Beantwoord

Hoge Ping Tijdens Gamen

  • 17 February 2021
  • 12 reacties
  • 848 Bekeken

Reputatie 3

Heb TMobile Glasvezel 100/100 en tijdens het gamen op de PS4 is mijn ping vaak rond de 16ms

 

ping 216.58.212.131 -t geeft gemiddeld 15 ms aan

speedtest ookla geeft meestal een ping tussen de 10 en 20 ms

 

je mag toch van glasvezel verwachten dat je een ping hebt van onder de 5ms?

 

Ik ben rechtstreeks aangesloten op de router met een cat 6 kabel.

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 18 February 2021, 11:48

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @supremeone 

Geven andere servers via de Ookla speedtest app hetzelfde resultaat?

Reputatie 3

Hallo @supremeone 

Geven andere servers via de Ookla speedtest app hetzelfde resultaat?

Ping naar 8.8.8.8 geeft 8 a 9 ms, and ookla verschillende servers geven andere ping. Ene keer is het 10 a 11 dan 19 dan 25. Waar het mij omgaat is als ik FIFA speel op de Ps4 en een game host enorme lag heb. Ik woon op ongeveer 1900 meter van de wijkcentrale. Met glasvezel hoor je toch een lage ping te hebben? Ik heb DMZ, Upnp en portforwarding diverse malen geprobeerd. Firewall uitgezet echt van alles geprobeerd helaas tevergeefs. Ik gebruik de Zyxel. Heb alleen internet van TMobile zonder TV en bellen

Reputatie 7
Badge +4

alles onder de 50ms word gezien als een lage ping. een normale ping is 50-100ms 

voor nederlandsche begrippen is 20ms meer normaal. maar wat dat betreft zijn we in nl ook wel verwend:) 100km over glas is ongeveer 1ms.(ex hardware)

ga er vanuit dat al het verkeer over amsterdam loopt ook naar je buurman.

Reputatie 3

https://help.ea.com/en/help/fifa/fifa-connection-indicators/

 

Zoals ook hier wordt aangegeven heb ik dus vaker last van Jitter dan is mijn ping toch echt niet stabiel. Als ik stabiel 15 ms heb vind ik het niet eens zo erg. Waarom heb ik dan last van Jitter? 

Reputatie 3

Nu vrijdagavond gemiddeld 30 ms ping. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @supremeone, leuk dat je ook een fervent gamer bent! Lag is inderdaad niet wenselijk en logisch dat je hier graag wat aan doet. Ik denk alleen niet dat jouw ping hier een grote veroorzaker van is.

Zoals @Hidden.nld terecht aangeeft haal je vrij goede resultaten. Logischerwijs haal je een betere ping in ‘ruststand’ en tijdens het gamen kan dit flink oplopen. Naast dat ik om eerlijk te zijn jaloers ben op de pings die je haalt, speel ik ook wel eens spellen die mijn PC eigenlijk niet aankan en hierbij heb ik regelmatig een ping tussen de 300ms-1s. Hoewel ik het bij 1s wel flink merk, heb ik met 300ms vrijwel geen last ervan. Beetje gemeen dat ik mijn PC dat aandoe dat wel. :innocent: 

Ik vermoed ook niet dat het aan de Jitter zal liggen. Als voorbeeld: in het artikel dat jij aanhaalt noemen ze een noemenswaardige jitter een kortopvolgend verschil in de ping van tientallen tot ongeveer honderd ms. In totaal wordt jouw ping niet eens zo hoog als het verschil dat volgens hen nodig is om noemenswaardige jitter te voorzaken.

Met deze informatie op zak ben ik wat verder in hun forum gedwaald en daarmee vond ik op het EA forum het volgende topic: What ping are you getting (EAsports forum)? Zoals je in dit topic terug kan vinden is er vrijwel niemand die een lagere ping dan jou haalt. Dit is natuurlijk niet helemaal in eerlijke vergelijking want zoals Hidden terecht aangeeft zijn wij in Nederland qua ping wel bevoorrecht.

Wat ik meer mee probeer te illustreren is dat ook andere spelers een lage ping halen, van onder de 30-40 ms, en dat zij alsnog lag ervaren. Hetzelfde geldt voor enkelingen in het topic die claimen onder de 10 ms te zitten. Hierdoor vermoed ik eigenlijk dat dit eerder een probleem bij EA is dan bij de verbinding. 

Ik weet natuurlijk niet of je nog andere spellen speelt, maar ervaar je hierbij ook dergelijke pings en géén lag? In dat geval lijkt het er toch sterk op dat FIFA, ook bij lage pings, problemen heeft om wedstrijden zonder lag door te geven. 

