Beantwoord

Hoe kan ik de tijd veranderen op draytek vigor 2132F modem?


Reputatie 1

Ik merk dat de tijdsinstelling van mijn modem niet meer klopt, hierdoor kloppen de toegangstijden tot internet niet meer. Maar volgens mij heb ik geen toegang tot de tijdsinstellingen die te vinden zouden moeten zijn onder system maintenance → Time and Date

https://faq.draytek.com.au/2008/03/12/how-to-set-date-and-time-for-vigor-routers/

Hoe moet ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Sander 25 November 2020, 15:24

Bekijk origineel

178 reacties

Reputatie 2

@Sander today I had to restart my router and since then the time and date went incorrect again. 
can you please help me to correct it again?

Reputatie 7

Hi @Hub65 en @reply2gmittal, I've just asked for your date/time to be restored!

 

Aan @Youridgn , @marcel.krikke @Bram058 @JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?

Reputatie 2

Hi @Hub65 en @reply2gmittal, I've just asked for your date/time to be restored!

 

Aan @Youridgn , @marcel.krikke @Bram058 @JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?

Thanks @Sander 

i just checked by putting the DNS via dreytek router and unfortunately it is not working for me. 

Reputatie 3

Hi @Hub65 en @reply2gmittal, I've just asked for your date/time to be restored!

 

Aan @Youridgn , @marcel.krikke @Bram058 @JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?

Thanks @Sander 

i just checked by putting the DNS via dreytek router and unfortunately it is not working for me. 

@Sander : ik heb de instellingen van mijn tv en router weer gezet zoals het was. De content store start nu wel op. Als test een app willen downloaden, maar helaas.. Dat werkt niet. Zodra ik de alleen al de DNS van mijn tv verander naar 8.8.8.8 download hij binnen 5 seconden de 35Mb.

De DNS weer teruggezet naar automatisch, de app verwijderd en opnieuw downloaden.. helaas.. weer 8.8.8.8 en direct werkt het weer.

Nog niet alles is opgelost helaas..Al zijn we weer een stap verder! 

Reputatie 3

Hi @Hub65 en @reply2gmittal, I've just asked for your date/time to be restored!

 

Aan @Youridgn , @marcel.krikke @Bram058 @JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?

Thanks @Sander 

i just checked by putting the DNS via dreytek router and unfortunately it is not working for me. 

@Sander : ik heb de instellingen van mijn tv en router weer gezet zoals het was. De content store start nu wel op. Als test een app willen downloaden, maar helaas.. Dat werkt niet. Zodra ik de alleen al de DNS van mijn tv verander naar 8.8.8.8 download hij binnen 5 seconden de 35Mb.

De DNS weer teruggezet naar automatisch, de app verwijderd en opnieuw downloaden.. helaas.. weer 8.8.8.8 en direct werkt het weer.

Nog niet alles is opgelost helaas..Al zijn we weer een stap verder! 

@Sander Overigens, staat de datum en tijd van mijn router ook nog steeds op het jaar 2000. Is de time server waarnaar mijn router verwijst wel in de lucht? Die instellingen kan ik helaas niet inzien.

Reputatie 7

We'll continu to look into the issue with our server and the LG store. Thanks for the check!

 

@JeroenGroenouwe, ik heb verzocht je datum/tijd aan te laten passen. Dit zal vandaag gebeuren!

Reputatie 3

We'll continu to look into the issue with our server and the LG store. Thanks for the check!

 

@JeroenGroenouwe, ik heb verzocht je datum/tijd aan te laten passen. Dit zal vandaag gebeuren!

@Sander de datum en tijd staat nu bij mij in ieder geval goed. 

Ik las gisteren overigens dat veel T-Mobile klanten door een DNS server fout niet meer konden internetten.🙈 Hoop niet dat dat weer te maken had met deze thread.

