Beantwoord

Hoe kan ik de tijd veranderen op draytek vigor 2132F modem?


Reputatie 1

Ik merk dat de tijdsinstelling van mijn modem niet meer klopt, hierdoor kloppen de toegangstijden tot internet niet meer. Maar volgens mij heb ik geen toegang tot de tijdsinstellingen die te vinden zouden moeten zijn onder system maintenance → Time and Date

https://faq.draytek.com.au/2008/03/12/how-to-set-date-and-time-for-vigor-routers/

Hoe moet ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Sander 25 November 2020, 15:24

Bekijk origineel

178 reacties

Reputatie 2

@Jason Goed nieuws en slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat mijn DrayTek ineens weer de juiste tijd aangeeft. Ik weet niet of T-Mobile dit weekend iets heeft gefixt, of dat het op de één of andere manier spontaan gebeurd is. Maar feit is dat de juiste datum en tijd wordt weergegeven.

Slechte nieuws is dat dat helaas mijn bug met de LG servers niet heeft opgelost. LG content store doet het nog steeds niet. Lag dus misschien toch niet (alleen) aan een foutieve datum/tijd instelling op het modem. :-(

 

Reputatie 2

@Jason Goed nieuws en slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat mijn DrayTek ineens weer de juiste tijd aangeeft. Ik weet niet of T-Mobile dit weekend iets heeft gefixt, of dat het op de één of andere manier spontaan gebeurd is. Maar feit is dat de juiste datum en tijd wordt weergegeven.

Slechte nieuws is dat dat helaas mijn bug met de LG servers niet heeft opgelost. LG content store doet het nog steeds niet. Lag dus misschien toch niet (alleen) aan een foutieve datum/tijd instelling op het modem. :-(

 

I also just checked it and date and time is now correct but still LG tv is not. May be we need to reset the tv again that I will try tomorrow. 

Reputatie 4

@reply2gmittal Please let us know if a reset of your LG TV does show a current date / time sync of the TV itself as well

Sinds dit weekend heb ik dit probleem (tijd instelling verkeerd) en heb ik echt van alles geprobeerd maar niets werkt.

Ik heb zojuist mijn LG TV compleet gereset en heb nog steeds het probleem dat de gebruikersvoorwaarden niet kunnen laden. Daardoor kan ik dus niet in de LG Content store en mijn benodigde apps downloaden. 

Zojuist de klantenservice van LG gesproken en die hebben aangegeven dat het probleem door T-Mobile komt. Nou heb ik ook zojuist de hotspot methode geprobeerd echter hebben wij hier allemaal T-Mobile mobiel in huis waardoor dat dus ook niet is gelukt.

Wanneer wordt dit vanuit T-Mobile opgelost?

Reputatie 2

@reply2gmittal Please let us know if a reset of your LG TV does show a current date / time sync of the TV itself as well

I just tried resetting the TV but unfortunately the behavior is same. After reset If I connect it to ethernet, I was not able to download legal and user agreement then I had to connect it back to the hotspot.
After that I could see the correct time and date settings. but once you connect back to wifi or ethernet and restarts the TV the date and time settings are gone and back to square 1 :(. 
 

Now boss will come after me as I have consumed too much of mobile data using it as a hotspot. 

Reputatie 4

Okay, het ene probleem is opgelost n.l. de date / time sync van de Draytek. Zelf heb ik ook kunnen constateren dat de datum / tijd van de Draytek synchroon is met de actuele real life tijd.

Blijft over dat de Datum / Tijd van de LG TV NIET geactualiseerd KAN worden ondanks dat de Draytek Router sinds ca. 24 uur WEL datum / tijd synchroon loopt.

En zolang dit laatste NIET lukt, kunnen T-Mobile klanten die over een LG TV beschikken NIET Youtube filmpjes bekijken, geen Netflix films,  en wellicht OOK geen andere streamingdiensten waarop men is geabonneerd..

Hoeveel T-Mobile gebruikers het betreffen, kan alleen maar geraden worden. Hoogstwaarschijnlijk realiseren vele duizenden T-Mobile abonnees (nog) niet dat zij ook getroffen zijn door dit probleem.

Een reset van de TV biedt, zo is inmiddels bewezen, geen soelaas, zo heeft @reply2gmittal en @x187 laten weten. Ook uit nieuwe contacten met LG blijkt dat de bal bij T-Mobile ligt om dit probleem op te lossen.

Deze hele kwestie is al 30 dagen aan de gang. T-Mobile doet allemaal hoopvolle beloften dat het de aandacht heeft bij de afdelingen die het probleem ZOUDEN MOETEN oplossen.

Ik vind het stuitend dat @Jason en @Sander nu schitteren door afwezigheid met hun support rol die ze moeten vervullen (ze zijn toch in loondienst van T-Mobile?). Mijn suggestie: ga eens in overleg met jullie hoofd van dienst dat jullie veel minder gebruik willen maken van de voorgeschreven scripts. En dat jullie direct toegang krijgen tot personeel van de IT-afdeling die ECHT belast is met het oplossen van dergelijke problemen. Laat ons CONCREET weten wat er gedaan wordt binnen welke termijn. Vraag aan jullie Hoofd van Dienst om meer bevoegdheden en vooral ook de bevoegdheid om met de vuist op tafel te slaan bij de IT-Dienst.

