Beantwoord

Hikvision IP cams niet zichtbaar in netwerk

  • 13 April 2017
  • 3 reacties
  • 1102 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste Lezer,

Ik zit met het volgende te stoeien. Ik heb sinds een kleine week T-mobile Home. Ik had hiervoor Ziggo.
Tijdens de aansluiting op Ziggo werkte mijn HIkvision IP camera's prima. De cams waren direct op de router aangesloten.

Begin deze week heb ik dus het pakket geinstalleerd en tv en internet werken prima. Gezien de router niet in de buurt van mijn tv staat, heb ik het als volgt ingericht:

Router --- UTP kabel --- Switch --- UTP kabel --- T-mobile tv kastje, PS4, Switch waar cams op aangesloten zijn

Mijn IP-adres is 192.168.1.1.
IP adressen van de cams: 192.168.1.101
en 192.168.1.102

Ik heb de DHCP server in de router ingesteld op IP adressen:
192.168.1.2 tot 192.168.1.254
Tevens in de router de benodigde poorten gemapped (8001, 80, 554, 443 en 8002).
Daarnaast in de router dezelfde poorten getriggered. Overigens ben ik er niet van overtuigd of dit noodzakelijk is, gezien ik ze al gemapped heb.

Wat ik ook doe ik krijg ze op geen enkele wijze zichtbaar in de detectiontool (SADP tool). Plug ik de Ziggo box weer aan en verbind ik de cams met dat netwerk, doen ze het gewoon.
Het moet aan een instelling liggen maar ik kom er niet uit. De T-mobile telefoniste adviseerde me om hier mijn vraag te stellen.
Uiteraard heb ik eerst geprobeerd een antwoord op mijn vraag via de zoekfunctie te vinden, maar kon zo 123 geen vergelijkbaar topic vinden.

Ik hoop dat jullie me het passende advies kunnen geven zodat ik weer aan de slag kan.

Ik hoor graag jullie visie.

Groeten Peter
icon

Beste antwoord door Pieter_B 14 April 2017, 20:32

Bekijk origineel

3 reacties

Ik merk nu overigens dat de PS4 ook niet het bedrade netwerk kan vinden. Wifi wel.
Weet je zeker dat je op 192.168.1.xx bent gebleven?
Ik ken een ISP die het geintje heeft geflikt nom op 192.168. 11.yy (elf dus) over te gaan bij uitleveren van andere modems aan zijn eigen klanten!.
Reputatie 7
Badge +3
Gebruik je bij toeval LAN 3 of LAN 4 uitgang van je T-Mobile router?
Hierop zit alleen IPTV en geen internet.

Je zal voor internet alles moeten aansluiten op LAN 1 of LAN 2.

Reageer