Hoe krijg ik waar ik voor betaald heb? Ervaringen met de slechtste klantenservice van NL?

  • 2 July 2020
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Sinds oktober 2019 ben ik in contact met Tmobile en heb deze ondertussen 392 keer aan de telefoon gehad en heb ik 12 monteurs op bezoek gehad. Ik heb verschillende routers gehad en instellingen zijn continue gewijzigd. 

 

Mijn internetverbinding (glasvezel 750mbit) komt zowel bekabeld als via wifi zeker nooit boven de 600mbit, maar in 90% van de tijd zelfs niet boven de 100/200 mbit. Het schommelt tussen de 4 en 600 mbit, waarbij voornamelijk de download het probleem lijkt te zijn. 

 

Monteurs van KPN hebben de lijn gemeten, maar kunnen niks vinden. Er zijn tientallen tickets geopend bij tmobile klantenservice, maar deze worden allemaal na 5 dagen standaard gesloten. Monteurs zetten je onder druk om een handtekening te zetten omdat het volgens hun is opgelost, maar de verbinding heeft zoveel hickups dat het meerdere keren per uur tergend langzaam is en sinds maart 2020 ook in zijn geheel voortaan zomaar weg valt. 

 

Met de klantenservice zit ik in een eeuwige strijd, want die zetten alleen weer tickets door, maar tickets die automatisch gesloten worden komt geen antwoordt op. Op mails naar de klantenservice komt in zijn geheel geen reactie. 

 

Welke wegen kan ik nog bewandelen om wel tot een oplossing te komen, aangezien monteurs, klantenservice via email en telefoon totaal geen medewerking verlenen. Ik wordt al sinds oktober 2019 van het kastje naar de muur gestuurd en heb nog geen dag gehad dat ik zorgeloos van een stabiele betrouwbare verbinding heb kunnen genieten. Voor oktober 2019 was er overigens geen enkel probleem. 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @robvds 

Van welke T-mobile modem maak je gebruik of heb je nu een eigen router aangesloten?

Je kan het best testen met een laptop direct bekabeld op de modem minimaal een CAT5e kabel en test je snelheid vervolgens met de ookla speedtest app en niet via het internet.

Misschien wil het ook helpen om enkel de modem/router te gebruiken en alle andere netwerk apparatuur in je netwerk loskoppelen.

Reputatie 1

Beste Waqqas,

 

Ik maak gebruik van de T50 modem van Zyxel en ik heb dit reeds meerdere malen getest en momenteel werk ik ook zonder andere apparatuur en mijn laptop met een cat6 kabel aangesloten op het modem. Zowel de wifi als de bekabelde verbinding zijn zeer schommelend in gebruik. Laatste weken ook wegvallend. 

 

Mvg Rob

 

Reputatie 7
Badge +15

Als de monteurs aangeven dat er niks mis is met de lijn die jouw huis binnenkomt dan is het lastig om de binnenkomde lijn "de schuld" te geven.

Heb je ook gekeken of een fabrieksreset misschien helpt door het resetknopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken

Reputatie 7

Hi @robvds, ik kan mij goed voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie inderdaad al flink wat bezoeken staan. Zo te zien staat er weer een bezoek ingepland voor komende dinsdag. Ik zou voor mezelf alvast wat zaken op een rijtje willen zetten:

Je haalt bekabeld de snelheid niet, uit de aantekeningen zie ik dat dit voornamelijk tussen 16:00 en 19:00 zou zijn, klopt dat?

Meet je de snelheid rechtstreeks bekabeld op de modem, dus zonder eigen apparatuur er tussen? Ik zie in een wat oudere aantekeningen nog Apple hardware staan vandaar de check.Heb je de test ook al eens uitgevoerd met een ander apparaat dan de laptop om deze als oorzaak uit te sluiten? Vaak is de verbinding bij deze snelheid van 750 mbit/s niet de “bottleneck” maar juist de gebruikte hardware.

Zijn er toevallig metingen beschikbaar van de snelheidstesten die je hebt gedaan? Als de snelheid duidelijk ‘dipt’ op bepaalde tijdstippen dan kán dit duiden op capaciteitsproblemen op het netwerk, een Guidion monteur gaat dit dan niet op kunnen lossen maar dit gaan we dan uiteraard verder onderzoeken.

Ik hoor het graag, ik weet zeker dat we er samen uit komen!

 

 

Reageer