Laatste vraag: Aan de slag in een meeting met jullie baas, en het Hoofd van de IT-afdeling om de Date/Time synchronisatie van de LG TV met jullie netwerk weer mogelijk te maken. Als jullie geen inzicht geven over het hoe en wanneer, zijn jullie geen knip voor de neus waard.

Reputatie 2

Nou heb ik ook zojuist de hotspot methode geprobeerd echter hebben wij hier allemaal T-Mobile mobiel in huis waardoor dat dus ook niet is gelukt.

 

Als de hotspot methode met een T-Mobile hotspot ook niet werkt bewijst dat alleen maar dat het NIET aan de datum/tijd instellingen van de DrayTek modem ligt. De hotspot werkt immers via het G4 netwerk van de telefoon en niet via je thuisnetwerk en gaat dus uberhaupt niet over de modem. Het probleem ligt dus ergens in een hele specifieke verbinding met de server(s) van LG. In een ander topic over IPTV werd duidelijk dat het probleem daar ontstond omdat door T-Mobile bepaalde IP-ranges geblokkeerd worden, waar IPTV gebruik van maakt (wat verklaart dat het via een T-Mobile hotspot ook niet lukt). Kan dat hier ook aan de hand zijn?

 

Anderzijds….dan zouden andere merken modems er ook last van dit specifieke LG TV probleem moeten hebben toch? 

Reputatie 4

Googled next two issues:

  1. Sony TV date / time sync problems
  2. LG TV date / time sync problems

It seems to be a serious problem. Where are you T-Mobile Support team & T-Mobile IT department?

Reputatie 4

BTW T-Mobile, I'm NOT interested in script based replies

Reputatie 4

Ik was wel de ontdekker van dit probleem:grinning:  anders had nu iedereen met een LG tv gedacht dat het aan de tv lag.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/vigor2132f-haalt-niet-meer-de-datum-en-tijd-op-326457

Ik heb net een melding gedaan van dat mijn modem spontaan een fabrieksherstel uitvoert dat heeft toch niks met dit probleem te maken?

De datum staat nog steeds op 2000 en heb sinds vorige week dat mijn modem spontaan een fabrieksherstel uitvoert.

 

Reputatie 4

Okay, het ene probleem is opgelost n.l. de date / time sync van de Draytek. Zelf heb ik ook kunnen constateren dat de datum / tijd van de Draytek synchroon is met de actuele real life tijd.

 

 

Hoezo opgelost, bij mij staat de datum nog steeds op 2000 en de tijd klopt ook niet.

 

 

Reputatie 2

 

Okay, het ene probleem is opgelost n.l. de date / time sync van de Draytek. Zelf heb ik ook kunnen constateren dat de datum / tijd van de Draytek synchroon is met de actuele real life tijd.

 

 

Hoezo opgelost, bij mij staat de datum nog steeds op 2000 en de tijd klopt ook niet.

 

 

 

 @Erwin05 Welke problemen ondervind je daarvan? Want je lijkt geen TV set TopBox op je modem te hebben aangesloten (LAN 3 of 4). Of is dat bij jou anders geregeld?

Reputatie 4

@Erwin05 Geweldig dat je dit probleem 30 dagen geleden aan de orde hebt gebracht. Voor sommige is het probleem van de date / time sync van de Daytrek WEL en helaas in jouw geval nog niet opgelost. Raadselaachtig. De bal ligt bij T-Moble!. En T-Moble heeft bewezen niet de snelste te zijn in de oplossing van zulke problemen.

Heb geduld. Afwachten. Misschien komt daarna het probleem met dat / time sync van je TV zelf. Het hangt allemaal met elkaar samen. Om moedeloos van te worden.

Van de respresentanten van T-Moble op dit forum moet je het niet hebben. Zij werken met scripts en sturen je het bos in. Het zijn net robots.

Richt je op je doel: EIS dat die club T-Mobile wat aan de oplossing van de problemen werkt. En EIS concrete antwoorden met een tijdscheme en onderzioekstraject.

Sterkte ermee. We lijden met je mee.

 

Reputatie 4

 

Okay, het ene probleem is opgelost n.l. de date / time sync van de Draytek. Zelf heb ik ook kunnen constateren dat de datum / tijd van de Draytek synchroon is met de actuele real life tijd.

 

 

Hoezo opgelost, bij mij staat de datum nog steeds op 2000 en de tijd klopt ook niet.

 

 

 

 @Erwin05 Welke problemen ondervind je daarvan? Want je lijkt geen TV set TopBox op je modem te hebben aangesloten (LAN 3 of 4). Of is dat bij jou anders geregeld?

 

Ik heb 13 oktober melding gemaakt dat de datum en tijd in het modem niet correct zijn.

Ik heb nog geen probleem met mijn netwerk ondervonden, ik neem geen tv af van T-mobile.

