Beantwoord

Hoe kan ik de tijd veranderen op draytek vigor 2132F modem?


Reputatie 1

Ik merk dat de tijdsinstelling van mijn modem niet meer klopt, hierdoor kloppen de toegangstijden tot internet niet meer. Maar volgens mij heb ik geen toegang tot de tijdsinstellingen die te vinden zouden moeten zijn onder system maintenance → Time and Date

https://faq.draytek.com.au/2008/03/12/how-to-set-date-and-time-for-vigor-routers/

Hoe moet ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Sander 25 November 2020, 15:24

Bekijk origineel

178 reacties

Reputatie 4

Hallo, toch heel erg bedankt voor voor alle moeite.

Mvg Harry

Reputatie 7

Hi @k.eenschoten, zoals beloofd zou ik er bij je op terugkomen zodra ik nieuws hoorde van mijn collega! Aan onze kant is het certificaat gewoon in orde, dus dit probleem zou aan de browser van de tv moeten liggen. Waarschijnlijk is deze browser verouderd, waardoor het niet werkt. Ik wilde je heel graag verblijden met ander nieuws, maar omdat we deze zender niet ondersteunen kunnen we je jammer genoeg niet verder helpen momenteel. In dit geval is de tv dus de boosdoener en zou ik voorstellen om dan voortaan via je laptop te luisteren, aangezien het via die weg wel werkt. Mocht jij nog andere vragen hebben, stel ze dan vooral. Het liefst had ik je voorzien van een enthousiaste terugkoppeling waarin ik een oplossing voor je had, maar hopelijk heb ik je zo in ieder geval wel meer duidelijkheid kunnen geven! 

Reputatie 7

Hi @k.eenschoten, heel erg fijn dat je de hotspot gelijk bent gaan testen! Jouw reactie is ons zeker niet ontgaan, maar het is momenteel erg druk op de Community en daardoor is de reactietijd wat langer. Excuses hiervoor! Ik heb de terugkoppeling gegeven aan mijn collega van de technische dienst en ben in afwachting van zijn reactie. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik dat meteen aan je weten. Hopelijk kunnen ik en mijn collega samen tot een oplossing komen. Weet dat we ons uiterste best doen om dit issue voor je te verhelpen. Ik wil dit echt voor je fixen! ❤

Reputatie 4

Hallo, 

is mijn vorige mail jullie ontgaan?

ik voeg maar weer een foto bij van de situatie nu, na een nieuw modem en monteur verder ben ik nog steeds op het zelfde punt als wij begonnen zijn, tot nu toe hebben veel mensen mij geprobeerd te helpen maar na een paar oplossingen wordt het probleem weer door geschoven naar een collega die weer met nieuwe ideeën komt maar de oplossing  is ver te zoeken lijkt mij zo langzamerhand.

ik krijg nu na 4 dagen al geen bericht meer!!!!!!

Ik hoop nog weer te horen van een van jullie.

Mng Harry

 

Reputatie 4

Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb het geprobeerd zoals je voorstelde op mijn telefoon/laptop en totaal geen last maar de tv ook weer geprobeerd maar nog steeds hetzelfde.

Alvast weer bedankt, ik hoor wel weer,

Mvg Harry

Reputatie 7

Hi @k.eenschoten, merci dat je gelijk hebt geprobeerd of ‘proceed anyway’ het probleem zou verhelpen! Ik heb de hulp ingeschakeld van een andere collega van de technische dienst en graag willen we vragen of je het volgende zou willen testen. Kan jij een hotspot aanzetten op jouw telefoon en dan proberen de website van NDR 1 Niedersachsen of één van de andere zenders te bereiken? Aan onze kant hebben we namelijk ook de website getest en krijgen wij geen foutmelding te zien, dus we willen graag uitsluiten of het aan de verbinding ligt. Kan jij dit testen en laten weten of het op deze manier wel lukt zonder problemen? Dankjewel alvast! 💪

Reputatie 4

Hallo,

dat certificaat is in orde want op de laptop kan ik wel luisteren, en proceed anyway werkt nu ook niet meer en de rest van de zenders kan ik ook niet ontvangen het is net of hij geen verbinding kan krijgen en door https staat een rood kruis.

Ik hoor wel weer van je,

Mvg Harry

Reputatie 7

Hi @k.eenschoten, jij bent mij net voor met jouw tweede berichtje! Super dat je zo snel een terugkoppeling hebt gegeven, merci topper. Weet dat de reactietijd op de Community gemiddeld 48 uur bedraagt, vandaar dat het soms even kan duren voordat je een antwoord hebt gekregen. Ik ben hier verder voor je ingedoken en heb hier samen met een collega naar gekeken. Wat blijkt, is dat de website van NDR 1 Niedersachsen zijn certificaat niet op orde heeft en het issue ligt dus aan de website. 

