Beantwoord

Huawei router is nog steeds Vodafone branded

  • 24 June 2017
  • 7 reacties
  • 645 Bekeken

Ik ben in de eerste week na de overname lid geworden, maar heb nog een Vodafone branded router ontvangen. Opzich niet erg, maar als T-Mobile werknemer kijk ik natuurlijk liever naar een mooi magenta inlogscherm.

Wanneer kan ik de firmware update nou een keer verwachten?
(V100R001C243B025, VER. 😎
icon

Beste antwoord door AlphaUMi 24 July 2017, 16:51

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Vraag is wel begrijpelijk, aan de andere kant wees wellicht blij dat je nog de oude firmware hebt. 'Als het niet kapot is hoef je het ook niet te repareren'. Het zal niet de eerste keer zijn dat nieuwe firmware of software wellicht mooier lijkt, maar ook zo zijn nadelen heeft. Ik heb o.a. een 4G USB stick, die ook een nieuwe versie van firmware heeft en daardoor voor de toepassing die ik in gedachten had waardeloos is.

Zie ook andersoortige ervaring:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/trage-connectie-of-geen-dns-280314/index1.html#post1390847

Maar als je wilt kan je vast wel ergens een 'FirmWare update' selecteren, zo niet dan kan sowiese iemand binnen TMO-NL Thuis dat denk ik wel op afstand forceren.
Reputatie 7
@AlphaUMi, die update zou in de maand juni in fases doorgevoerd worden. Het kan zijn dat dit wat uitloopt, maar ik verwacht dat het binnenkort allemaal magenta gaat zijn! ;)

@tmoesel, ik ben het met je eens dat een upgrade niet altijd een verbetering hoeft te zijn. Daarom wil ik je vragen dit dan altijd meteen aan te geven, dan kunnen we het bijsturen! Heb je dit ook op het 4G forum gedeeld?
Reputatie 6
@Sander
De Huawei E5186s-22a van "4G voor Thuis" abo is gewoon Huawei-branded, maar krijgt geen FirmWare update meer is in een 4G voor Thuis subforum door DennisAmeling vermeldt. Puur vanuit Huawei technologie strategie snap ik dat wel.

De E5186s-22a re-branden omwille van kleur / logo is vrij zinloos mijn inziens (en een stabiliteits risico). Zolang een aantal features die standaard zijn in losse routers niet werken, zoals b.v. bind IP to MAC, DDNS, zijn mensen die portforwarding nodig hebben aangewezen op een 2de router, met DMZ of flashen van bridgemode/andere firmware in de E5186s-22a.

Wat betreft wensen voor feature upgrades en ook voor T-Mobile NL betere 4G freqeuntieband combinaties is wel te vinden in het subforum.
Inmiddels is de nieuwe "T-Mobile branded" firmware uitgerold.
Zijn er naast de branding, ook nog andere wijzigingen in deze firmware?
Ben inmiddels ook voorzien van de T-Mobile branding 🙂
Reputatie 3
Mijn modem is nog altijd vodafone branded.
Reputatie 7
Yes! De magenta update is (vrijwel) overal doorgevoerd. Het zal niet lang meer duren of alle modems zijn helemaal T-Mobile. :)

Hier zitten nog enkele performance updates bij, maar als klant zal je buiten de rebranding weinig verschil zien.

Reageer