er die 40 pogingen moet doen om op het forum in te loggen? Dat is een 'probleem' wat we nog nooit hier voorbij hebben zien komen. Het forum, net als dat van Tele2 en Voda worden gehost met dezelfde software bij Insided. Misschien heb je ook een nieuw keyboard nodig?

Heel stoer antwoord eric. Helaas toont deze forumpagina zelfs als je ingelogd blijkt te zijn, nog steeds boven aan de knop INLOGGEN in hoofdletters. Als je er op klikt kom je bij T-Mobile terecht, waar je klaarblijkelijk twee verschilende logins hebt - voor mobile en thuis. Echt handig. Als je daar vervolgens inlogt wordt je niet terug-gerouteerd naar deze formumpagina. En als ik deze (in de oorspronkelijke tab) refresh staat er nog steeds INLOGGEN. En nee ik heb geen nieuw keyboard nodig. 


Klopt, dat is een beetje ongelukkig gekozen van T-Mobile, maar daar kun je inloggen op je abonnementen, het forum zit er net onder, had ik als internet en ICT leek ook pas na 3 keer door.😉😉

Reageer