Zou jij eens willen klikken op ‘proceed anyway’? Op deze manier omzeil je het certificaat en hoop ik dat jij weer zonder problemen van deze zender kunt genieten. Krijg jij dezelfde melding bij Radio 10 en NPO? Ik hoor heel graag van je of jij op deze manier weer van jouw favoriete radio zender(s) kunt genieten! Kun je hiermee uit de voeten? 😁 

Reputatie 4

Hallo,

We zijn weer een dag verder, kan het zijn dat ik nog niks gehoord heb.

Mvg Harry

Reputatie 4

Hallo,

 

bedankt voor je snelle reactie, mijn tv is : LG 43 UF 640 V van 2016, Ik wil graag luisteren naar NDR 1 NIEDERSACHSEN maar die hebben jullie niet in het pakket, daarom ga ik naar de site en zo luister ik er naar, maar ik kan via de sites ook niet luisteren naar radio 10, npo 1,2,3

En dat is heel raar, want tot 2 mnd geleden functioneerde alles perfect.

alvast bedank,

Mvg Harry

Reputatie 7

Hi @k.eenschoten, merci voor je terugkoppeling! Excuses dat jij geen antwoord hebt gekregen op jouw mails, want dat is uiteraard niet de bedoeling. Met liefde help ik je via deze weg verder, zodat de zaken niet door elkaar gaan lopen. Ik wil heel graag een verzoek indienen bij de technische dienst voor je om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Zou je mij hiervoor nog kunnen voorzien van de volgende informatie:

  • Welke LG Smart TV heb je? (merk en type)
  • Welke firmware gebruik je? 
  • Welke radiozender(s) gebruik je?

Als je dit zou kunnen aanvullen, dan kan ik voor je aan de slag. Ik hoop dan dat de oplossing door de technische dienst snel aan het licht komt! 💪

Reputatie 4

Hallo Boris,

Dit heb ik ook al uitgeprobeerd maar resultaat is het zelfde, krijg de zelfde fout meldingen

mvg Harry

Reputatie 4

Hallo,

Het is nu zowat 1 week geleden dat de monteur is geweest die een nieuw modem heeft geïnstalleerd die het probleem moest oplossen, maar het zelfde probleem is gebleven, ik heb nu  3 x een mail gestuurd maar krijg ook geen antwoord meer, hoe zit dit nu??

Ik hoop nu wel een antwoord te krijgen.

Mvg Harry 

Reputatie 7

Een gekke situatie @k.eenschoten . Kan je naast Chromium ook een andere browser gebruiken op de TV? Denk hierbij aan bijvoorbeeld Firefox of Chrome? Ik ben namelijk erg benieuwd wat daar de resultaten van zijn.

Reputatie 4

Hallo,

Kan het kloppen dat ik nog niks heb terug gehoord.

gr Harry 

Reputatie 4

Hallo Boris, ik stuur je 3 foto's waarvan de laatste meneer je kunt zien dat hij alleen maar blijft doordraaien, maar ik kan verder ook geen radiozender beluisteren. Gisteren kreeg ik ook nog een groot zwart kruis over het hele beeld!!!!

Ik hoor wel weer van je

Gr Harry

 

Reputatie 7

Hi @k.eenschoten,

Goed dat je ook dit bij ons aanschiet! Ik ben erg benieuwd hoe dit zich manifesteert. Ben je in de mogelijk om wellicht een foto te maken van de foutmelding? Met dit beeldmateriaal kunnen we eventueel de hulptroepen inlichten. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 4

Hallo Jason,

ik ben keurig geholpen door jullie en de monteur van Guidion en heb het nieuwe Moden van Zytek eraan zitten maar heb nog steeds hetzelfde probleem met het modem dat dat certificaat niet werkt ik kan niet een radio zender op mijn mijn smart tv van LG luisteren de ene keer krijg ik over het hele beeld een zwart kruis en de andere keer blijft hij maar draaien maar krijgt geen verbinding en terwijl ik wel gewoon de krant op de tv kan lezen of andere dingen.

ik hoor wel weer van je,

gr Harry

Reputatie 7
Badge +6

@k.eenschoten Als je de netwerknaam (SSID) en wachtwoord van de Draytek nooit hebt aangepast, staan die op de sticker. De SSID is dan VFNL-XXXXXX en het wachtwoord is een reeks van 13 hoofdletters en cijfers. Nadat de monteur de nieuwe Zyxel heeft aangesloten, kun je inloggen via de link die @Jason gisteren gaf. De nieuwe SSID (TMNL-XXXXXX) vervang je dan door de oude en hetzelfde doe je met het wachtwoord. Daarna zouden alle apparaten verbinding moeten maken met de nieuwe router.