Misschien een tip, pas alle aanpassingen aan in de secondary DNS server van jullie. Zodra er weer wat te testen valt, laat het me weten. Dan stel ik mijn DNS in op die secondary en kunnen we eerst testen voordat 't hele land er weer last van heeft.

 

😉

Volgens mij moeten jullie toch de tijd automatisch kunnen laten bijwerken als admin?

Via draytek kan dat netjes naar een Time Server toe. Is dat niet handig op te nemen in de firmware dan staat het altijd bij iedereen goed.

https://faq.draytek.com.au/2008/03/12/how-to-set-date-and-time-for-vigor-routers/

Reputatie 4

Hi @Hub65 en @reply2gmittal, I've just asked for your date/time to be restored!

 

Aan @Youridgn , @marcel.krikke @Bram058 @JeroenGroenouwe en @reply2gmittal wil ik vragen om vandaag nog eens te testen in de LG store. Vanochtend hebben we een aanpassing gedaan en ik hoop dat het hiermee voor dit issue ook opgelost is. Willen jullie kijken of de store weer kan verbinden?


Om eerlijk te zijn @Sander, ik ben niet bereid om testen uit te voeren voor T-Mobile terwijl ik uiteindelijk de boel up & running heb gekregen door gebruik te maken van andere DNS-servers dan die van T-Mobile. Dit laatste notabene op advies van zeer deskundige abonnees van T-Mobile. Ik vind de vraag dan ook naar T-Mobile abonnees hoogst merkwaardig en ONPROFESSIONEEL. Het is m.i. de taak van julle IT-dept. om testen uit te voeren of een en ander weer werkt als bedoeld. Ik veronderstel dat Google of Microsoft of KPN of welke andere grote IT business ZELF hun testen uitgebreid uitvoeren als het om zulke, m.i. feitelijk simpele issues gaat. Immers, elke apparaat kan voorzien worden van een primary en secondary DNS. Waarbij de Secondary DNS server als backup fungeert. Toch?

Ik vraag me overigens af of T-Mobile zonodig zijn eigen DNS-servers moet laten gebruiken voor de applicaties die T-Mobile abonnees nodig hebben om te kunnen genieten van content. Jullie kunnen jullie beter bezig houden met de levering van kwaliteitscontent. (zo mogelijk in 4K) dan met DNS-servers waar legio andere hele grote jongens in de IT-business zich hun (bijna) core-business van hebben gemaakt, T-Mobile heeft er blijk van gegeven niet of onvoldoende te beschikken over de expertise en competenties om zulke issues als waarmee wij als abonnees geconfronteerd zijn in de afgelopen weken, op te lossen.

Ik kan me WEL voorstellen dat jij (of een collega) via een Private Message een soortgelijk verzoek doet aan een vooraf gekozen testpanel. Ik zou zoiets NOOIT zo openlijk vragen aan jullie eigen abonnees. Onprofessioneel vind ik het. Jullie laten je wel in negatieve zin kennen als het gaat om deze issue die pakweg 30 dagen heeft geduurd en misschien nog voortduurt.

Overigens, deze boodschap van mij is natuurlijk niet persoonlijk bedoeld naar jou. Maar misschien is het zinnig eens protocollen intern op te stellen om issues tot een oplossing te brengen, waarbij specifieke personen binnen jullie IT-Dept verantwoordelijjk worden gesteld voor de oplossing EN testen. En DUS ligt voornamelijk de bal bij juliie IT- Dept. En evalueer eens of het ECHT nodig is om de DNS-servers van T-Mobile toe te passen voor jullie abonnees.

 

Reputatie 5

En daar heeft @Bram058 absoluut een punt. Jullie (tmbolie medewerkers) zouden niet hierme belast moeten worden als tussenschakel.
Zitten jullie zelf via een externe partij (callcenter) voor de ondersteuning of is er ook iemand binnen de organisatie die je even kunt porren om er iets van te vinden?

Indien je nu handeld via een externe partij kan ik mij goed voorstellen dat het lastig is om dit te verbeteren terwijl juist de expertise van de klantervaring bij jullie zit. 