Omdat er hier nu geschreven wordt dat het probleem is opgelost maak ik een opmerking dat het bij mij niet is opgelost en ik er nog een probleem bij heb n.l. dat het modem spontaan een fabrieksherstel uitvoert.

Dus vroeg ik mij af of T-Mobile die fabrieksherstel veroorzaakt of mijn modem defect is.

 

Reputatie 4

@Erwin05 Je zult geen concreet antwoord krijgen zolang men bij T-Mobile met behulp van scripts antwoord geeft. Eigenlijk dus: geen antwoord, want niet concreet,

Het blijft tobben geblazen met T-Moblle. Helaas.

 

Reputatie 4

@Erwin05 Je zult geen concreet antwoord krijgen zolang men bij T-Mobile met behulp van scripts antwoord geeft. Eigenlijk dus: geen antwoord, want niet concreet,

Het blijft tobben geblazen met T-Moblle. Helaas.

 


Ik ga straks het modem nog een keer een fabrieksherstel laten doen en alles dan weer instellen, reset het modem zich dan weer vanzelf dan mogen ze een monteur laten komen het modem is vorig jaar maart vervangen voor een nieuwe, de vorige kreeg ik niet nieuw en viel de internet verbinding steeds weg.

De adapter die de monteur er bij heeft gedaan is niet origineel.

Reputatie 5

Minder zeuren Bram ;)
Aanpassingen op dit gebied gaan verder dan alleen het herkennen van het probleem.
Ik snap trouwens wel je frustratie hoor. Alles rond de eerste lijn is voor alle partijen een ondankbare ervaring. Mocht je een klankbord willen gebruiken dan zou ik meer richten op social media.

Ondertussen; Mocht de nood hoog zijn dan kun je wellicht het nu verkeerd gebruikte ip van de tijd server routeren naar een van je keuze. Uitgaande dat firewall (tv ip als dmz) en dns de oorzaak niet zijn dacht ik aan zoiets als hier beschreven → Redirect outgoing NTP traffic to an internal NTP server - Linux Included
De interne NTP server mag best een IP zijn naar keuze lijkt mij.

Daarnaast zou ik ook eens proberen om in de TV zelf handmatig de DNS aan te passen naar een publieke dienst zoals open dns of van google.

 

Hartstikke bedankt AgentX! Dat werkt dus gewoon, mijn tv doet het weer.

Google DNS 8.8.8.8 gebruikt.

Reputatie 3

Hmmm erg vreemd maar ik heb een oplossing gevonden voor het LG content store probleem.

 

Ga naar de instellingen van je tv,

Dan naar bekabeld of wifi,

Klik op bewerken,

Pas de DNS server aan naar 8.8.8.8 (Google) 

Opslaan.

 

Ik kreeg direct een melding van m'n tv met een welkom boodschap van de LG Store.

Deze geopend en ja hoor ik kan alles weer downloaden en updaten!

Daarnaast is het ook weer super snel! Via de Dreytec en via dezelfde verbinding!

@Sander @Jason : ergens in jullie DNS gaat het niet goed! Dit is toch echt jullie probleem als T-Mobile.

Ik ga dit ook in het andere topic posten!

 

Reputatie 4

@x187 and @JeroenGroenouwe ! You've made my day. De aanpassing van de DNS-server naar 8.8.8.8 was the Holy Grail naar de oplossing van het probleem. Dank, dank, dank. EINDELIJK

Reputatie 2

Tip van @JeroenGroenouwe werkt bij mij ook. Dank!

Reputatie 2

Worked for me too. Its pitty that t-mobile is still finding the solution or finding ways to fool out their customers.

Werkt bij mij niet helaas...... 

Maar toch, dit is een workaround, T-Mobile krijgt morgen een pittig gesprek. 

Reputatie 2

Werkt bij mij niet helaas...... 

Maar toch, dit is een workaround, T-Mobile krijgt morgen een pittig gesprek. 

May be need to restart the tv by plugging out and in. 

Reputatie 3

Werkt bij mij niet helaas...... 

Maar toch, dit is een workaround, T-Mobile krijgt morgen een pittig gesprek. 

Oh das niet cool! Gezien de vele reacties had ik gehoopt dat je hier ook mee geholpen bent.

Overigens kan je dit in het modem.ook aanpassen.

Login in je Dreytec,

Ga naar LAN

General Setup

Klik dan bij Lan1 op details

Verplaats het IP adres van de Primari naar de Secundaire 

vulbij de Primaire 8.8.8.8 in

Klik op OK

Het kan zijn dat je router moet rebooten. 

Herhaal bovenstaande voor Lan2 TM Lan4.

 

Bij mij pakt mijn wifi de gegevens van Lan1 over. 

Dus als je je tv niet via kabel maar via de WiFi hebt aangesloten zou dit moeten werken. Let wel, je TV moet je wel even echt uitzetten en aan. 

Soms werkt standby niet, trek dan even de stekker uit je tv, tel tot 10, plug de stekker er weer in. Start je tv op en check of het nu wel werkt. 

Ben benieuwd!

Reageer