Beantwoord

Haal maximale snelheid niet

  • 15 November 2020
  • 21 reacties
  • 524 Bekeken

Een tijdje geleden heb ik na ongeveer een maand de te lage snelheid gehad te hebben een nieuwe router gekregen de zyxel t50.

Sbelheid was toen in orde (rond de 1000mb)

Vandaag dacht ik ik ga het weer eens periodiek testen en tot mijn verbazing weer veel te lage snelheid.. ik betaal natuurlijk voor 1000mbbeethe zoals schilderen en de laatste 2meter komt nog wel.

Bijgevoegd de speedtesten.

Graag oplossing,

 

Met vriendelijke groet,

 

Jay van luijn.

Ik heb dit ook gemeld online maar ik heb gemerkt als je ditsoort dingen in een community zet het toch even wat sneller gaat.

 

icon

Beste antwoord door yalerta 15 November 2020, 21:16

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Zuensmoker 

Volgens de voorwaarden zou je minimaal 70% van je snelheid moeten halen maar als je met een bekabelde laptop direct op de modem aangesloten meet hoor je wel hoger te halen.

Wanneer je speedtests verspreid over de dag doet is het dan altijd rond de 700 Mbit of is het soms hoger?

Misschien wilt het ook helpen om de mediaconverter (zwarte kastje) even van het stroom te halen,?

Probeer ook eens je pc in veilige modus op te starten zodat alle factoren die de snelheid beïnvloeden weg worden gehaald.

Reputatie 7
Badge +5

Een goede test is geen moment opname.

  1. Test 's-morgens 's-middags en 's-avonds (begin en heel laat)
  2. Test op de verschillende toegangspunten. Een ander punt kiezen dan diegene die Speedtest standaard aanbied kan zo 150Mbit verschil maken. (bovenstaande plaatjes Vancis Amsterdam)

Waarom maakt iedereen zich zo druk als de snelheid een keer wat lager is. Dergelijke verbindingen “dicht trekken” is bijna onmogelijk omdat we ook afhankelijk zijn waar de data vandaan moet komen. Bij een film downloaden van 9 gieg is men nog afhankelijk over hoeveel kanalen dit verzonden kan worden. En met de structuur zoals “Internet” is opgebouwd is dat sterk afhankelijk van de route waarover de pakketjes hun weg vinden.

Helaas heeft T-mobile zijn 750/750 product hernoemd naar 1000/1000, het theoretische maximum doordat dit beter aansloot bij de andere schreeuwers op de markt.

De 750/750 abonnement waar ik mee begon kwam bijna niet ONDER de 750 up/down, op sommige momenten viel het wel eens lager uit tot zelfs 450down maar bleef de up op 870. Reden tot klagen, nee gewoon doorgang met ademhalen en een volgende test was alles weer bij het oude.

Laatst mijn abonnement omgezet naar 1000/1000 omdat dit inmiddels ca.50 cent goedkoper was dan de 750/750 en wat blijkt? Nul komma nul wijziging in mijn up/down-load.

Veel belangrijker is de STABILITEIT van het achter liggende netwerk, de ping voldoende laag en een goed constant gemiddelde in de DOORVOER en niet dat piekmomentje.

Reputatie 7

Probeer solcon of xs4all eens als server en start de computer eens op in veilige modus.

Een goede test is geen moment opname.

  1. Test 's-morgens 's-middags en 's-avonds (begin en heel laat)
  2. Test op de verschillende toegangspunten. Een ander punt kiezen dan diegene die Speedtest standaard aanbied kan zo 150Mbit verschil maken. (bovenstaande plaatjes Vancis Amsterdam)

Waarom maakt iedereen zich zo druk als de snelheid een keer wat lager is. Dergelijke verbindingen “dicht trekken” is bijna onmogelijk omdat we ook afhankelijk zijn waar de data vandaan moet komen. Bij een film downloaden van 9 gieg is men nog afhankelijk over hoeveel kanalen dit verzonden kan worden. En met de structuur zoals “Internet” is opgebouwd is dat sterk afhankelijk van de route waarover de pakketjes hun weg vinden.

Helaas heeft T-mobile zijn 750/750 product hernoemd naar 1000/1000, het theoretische maximum doordat dit beter aansloot bij de andere schreeuwers op de markt.

De 750/750 abonnement waar ik mee begon kwam bijna niet ONDER de 750 up/down, op sommige momenten viel het wel eens lager uit tot zelfs 450down maar bleef de up op 870. Reden tot klagen, nee gewoon doorgang met ademhalen en een volgende test was alles weer bij het oude.

Laatst mijn abonnement omgezet naar 1000/1000 omdat dit inmiddels ca.50 cent goedkoper was dan de 750/750 en wat blijkt? Nul komma nul wijziging in mijn up/down-load.