 

En dan weer terug naar Bram058. Ik neem aan dat je niet alleen via dit medium je terechte ongenoegen uit? :)

Reputatie 4

En dan weer terug naar Bram058. Ik neem aan dat je niet alleen via dit medium je terechte ongenoegen uit? :)

Bedoel je ermee dat ik aan dit thema aandacht zou moeten besteden in social media? Nee, heb geen plannen in deze richting. Mocht ik ooit in contact komen met een directielid van T-Mobile, zou ik dat zeker bij hem/haar doen. Maar ik vrees dat die horde niet te nemen is.

Reputatie 4

@Sander 9 Dagen geleden meldde ik dat datum / tijd van mijn Vigor Draytek 2132F weer hersteld was. Ik blij. Maar de lol is van korte duur geweest. Heb een aantal dagen de Vigor van stroom onthouden. Gisteren weer aangesloten op het elektriciteitsnet, zojuist even ingelogd in de VIgor en tot miin stomme verbazing wordt als datum en tijd aangegeven:

Current Time  2000 Jan 1 Sat 18:20:55

 

Enne…..T-Mobile. Wat is uw antwoord hierop? Enige verklaring waarom de datum/tijd WEDEROM met bijna 2 decennia is teruggebracht, nadat die 9 dagen geleden weer gecorrigeerd was?

 

Reputatie 7
Badge +6

@Bram058 2000 valt nog mee. De meeste routers beginnen na een reset bij 1-1-1970 :sweat_smile: . Maar zonder gekheid: de reden is dat het probleem met de tijdserver nog niet is opgelost. @Sander heeft als tijdelijke fix bij iedereen die zich hier gemeld heeft handmatig de tijd aangepast in afwachting van een definitieve oplossing. Als je de router reset of van de stroom haalt, gaat die instelling weer weg en kan de tijd niet worden opgehaald. Maar mag ik vragen waarom je zoveel waarde hecht aan de routertijd? De problemen met LG tv's die hier voorbij kwamen hadden een andere oorzaak. Of maak je gebruik van parental control?

Reputatie 1

Beste T-Mobile.

 

Datum en tijd van modem werd door jullie als tussen oplossing handmatig veranderd. Ik kan nog steeds geen apps openen op m'n LG tv. Dit probleem speelt nu al bijna 3 weken en nog steeds geen passende oplossing. Hoe ver zijn jullie?

 

Reputatie 4

Ook bij mij is de Draytek weer Back to the 2000:joy: .

Oplossing= stuur ons het nieuwe Zyxel modem dit modem is gewoon te oud.

 

Reputatie 7

Hi @Bram058 en @Erwin05, in de loop van morgen (dinsdag) zal de tijd weer aangepast worden. 

 

Zodra ik meer weet over een permanente oplossing voor de datum/tijd en de LG store, meld ik mij direct hier!

Reputatie 1

Al weer problemen, modem heeft na het sturen van een PM aan @Jason een week goed gestaan en nu weer terug bij af. 33h geleden heeft modem zichzelf schijnbaar herstart en is tijd weer op 00:00 komen te staan. Ik word hier wel een beetje moedeloos van….

 

Reputatie 4

Hi @Bram058 en @Erwin05, in de loop van morgen (dinsdag) zal de tijd weer aangepast worden. 

 

Zodra ik meer weet over een permanente oplossing voor de datum/tijd en de LG store, meld ik mij direct hier!

De tijd is mooi niet aangepast.

Oplossing= stuur ons het nieuwe Zyxel modem dit modem is gewoon te oud.

Oude klanten zijn veel langer lid en zitten met een oud modem terwijl nieuwe klanten die net lid zijn geworden meteen het nieuwe modem krijgen beetje unfair.

Plus het nieuwe modem heeft wifi 5gHz en 4 lan poorten.

