Beantwoord

Glasvezel upload 2x sneller dan download via wi-fi / Airport Extreme router

  • 25 January 2019
  • 8 reacties
  • 568 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties
Hallo mede forumleden, ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik heb een 500mbit glasvezel aansluiting met een laatste generatie Apple Extreme router die hierop is aangesloten. Ik haal via de wifi makelijk een upload snelheid van 450mbps, dus helemaal goed. Het probleem ligt echter in de download snelheid waar ik niet eens 200mbps haal. Heb ik hier qua instellingen etc iets over mijn hoofd gezien? ‘Hard-wired’ haal ik wel de +/-500/500 snelheid. Alvast bedankt voor het meedenken en reacties.
icon

Beste antwoord door Piotr 12 February 2019, 14:49

Bekijk origineel

8 reacties

Niemand een tip?
Reputatie 7
Hey Olit,

Zo te zien is jouw bericht uit onze inbox geglipt, excuses voor de late reactie! Ik ben wel benieuwd of je inmiddels dit euvel hebt weten te verhelpen? We hebben wel een heel handig Wifi topic, maar deze is gericht op het modem dat je van ons hebt ontvangen.
Dank voor je reactie Piotr, ik heb het probleem helaas nog niet op kunnen lossen. Wel al flink wat onderzoek gedaan maar kom gewoon niet verder. ik ga updates posten als ik een oplossing gevonden heb. Ik heb een vermoeden dat de Airport Express (expands network) de boosdoener is. Ga het straks opnieuw testen
Reputatie 7
Badge +14
Airport express is 802.11n (dus geen 5 Ghz frequentie). Dan is de throughput die je haalt al heel netjes.
De Airport Extreme ondersteund 802.11ac, met 5Ghz frequentie, die zou een stuk sneller moeten zijn.
Airport express is 802.11n (dus geen 5 Ghz frequentie). Dan is de throughput die je haalt al heel netjes.
De Airport Extreme ondersteund 802.11ac, met 5Ghz frequentie, die zou een stuk sneller moeten zijn.


Ja precies, ik denk dat ik de Express er even uit haal (deze is alleen bedoeld om muziek te streamen en is verbonden met mijn PA). Dus ik ben benieuwd of de snelheid met alleen de Extreme in 5Ghz dan toeneemt
Reputatie 7
Airport express is 802.11n (dus geen 5 Ghz frequentie). Dan is de throughput die je haalt al heel netjes.
De Airport Extreme ondersteund 802.11ac, met 5Ghz frequentie, die zou een stuk sneller moeten zijn.

802.11g werkt alleen op 2,4ghz
802.11n werkt op 2,4ghz en 5ghz (sommige apparaten alleen op 2,4ghz)
802.11ac werkt alleen op 5ghz
Reputatie 5
Persoonlijk zal ik de router vervangen door een netgear nighthawk.
Deze kan de snelheden beter aan dan de airport (Wordt ook niet meer ondersteunt)
Reputatie 7
de router is natuurlijk niet het enige wat de snelheid moet aan kunnen. de client is net zo belangrijk.

Reageer