Veel belangrijker is de STABILITEIT van het achter liggende netwerk, de ping voldoende laag en een goed constant gemiddelde in de DOORVOER en niet dat piekmomentje.

T mobile geeft zelf aan 3 testen moet je minimaal 85% halen dat lukt nu al 2 dagen niet dus klagen.

Ze geven zelf toch garantie op de snelheid? 🤷‍♂️

Nieuwe dag 3 Nieuwe speedtesten waarbij ik de snelheid niet haal. 

 

 

Probeer solcon of xs4all eens als server en start de computer eens op in veilige modus.

Gedaan

Reputatie 7
Badge +5

@Zuensmoker 

Prachtige foto's van je scherm.

Wist je dat windows10 een schermknip programma aan boord heeft?

Klik op de windows (start) toets of druk de windows toets tussen ctrl en alt in. Type dan knip
Naar alle waarschijnlijkheid staat het knip programma boven aan de lijst, toets enter en je kan een scherm of deel van een scherm opnemen, deze opslaan of rechtstreeks plakken in een topic.

Om eerder gedane testresultaten van de speedtest app te zien, klik rechtsboven op 3 streepjes dan op pijltje rechts van geschiedenis van resultaten.

En als laatste tip, wacht op een moderator die je aan kan geven in hoeverre je download buiten de norm valt, De upload ziet er i.i.g goed uit.
 

@Zuensmoker

Prachtige foto's van je scherm.

Wist je dat windows10 een schermknip programma aan boord heeft?

Klik op de windows (start) toets of druk de windows toets tussen ctrl en alt in. Type dan knip
Naar alle waarschijnlijkheid staat het knip programma boven aan de lijst, toets enter en je kan een scherm of deel van een scherm opnemen, deze opslaan of rechtstreeks plakken in een topic.

Om eerder gedane testresultaten van de speedtest app te zien, klik rechtsboven op 3 streepjes dan op pijltje rechts van geschiedenis van resultaten.

En als laatste tip, wacht op een moderator die je aan kan geven in hoeverre je download buiten de norm valt, De upload ziet er i.i.g goed uit.
 

Daar kan je prima zelf achter komen t mobile geeft zelf als verplichte snelheid minimaal 85% 850 mb dus dan moeten ze wel leveren wat er beloofd is natuurlijk want wat heeft de snelheid garantie dan überhaupt voor zin?

 wat betreft de foto's ik weet het haha maar ik heb mijn pc op mijn tv aangesloten en om ze hier te uploaden moet je ze verkleinen tot 5mb nu kan ik gewoon fotos maken deze op mijn mobiel verkleinen en hier uploaden werkt net even makkelijker, bedankt verder 👍

 

Met vriendelijke groet,

 

Jay

Reputatie 7
Badge +5
Deze afbeelding is een plak schermkinpsel en opgeslagen als .png maar 7kB

@Zuensmoker bovenstaand “quote” een geknipt en geplakt schermplaatje zonder conversies en telefoon-foto tussenkomsten. Maar ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.

Als een moderator als @Brian of @Jason of wie er voorhanden is, zich met jouw  uitkomsten bezig houden, willen zij graag de test gegevens over een langere periode, zorg dat je die voorhanden hebt.

Voorbeeld hoe belangrijk de server is bij speedtest metingen

Bovenstaand nog een knip/plak van mijn speedtest resultaten, zie die van 12 nov, In 1 minuut een verschil van 150Mb door de keuze van een andere server. In Excel ook ff het gemiddelde van mijn opgeslagen resultaten berekend, 770Down en 648Up bij een ping (latentie) van 8ms bij 30 metingen.

Deze afbeelding is een plak schermkinpsel en opgeslagen als .png maar 7kB

@Zuensmokerbovenstaand “quote” een geknipt en geplakt schermplaatje zonder conversies en telefoon-foto tussenkomsten. Maar ja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.

Als een moderator als @Brian of @Jason of wie er voorhanden is, zich met jouw  uitkomsten bezig houden, willen zij graag de test gegevens over een langere periode, zorg dat je die voorhanden hebt.

Voorbeeld hoe belangrijk de server is bij speedtest metingen

Bovenstaand nog een knip/plak van mijn speedtest resultaten, zie die van 12 nov, In 1 minuut een verschil van 150Mb door de keuze van een andere server. In Excel ook ff het gemiddelde van mijn opgeslagen resultaten berekend, 770Down en 648Up bij een ping (latentie) van 8ms bij 30 metingen.

Werkt prima toch iedereen kan volgens mij de snelheid lezen,ik heb eerder op dit forum gezeten daar heb ik nooit vragen of opmerkingen op gehad.. en omdat jij toevallig anders vindt of denkt kan natuurlijk maar als ik bij ieder onbekend commentaar of opmerkingen me aangesproken zou voelen kan ik bezig blijven. ik hou het bij de telefoon toch bedankt 👍 

Verder wacht ik de moderator af.