Mocht je toch nog graag je ping verder omlaag willen brengen, dan is eigenlijk het enige wat ik aan kan raden:

  • Zo min mogelijk apparaten te gebruiken tijdens het gamen.
  • De allerbeste kabel halen.
  • Een nieuwe PS kopen.

Gaat dit meer dan een paar ms verschil maken? Ik denk niet en daarom zou ik het eigenlijk ook niet aanraden om hier geld in te steken. Daarnaast vermoed ik ook niet dat het aan de ping kan liggen, maar dat het eerder een FIFA-specifiek probleem is.

Als je nog vragen hebt, hoor ik dat graag!

Reputatie 3

Hoi bedankt voor je reactie. Ik speel verder geen andere spellen. Afgelopen weekend dus weer tijdens het spelen van die icoontjes in beeld gekregen dat mijn ping steeds instabiel is (Jitter icoontje). Ik gebruik de Google dns nu dat maakt verder niks uit. Zoals ik al eerder aangaaf ben ik bijna nooit host en als ik host ben dan is de verbinding ook vaker instabiel. 

 

Een nieuwe ip adres krijgen vanuit TMobile kan dat positief effect hebben? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @supremeone

Als ik alle aspecten van de situatie afweeg, zal een nieuw IP adres geen impact hebben op jouw speel ervaring. Op basis van mijn vorige reactie denk ik nog steeds dat de haperingen aan FIFA liggen. Dit zou je op twee manieren kunnen uitsluiten:

  • Je vergelijkt jouw speelervaring met FIFA met een andere game. Nu geef je natuurlijk aan dat je geen andere games speelt. Wellicht dat het, bij wijze van test, toch een interessante optie is aangezien ik merk dat je dit wel graag op wil lossen.
  • Deze optie had ik in mijn vorige bericht niet genoemd: je zou een pingplotter op een bekabelde PC of laptop aansluiten om vervolgens via een onafhankelijke bron bij te houden hoe de ping (en jitter) verschilt tijdens het gamen.

Ik hoop dat het je lukt!

Reputatie 3

Oude topic maar heb via de EA connection quality rapport gezien dat T-Mobile Thuis het een stuk minder doet dan de concurrenten. 

Reputatie 2

Moderator heeft 2 topics gesloten om dat ik er dubbel in stond. Dus maar weer opnieuw

Ik zit met het volgende:

 

Wij hebben:

2 pspro 4
1 game pc

Op alle 3 wordt Fortnite gespeeld

Op de pc een ping van 4
Op de ene ps4pro een ping van 90/120
Andere ps4pro een ping van 20/25

-Internet verbinding 1gig up/down
-Alles bedraad

-Alles rechtstreeks op het modem aangesloten.

-Modem reset gedaan heeft niet geholpen.

-Beide pspro en pc  aangesloten met een gekocht utp kabel van een 1 meter en rechtstreeks getest op het modem  maar de ping blijft bij beide consoles hetzelfde en op de pc laag.  Dus ligt niet aan de internet kabels

-De hoge ping is er ook als je als enige op het netwerk gamed.

- Er draaien geen downloads of andere progies op de achtergrond.

-Upnp aan werkt ook niet

-dns aanpassen in ps werkt ook niet

- Modem is Zyxel T-54 

-Geen switch of tussenliggende apparaten.

-Kan het modem de ps4 beide belemmeren?

 

Mvg,

Chris

 

Ik wil toevoegen dat wij nu 2 dagen geleden internet only van Odido hebben, overgestapt van Tweak.
Ik speel alleen op PC, geen consoles. Altijd op LAN.
Overwatch 2
Met Tweak stabiel 13-14ms
Met Odido 18-21ms

Apex Legends
Met Tweak server ping naar Adam 1-5ms
Met Odido server ping naar Adam 7-8ms
Met Tweak in game ping was stabiel tussen 1-7ms
Met Odido in game ping fluctuate tussen 16-40+ms

Net de Zyxel vervangen met mijn Asus router en helaas zijn de cijfers het zelfde. Ik had gehoopt dat de T-56 de misdader was, alas.

Ik ben overtuigt dat het aan jullie netwerk ligt. Ik ben heel erg geneigd om snel een andere provider te zoeken. Een paar ms maakt voor sommige misschien niet uit maar als het bij Tweak kon dan moet het bij jullie ook kunnen?
(klanten nummer staat niet in mijn profiel omdat het hier thuis op een andere naam staat)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sidar, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Zou je een aantal testen willen uitvoeren? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten!

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ping test bekabeld.

  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
  • Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
  • Gebruikte modem/router tijdens de problemen
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5G lan poort of een 1G lan poort 
  • Post de resultaten van een ping naar 8.8.8.8, alleen de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/max terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

  • Post de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres je zit in een trace. Alleen de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop
      • Start een trace route naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden ip adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 ipadres
      • Linux/max terminal; ping -n 1000 ipadres

 

 

 

Reageer