 

Reputatie 2

Hi @Bram058 en @Erwin05, in de loop van morgen (dinsdag) zal de tijd weer aangepast worden. 

 

Zodra ik meer weet over een permanente oplossing voor de datum/tijd en de LG store, meld ik mij direct hier!

De tijd is mooi niet aangepast.

Oplossing= stuur ons het nieuwe Zyxel modem dit modem is gewoon te oud.

Oude klanten zijn veel langer lid en zitten met een oud modem terwijl nieuwe klanten die net lid zijn geworden meteen het nieuwe modem krijgen beetje unfair.

Plus het nieuwe modem heeft wifi 5gHz en 4 lan poorten.

 

I agree. It is already too long to solve this issue and just think of the time that the customers had already invested till now to deal with this silly issue and that too without any solution. 
I also second the option to change the router or atleast give us the option to move out of our contract and change the provider. 

Reputatie 7

Bedankt voor jullie reacties! Weet dat ik hetzelfde doel heb als jullie - dit zo snel mogelijk regelen zodat de LG store goed werkt (en tegelijk die datum/tijd permanent fixen. Ik hoop volgende week meer te kunnen vertellen.

Reputatie 4

@Sander Het is vandaag 13 december.

Datum Vigor router luidt nu:

Current Time  2000 Jan 2 Sun 20:0:30

 

Datum Vigor router 10 dagen geleden:

Current Time  2000 Jan 1 Sat 18:20:55

 

Belofte @Sander van 5 dagen geleden is NIET nagekomen.!

Reputatie 7

Dag allemaal!

 

We hebben een aanpassing gedaan, zodat de datum/tijd automatisch bij alle Draytek modems correct staat. Er is een kans dat hiermee ook de LG store weer volledig beschikbaar is. Zouden jullie dit willen controleren?

 

@Bram058 Gisteren is jouw datum/tijd nog handmatig aangepast. Het zou na deze aanpassing niet opnieuw meer fout mogen gaan. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het Draytek-modem aangesloten en inderdaad, de server is weer bereikbaar en de tijd wordt opgehaald! Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd wat de oorzaak was en of mijn diagnose klopte ;-). Helaas kan ik niet testen of dit ook het probleem met de LG tv's oplost; de mijne is nog uit het tijdperk van vóór de smart-tv's :blush:.

Reputatie 1

Modem van de stroom gehaald en opnieuw aangesloten. Datum en tijd staan weer correct ingesteld. Geen connectie met LG tv. Kan geen Youtube, Netflix openen. Tijd en datum niet goed ingesteld.

Reputatie 4

@Hub65 

Dit is het antwoord dat de oplossing voor jou zou moeten bieden:

 

Beste antwoord door @JeroenGroenouwe

Net ook even in een andere topic gekeken .... En ik heb de oplossing gevonden.

Ga naar de instellingen van je tv,

Dan naar bekabeld of wifi,

Klik op bewerken,

Pas de DNS server aan naar 8.8.8.8 (Google)

Opslaan.

 

Ik kreeg direct een melding van m'n tv met een welkom boodschap van de LG Store.

Deze geopend en ja hoor ik kan alles weer downloaden en updaten!

Daarnaast is het ook weer super snel! Via de Dreytec en via dezelfde verbinding!

Reputatie 4

@Hub65 

Bijna hetzelfde antwoord. Maar nu met aanvulling m.b.t. IPv6:

 

Bij mij was onderstaande een oplossing aangedragen door LG

Stap 1
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> IPv6 -> UIT

Stap 2
ga naar Instellingen -> Verbinding of netwerk -> WiFi-verbinding of Bekabelde verbinding -> Geavanceerde instellingen -> Onder in het menu naar “Bewerken” -> Vinkje uitzetten bij automatisch instellen -> DNS-server aanpassen naar 8.8.8.8 -> Klik op “Verbinden’

Stap 3
TV herstarten -> Content store openen -> Eventuele foutmelding weg klikken -> content store heropenen

Reageer