 

Vanwege uitblijven reactie moderator/guideon 

 

Nieuwe dag 3 nieuwe speedtesten waarbij ik de beloofde snelheid niet haal 

 

Nieuwe dag 3 nieuwe speedtesten waarbij ik de beloofde snelheid niet haal 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Zuensmoker, sorry dat je op 17 november geen reactie meer hebt ontvangen vanuit ons team. Ik vermoed dat jouw reactie tussen wal en schip beland is, dat zal niet nog eens gebeuren!

Gelukkig heeft de Klantenservice weer een bericht gestuurd aan onze techneuten zodat jouw trage Internet onderzocht kan worden. Ook heb ik de meest recente speedtests toegevoegd aan het ticket. Van de technische dienst heb ik in eerder ticket vernomen dat er nog een poortwissel kan worden uitgevoerd, dit zou de snelheid richting de gewenste 900 Mbit/s moeten brengen. Laat je ons weten of het gewerkt heeft? 

 

 

Goedemorgen @Zuensmoker, sorry dat je op 17 november geen reactie meer hebt ontvangen vanuit ons team. Ik vermoed dat jouw reactie tussen wal en schip beland is, dat zal niet nog eens gebeuren!

Gelukkig heeft de Klantenservice weer een bericht gestuurd aan onze techneuten zodat jouw trage Internet onderzocht kan worden. Ook heb ik de meest recente speedtests toegevoegd aan het ticket. Van de technische dienst heb ik in eerder ticket vernomen dat er nog een poortwissel kan worden uitgevoerd, dit zou de snelheid richting de gewenste 900 Mbit/s moeten brengen. Laat je ons weten of het gewerkt heeft? 

Dat is vorige keer al eens gebeurd toen de glasvezel monteur de verbinding kwam bekijken en jullie mijn casus ineens aangemerkt hadden als opgelost.

Dus daarom een nieuwe dag nieuwe speedtesten waarbij ik de beloofde snelheid niet haal.

 

 

Reputatie 6

Bedankt voor het doorsturen van de gegevens @Zuensmoker! Onze technische dienst zit nu vol in het onderzoek en heeft voldoende meetgegevens ontvangen. Jij wordt op de hoogte gebracht indien er een update is!

Wederom na 3 weken niks gehoord en geen stap verder.

Daarom nieuwe dag 3 nieuwe speedtesten waarbij ik de beloofde snelheid niet haal 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Zuensmoker, je hebt als het goed is op 11 december een uitnodiging gehad van onze externe partner (ReggeFiber/KPN NetwerkNL) om het probleem voorgoed op te lossen. Morgen staat de afspraak ingepland, zie ik. Zij hoeven niet thuis te komen, maar gaan in de centrale en op afstand alles herstellen zodat de snelheid naar het gewenste niveau wordt gebracht.

Sorry voor de verwarring en onduidelijkheid tot dusver. Stay safe! Houd je ons op de hoogte?

Net even de snelheid getest, afspraak was vanochtend om 10 uur..

Ik haal dus nog steeds niet de beloofde snelheid.

 

Reputatie 7

Hoi @Zuensmoker ,

Dat is niet het nieuws waar we op hadden gehoopt natuurlijk! Ik heb direct de laatste speedtesten inbegrepen in het onderzoek, zodat dit opnieuw wordt opgepakt. We gaan er alles aan doen om jouw snelheid up-to-speed te krijgen. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 1

Het is gewoon de keuze van de ondernemer, in dit geval Odido (vh T-Mobile).

De treshold kan net zo makkelijk op bijv. 110% of 105% van de gecontracteerde snelheid worden ingesteld. Sterker nog, er lan ook worden ingesteld dat de gecontracteerde snelheid minimaal geleverd wordt.

Helaas bevindt de ondernemer zich in een monopoliepositie waarbij de ondergrens van de levering onder de 100% beter in het verdienmodel (lees méér winstgevendheid voor aandeelhouders) gekozen wordt.

Krimpflatie is een lucratief verdienmodel, en als klant kun je daar weinig tegen doen.

Er is nauwelijks sprake van concurrentie op kwaliteit, daarom is deze situatie de gebruikelijke usance geworden.

 

Kies je voor een andere provider dan krijg je hetzelfde geleverd voor min of meer dezelfde prijs.
Misschien is er zelfs sprake van een geheim kartel.

 

Reputatie 7
Badge +14

@Bluespromotor  Je reageert op een topic waar de laatste reactie 2 jaar terug was. En het probleem is opgelost. Maar dank voor je inbreng uiteraad.🤝👌🏻

Reageer