Reputatie 4

Hallo,

Als ik het goed begrijp moet ik inloggen met de gebruikersnaam+ wachtwoord van het Draytek modem wat op de achterkant staat van het Draytek modem { hetzelde netwerk als ik nu gebruik} en dan hoef ik alles niet opnieuw te verbinden?

Ik hoor wel weer,

gr Harry

Reputatie 7
Badge +16

@k.eenschoten Excuses voor mijn eerdere, onterechte statement aangaande de monteursafspraak: ik was eventjes in de war met het vervangen van een Huawei voor de Zyxel → bij een Draytek naar Zyxel + converter swap wordt altijd een monteur meegestuurd. Dit omdat de converter door een gecertificeerde technicus aangesloten dient te worden. De apparatuur is namelijk onder andere zeer fragiel. 

Ik zal het statement aanpassen, nogmaals excuses! 

Je kunt vanaf vandaag een datum inplannen middels de afspraaktool! 😄

Reputatie 4

Dank tot nu toe voor de snelle service en hulpzaamheid en kom ik er niet uit dan meld ik mij weer.

Nogmaals hartelijke dank

Harry

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt de wifinaam en het wifi-wachtwoord wijzigen door straks in te loggen op jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis pagina zodra de Zyxel aangesloten is: Instellingen wifi My TMT. Of door in te loggen op het modem. Hoe je dat laatste doet, lees je hieronder:

Je wifinaam en wachtwoord wijzig je makkelijk en snel via My T-Mobile Thuis. Lukt dit niet? Dan helpen wij je gewoon een handje! Volg de onderstaande stappen om het via de beheeromgeving van je modem te doen. Inloggen in het modem

Zorg ervoor dat je verbonden bent met jouw T-Mobile Thuis wifi-netwerk of via een kabel met het modem. Typ in de adresbalk van je browser het volgende adres in, of klik op de link: http://192.168.1.1 Je kunt nu inloggen met de gegevens die op de sticker achterop je modem staan.

Je wifinaam en wachtwoord aanpassen Ga naar ‘Wifi-instellingen. Je komt nu in dit scherm:

Hier kan je de naam van je wifi-netwerk aanpassen en een veilig wachtwoord kiezen. Onze tips:  Kies een netwerknaam die voor jouw huishouden goed te herkennen is.  Een willekeurig wachtwoord is wat langer typen, maar wel extra veilig! Klik op ‘Opslaan’ als je klaar bent. Na een minuutje zijn alle aanpassingen zichtbaar.

 

Het vervangende modem én de Media Converter zullen ongeveer over maximaal vier tot zes dagen bezorgd worden. Je ontvangt over enkele dagen een track&trace-code per e-mail om de bezorgstatus 24/7 in de gaten te kunnen houden! 😉

Reputatie 4

Top gaan we dat proberen, en de naam en ww in het nieuwe modem zetten staat ook in de beschrijving beschreven, en wanneer kan ik het nieuwe modem ontvangen?

Alvast bvd

Gr Harry

Reputatie 7
Badge +16

Hallo,

Ik wil dat nieuwe modem wel gaan proberen en dat is toch gratis ?, want zo is het ook niks, en dan moet ik alle apparaten opnieuw aanmelden ook de Wi-Fi lampen en rolluiken? En jullie hebben toch geen haast om het oude modem terug te sturen ( heb ik geen goede ervaring mee uit het verleden )

Als ik er niet uitkom komt er dan een gratis monteur bij mij thuis. En op wat voor termijn kan ik het modem thuis ontvangen.

Alvast bedankt

Gr Harry

 

 

Hoi @k.eenschoten, sorry voor de ietwat verlate reactie. Ik heb er inderdaad compleet overheen gelezen gisteren, dat was geen bewuste beslissing!

Het nieuwe modem is zeer zeker gratis, je bedoelt daar niet extra voor. De Draytek mag straks trouwens afgeleverd worden bij een milieustraat of bij het grofvuil of iets van dien aard. Wanneer je de uitstekende tip van @TMTV gebruikt, hoef je niet alles weer opnieuw te verbinden inderdaad, dat scheelt een hoop gedoe! Mocht je er met de installatie niet uitkomen, dan sturen we zeker een monteur langs, op onze kosten, geen probleem!

Reageer