Beantwoord

Glasvezel wifi-internetverbinding traag

  • 15 October 2017
  • 10 reacties
  • 1818 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Waarom is mijn glasvezel internet verbinding al jaren slecht? Toen ik kabel had was het beter! Ik heb de snelheidstests nog bewaart wilt u ze zien? Waarom moet ik meer betalen voor minder.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 15 October 2017, 10:08

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hallo Me2nu2,

Welkom op het forum van T-Mobile. Wat vervelend dat je verbinding niet helemaal lekker werkt.
Voor wat betreft de snelheid heb je deze getest met een kabel direct aangesloten op het modem ?
Bekabeld moet je eigenlijk altijd de snelheid halen die je heb. Mocht dat niet zo zijn dan kan er wat aan gedaan worden.
Voor wat betreft de wifi kan je hier even kijken https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-help-mijn-wifi-valt-weg-276063
Reputatie 5
Badge
Als je inderdaad via een kabel niet dicht bij de beloofde snelheid komt, dan zit er iets niet goed.
Haal ook het modem eens even van de stroom af en kijk of alle kabels er goed in zitten.
Reputatie 7
Denk dat dit wel een duidelijk plaatje is. (nu de kabel nog netjes wegwerken)
Dit is ook gewoon op het Reggefiber netwerk

Reputatie 4
@Hidden.nld

Bedankt voor het plaatje. Dan weet ik dat T-Mobile Thuis geen NT/Genexis gebruikt.
Reputatie 4
Hallo,

Heb je de kabel tussen het Glasvezel-modem en het modem vervangen. Het beste is om daar een cat 5e kabel te gebruiken.
Wat voor soort Glasvezel-modem heb je? Is het een Genexis of staat er NT op?

- Snotaapje
Reputatie 7
Hallo Snotaapje,

T-Mobile levert op dit moment alleen de Draytek 2132fvn. De monteur sluit deze direct aan op de glasvezel zonder Genexis of NT. Hierdoor moet het modem altijd geplaatst worden bij de glasvezel aansluiting.
Reputatie 7
Hoi Me2nu2,

We helpen je graag verder! Ik vermoed dat het inderdaad om je wifi gaat. Glasvezel is namelijk superstabiel. Niet voor niets dat glasvezel wordt gezien als het internet van de toekomst. Wifi is daarentegen afhankelijk van vele factoren. Met de link van Hidden.nld kan je die opnieuw afstemmen. Ik verwacht dat je dan weer de snelheden haalt zoals je gewend was in het begin van je abonnement.

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 4
@Hidden.nld

Bedankt voor de info. Heb hier wel een NT hangen. Hoe werkt het bij T-Mobile Thuis? Hier heb ik Glasvezel dat door Reggefiber is aangelegd.
Reputatie 7
Haha, bedankt voor het 'duidelijke' plaatje Hidden.nld. 🙂 Ik moest toch even twee keer kijken. Ik zie ook mooi een Draytek rechtsboven in de hoek hangen.
Reputatie 7
Klopt, dit plaatje heb ik even geleend van Tweakers. laat duidelijk zien hoe alles is aangesloten.
Echter doordat het gele kabeltje zo rommelig loopt kan deze klant wel last hebben van een wegvallende verbinding.

Reageer